2022-05-21, 01:09
Avslutad
Jag vet hur Dumpen och anhängare menar. Att de skildrar en verklighet, att det är sant, att det sker i ett led av publicitet och därmed i sig inte riktar sig mot enskilda och att därför ingen enskild förtalas.
Vidare att Dumpen inte är ansvarig för vad andra gör och tycker. Dumpen jämför bland annat med TV3 och Efterlyst.

Jag vet argumenten. Men glöm det. Utgivningsbevis skyddar bara om det finns nyhetsvärde som är berättigat att rapportera om, annars vore det i domstol som om inget utgivningsbevis fanns.

Om alla brotten skulle prövas skulle det dömas för en lång rad grova förtal och straffvärdet skulle bli högt. Sara skulle aldrig klara sig från påföljderna och skadestånden, inte ens med de bästa försvararna och de rikaste sponsorerna.
Citera
2022-05-21, 01:38
Avslutad
Det finns inte heller något Dumpen skulle kunna göra trots tusentals motorcyklister och ett massivt medborgargarde på sin sida. Den dag någon vill och bestämmer sig för slakt så blir det så vare sig Dumpen hade velat eller inte.

En sådan dag hade inte ett ursäktande hjälpt och det skulle kunna ske på inga andra grunder än vilja som en blixt från klar himmel utan vare sig hot eller förvarning på plats minst anad.

Jag pratar i generella termer och inte om någon eller några specifika personer.
Citera
2022-05-21, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Så du anser att det det är olagligt när Dumpen börjar med att skicka nakenbilder?

Det är inte jag som anser det alltså, det är så lagen ser ut, man får inte skicka nakenbilder till människor utan deras medgivande, t.ex dickpics.
Då är det ett ofredande.
Citera
2022-05-21, 06:59
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Att du inte är insatt är förklaringen
I majoriteten av fallen så är det Dumpen själva som tar kontakten, och i många fall är det Dumpen som börjar skicka nakenbilder och frågar "gäddan" om han kan skicka.

Dom utger sig för att vara tonårsbarn i 95-99% av fallen, alltså 14-15 år. Stor skillnad på barn och barn.

Nu pratar du faktiskt lite i nattmössan

I en majoritet av fallen tar männen kontakt med låtsasbarnet som är mellan 12-14 år. Vanligast är 13 ska fylla 14.

Jag gick igenom de tio senaste konfrontationerna och med undantag för han som delat barnporr i en kikgrupp samt jeppen som ville ta med sitt barn, som de nu förlängt hämtningen på förresten, så är det gubben som både initierar kontakt och nakenbildsskickande. Och varför är det viktigt. Dumpen vill kunna anmäla för ofredande och då måste snuskollen skicka utan att blivit uppmanad på nåt sätt.
Citera
2022-05-21, 07:12
Avslutad
Citat:
Att du inte är insatt är förklaringen
I majoriteten av fallen så är det Dumpen själva som tar kontakten, och i många fall är det Dumpen som börjar skicka nakenbilder och frågar "gäddan" om han kan skicka.

Dom utger sig för att vara tonårsbarn i 95-99% av fallen, alltså 14-15 år. Stor skillnad på barn och barn.

Dumpens Barnkonton tar aldrig första kontakten och ber aldrig om nakenbilder.
Citera
2022-05-21, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Du fattar verkligen inte va? Så bara för att en förälder har en störning så är det rätt att barnen bli lidande? Härlig logik.
Då kan vi väl lika gärna hänga ut knarkare, rattfyllon, föräldrar som misshandlat sina barn psykiskt och fysiskt också?
Menar dom föräldrarna tar ju uppenbarligen inte heller sitt föräldrar ansvar till 100%. Lika bra att dom barnen också hamnar i risk för mobbning och utsatthet eftersom deras föräldrar inte klarar av sitt ansvar, det är ju barnens fel.
Jag riktar min ilska mot båda, en förälder som utsätter sitt barn för sexuella handlingar, misshandel osv samt dem som väljer att göra en offentlighet av det.
Jag skulle aldrig ställa mig på nån av dessa sidor, jag försvarar inte as eller människor som utsätter oskyldiga i risk situationer.

Att gömma sig bakom nån påhittad "störning" är bara larvigt. Alla friska vuxna får ta ansvar och konsekvenser av sitt agerande. Det är inte någon annans ansvar och att som du rikta in sig på budbäraren är felaktigt.
Citera
2022-05-21, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarragani
Jag vet hur Dumpen och anhängare menar. Att de skildrar en verklighet, att det är sant, att det sker i ett led av publicitet och därmed i sig inte riktar sig mot enskilda och att därför ingen enskild förtalas.
Vidare att Dumpen inte är ansvarig för vad andra gör och tycker. Dumpen jämför bland annat med TV3 och Efterlyst.

Jag vet argumenten. Men glöm det. Utgivningsbevis skyddar bara om det finns nyhetsvärde som är berättigat att rapportera om, annars vore det i domstol som om inget utgivningsbevis fanns.

Om alla brotten skulle prövas skulle det dömas för en lång rad grova förtal och straffvärdet skulle bli högt. Sara skulle aldrig klara sig från påföljderna och skadestånden, inte ens med de bästa försvararna och de rikaste sponsorerna.
Tror du har helt rätt i det.
Citera
2022-05-21, 07:43
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Att gömma sig bakom nån påhittad "störning" är bara larvigt. Alla friska vuxna får ta ansvar och konsekvenser av sitt agerande. Det är inte någon annans ansvar och att som du rikta in sig på budbäraren är felaktigt.
Alla friska .. dessa gäddor är ju inte friska. En frisk människa gör ju inte sånt. Fast jag tittar på helhets bilden, vilket många här inte gör uppenbarligen.
Citera
2022-05-21, 07:45
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Dumpens Barnkonton tar aldrig första kontakten och ber aldrig om nakenbilder.

Okej. Hur går det då till på Kik när ni fiskar? Det är inte så att fiskaren går in i en grupp och anspelar på sex för att locka någon att ta kontakt i pm?
Senast redigerad av DrComfort 2022-05-21 kl. 08:37.
Citera
2022-05-21, 07:46
Medlem
Citat:
Du fattar verkligen inte va? Så bara för att en förälder har en störning så är det rätt att barnen bli lidande? Härlig logik.
Då kan vi väl lika gärna hänga ut knarkare, rattfyllon, föräldrar som misshandlat sina barn psykiskt och fysiskt också?
Menar dom föräldrarna tar ju uppenbarligen inte heller sitt föräldrar ansvar till 100%. Lika bra att dom barnen också hamnar i risk för mobbning och utsatthet eftersom deras föräldrar inte klarar av sitt ansvar, det är ju barnens fel.
Jag riktar min ilska mot båda, en förälder som utsätter sitt barn för sexuella handlingar, misshandel osv samt dem som väljer att göra en offentlighet av det.
Jag skulle aldrig ställa mig på nån av dessa sidor, jag försvarar inte as eller människor som utsätter oskyldiga i risk situationer.
Är det inte lite av kärnan i det hela? Alla vill se andras hemligheter, svagheter och fel men ytterst få vill ha sina egna exponerade i full offentlighet?
Citera
2022-05-21, 08:02
Medlem
Citat:
Alla friska .. dessa gäddor är ju inte friska. En frisk människa gör ju inte sånt. Fast jag tittar på helhets bilden, vilket många här inte gör uppenbarligen.

Dom här personerna är inte psykiskt sjuka. Har dom verkligen psykotiska symtom med till exempel vanföreställningar, tankestörningar, hallucinationer eller förvirring?
Läser man chattarna och det faktum att dom här personerna kan ta sig till mötesplatsen tyder absolut inte på att dom är sjuka det är bara en undanflykt för att slippa ta ansvar för sitt agerande.
Citera
2022-05-21, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Om det nu skulle finnas någon i tråden som är "poddokramare" eller har osunda fantasier (vilket jag starkt betvivlar), menar du då att din existens i denna tråden skulle kunna förhindra det på något sätt? Dina kommentarer kanske har någon form av läkande kraft eller så? På tal om korkad....

Du vet inte vilka som hänger här och av vilken anledning. Du tror inte mitt förbannade inlägg hade någon grund eller? Du har bara inte varit här tillräckligt länge för att veta eller ens förstå. Pedofiler här har sagt som ska våldta mig och mina barn. Det var bara ett exempel. Samma pedofil tyckte inte oralsex på blöjbarn var så farligt.

Att flertalet gäddor gör konto här är också allmänt känt i tråden.

Att anhöriga som skyddar och ljuger är också allmänt känt. Eller allmänt känt, det har väl varit 2 men resterande gäddors sambor osv har varit tacksamma för hjälp. Dumpen har till och med hjälpt en kvinna att komma ifrån sin man. Nej outar inte inga namn. Men ni tycker dumpen skiter på anhöriga, det gör dom inte. Dom delar bara inte med sig av allt dom även gör bakom kulisserna. Vilket borde göra dom till ännu mer hjältar.
Jag går inte in mer i det ämnet, så inte lönt att fråga.

Men du är antingen naiv eller har svårt att förstå vissas avsikter här. Du kanske lär dig en dag. Min avsikt är att de som skyddar peddon, är peddon, hotar med våldtäkt av både mig och barn. Dom ska inte få luft med sina lögner och äckliga prat där dom lindar in sanningen.
Senast redigerad av HoneyJaz 2022-05-21 kl. 08:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in