2022-05-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Haha hela denna tråden är full av kvinnohat, allt från att kvinnor inte ska ha rösträtt till att kvinnor inte ska va ministrar, AKP stämmer in med liknande syn på kvinnor, tillsammans står de enade mot YPG vars styre är det bästa för kvinnor i hela mellanöstern!
Kvinnohatet kanske bottnar i att de tänder på barnsexslavar och är rädda för vuxna kvinnor?
Eller så bottnar det i kvinnor som Kakabaveh som åker på semester till Kuba för svenska skattebetalares pengar.
Citera
2022-05-20, 23:35
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Det är en central ideologi bland både ypg och pkk, exempelvis kan vi kolla på de irakiska kurdiska peshmergan som är officiel och slogs i irak, de har knappt några kvinnliga soldater och hedersmord i irakiska kurdistan är väldigt vanligt speciellt nu efter pandemin. Om jag inte minns fel sa min farsa att 6 har blivit dödade bara 2022. Vissa av sina män, vissa av sina pappor och sen var de en tjej som blev dödad bränd till döds av sin styvmor.

Detta är något för mig som kurd som måste försvinna ypg har haft mycket framgång med att ta bort denna mentalitet från våran kultur. I sverige har ju nästan alla hedersmord varit just kurder vilket jag inte ens visste om förens jag blev äldre och läste in mer i min kultur. Som tur e har jag haft en farsa som är just väldigt vänster riktad och inte lärt in mig i dessa vidriga delar av våran kultur men alla har ju inte det.
Din far är väldigt vänster. Det är en varningssignal. Erdogan är en liten räv. Den här situationen handlar inte om kurder, utan mer om att Erdogan verkligen vill halshugga oliktänkande.
Senast redigerad av Flashsmash 2022-05-20 kl. 23:39.
Citera
2022-05-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Rövhålet, Jan Eliasson (S), också ute med att Biden och Stoltenberg måste lösa det här.

Han är snäppet värre än regeringen då han anser att Sverige inte ska föra någon dialog med Turkiet alls, utan det är något som USA och övriga NATO ska göra åt Sverige.

Nu lägger vi ribban så lågt att vi ska förvänta oss att våra diplomater ska inte ens göra sitt jobb längre. Allt ska överlåtas till de högre makterna i Bryssel och Washington.

Herregud, är vi ens ett land längre? Lika bra vi stänger alla ambassader och hänvisar till EU/NATO framöver. De ska tydligen föra vår talan.
Haha den var bra, dessutom är halva befolkningen passlösa😆
Citera
2022-05-20, 23:37
Medlem
Citat:
Det står att de stöttar turkiska socialdemokraterna och att de verkar för att turkiska socialdemokraternas partiledare friges.
Har Erdogan öppnat krig mot turkiska socialdemokraterna. Jag ser inget avtal bara två underskriftet men inte ens ett datum.
Demirtas deras ledare har suttit i fängelse nu i ca 6 år utan någon som helst dom därför har ett flertal europeiska länder inklusive "European court of human rights" begärt hans frigivning. Om jag inte minns fel blev han ännu en gång åtalad för att ha förolämpat erdogan så det säger ju lite på hur "demokratiskt" turkiet faktiskt är. Hade vi haft de lagarna i sverige hade 90% av flashback skakat galler för länge sen
Citera
2022-05-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Din far har är väldigt vänster. Det är en varningssignal. Erdogan är en liten räv. Den här situationen handlar inte om kurder, utan mer om att Erdogan verkligen vill halshugga oliktänkande.
Kurderna måste ta bort sin hederskultur, de är värre än mellanöstern folk..annars kommer de aldrig nånvart
Citera
2022-05-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Din far har är väldigt vänster. Det är en varningssignal. Erdogan är en liten räv. Den här situationen handlar inte om kurder, utan mer om att Erdogan verkligen vill halshugga oliktänkande.
Ja jo jag och mina systrar behövde säga till han för ett par år sen att sluta posta så mycket hat mot turkiet på facebook just eftersom vi inte vill att han ska få problem med varken säpo eller MIT. vi är dock inte kurder från turkiet och han kommer aldrig sätta sin fot i det landet så han borde klara sig.
Citera
2022-05-20, 23:40
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Det står att de stöttar turkiska socialdemokraterna och att de verkar för att turkiska socialdemokraternas partiledare friges.
Har Erdogan öppnat krig mot turkiska socialdemokraterna? Jag ser inget avtal om att köpa röster av PKK.

Det är en överenskommelse med titeln att Socialdemokraterna avser att fördjupa sitt samarbete med PYD, signerad av Tobias Baudin, partisekreterare Socialdemokraterna och Amineh Kakabaveh den 24 november 2021.

Amineh Kakabaveh var riksdagsledamoten som släppte fram Magdalena Andersson,

Det kan man såklart tolka som man vill, men att inget avtal/överenskommelse finns mellan S och Amineh Kakabaveh som handlar om att stödja kurdiska separatiser är väl uppenbarligen inte fejk?
Senast redigerad av doncroce 2022-05-20 kl. 23:50.
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Demirtas deras ledare har suttit i fängelse nu i ca 6 år utan någon som helst dom därför har ett flertal europeiska länder inklusive "European court of human rights" begärt hans frigivning. Om jag inte minns fel blev han ännu en gång åtalad för att ha förolämpat erdogan så det säger ju lite på hur "demokratiskt" turkiet faktiskt är. Hade vi haft de lagarna i sverige hade 90% av flashback skakat galler för länge sen
Jag ser den där deklarationen som en krigsförklaring mot AKP snarare än ett röstköp av PKK, en krigsförklaring jag stöder till 100%.
YPG är bra. Erdogans AKP är muslimpedofilparti.
Citera
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Asså såhär, PKK har definitivt begått terror attentat de är inget man kan sticka under stolen sen kan ju jag se ur mitt egna perspektiv varför det har blivit som det har. I turkiet hade kurder imprincip inga rättigheter alls, att ens säga ordet kurd blev du fängslad och torrterad av militären. Kurdiska språket, kurdiska identiteten, kulturen som bla newroz som även firas av perser förbjöds i turkiet och nu när det är lagligt har man bytt stavningen till en turkisk variant och det räknas nu istället i turkiet som en turkisk högtid även fast turkar inte firar den. Många i sverige tror att vi har behandlats så eftersom vi är som zigenare i turkiet vilket inte är sant. Kurder har alltid varit ett hot mot den turkiska nationalismen då vi inte lika enkelt har låttits assimilera som andra folkslag i turkiet.

Tycker du borde läsa denna wiki sida om du orkar då den täcker väldigt mycket:https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_of_Kurdish_people_in_Turkey

Jag har personligen inget problem med ypg, Ypg kontrollerat område har by far det bästa systemet i syrien och där folk behandlats bäst. Om vi tar Afrin till exempel som var en kurdisk stad så har nu turkiet efter sin invasion kört ut 70% av kurderna som bodde där och nu bygger man boskaper för palestinier och andra araber över de för att hindra kurder att ta tillbaka staden, det är något som ypg inte har gjort i de arab städerna de tagit över.
Tack för bra svar, låter exakt som det Turkiet jag hade förväntat mig. Ska jag vara ärlig så är Turkiet "Ryssland light", Erdogan har samma imperiedrömmar och att återetablera Osmanska Riket 2.0. dock ska alla vara turkar. Om bara Sevres-fördraget från 1920 hade hållit så hade Turkiet knappt existerat och vi hade sluppit dessa problem.
Citera
2022-05-20, 23:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexlz
Hur stor är sannolikheten att Finland går med men inte Sverige?
Så kan det nog gå för jag tror att Finland inte har så många kurdiska eftergifter att göra och har allvarligare läge än Sverige gentemot Ryssland och så är vi ju en humanitär STORmakt eller....?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kurderna måste ta bort sin hederskultur, de är värre än mellanöstern folk..annars kommer de aldrig nånvart
Det är därför jag som kurd själv föredrar ypg ideologin framför Erdogans islamist ideologi eller den som framförs i irakiska kurdistan. att ha kvinnliga soldater framför kameran är en sak men att faktiskt eliminera hederskulturen och främja jämnställdhet är svårare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det är ju ett lite enklare läge för Finland.

Det ska bara stänga ner 3 islamistiska skolor, byta ut en utrikesminister och häva sanktionerna.

Sverige har en betydligt högre tröskel.
Vad har utrikesministern gjort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in