2022-05-20, 14:44
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja, inte bara sverigevänner, även turken Kurdo Baksi har sagt att det är något vackert inom islam när sådant äktenskap sker.
Äckelturkar & sverigevänner i maskopi med muslimpedofilerna i IS & AKP!
Nu vill de terrorstämpla YPG som befriat yasidiska barnsexslavar från muslimpedofilerna.
Citera
2022-05-20, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tror dessvärre att USA kommer tillåta att vi blir medlemmar även om det går emot Natos medlemmar. Något under radarn lär dom göra. Hade varit helt sjukt om det blir så men troligen så ligger USA bakom Sverige och Finlands beslut. Dom har makten.

Jeg tror du tar feil. USA trakk seg ut av Afghanistan i 2021. USA har nok av innenrikspolitiske problemer, it's the economy stupid. Putin har forstått dette, og har flyttet brikkene frem på det geopolitiske Europeiske sjakkbrettet. Han hadde selvsagt håpet på å få Trump gjenvalgt. Det ville vært ønskelig for Putin om NATO alliansen ble undergravet fra innsiden. Men når det ikke skjedde, og med stadig mer desillusjonerte Russiske velgere, som i det første tiåret under Putin utvilsomt opplevde en økonomisk oppgang uten sidestykke i Russisk historie, men som siden den tid har opplevd en økonomisk stagnasjon som truer det nåværende regimets legitimitet. Det er på den bakgrunn vi må se den Russiske regjeringens beslutning om å gå til krig; igjen. Jeg har ikke konkludert med om det er riktig eller feil av Sverige og Finland å søke medlemskap i NATO, men jeg forstår hvorfor det skjer nå. Hadde jeg bodd i, for eksempel, Estland, så hadde jeg nok følt meg tryggere innenfor enn utenfor NATO.
Citera
2022-05-20, 14:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Äckelturkar & sverigevänner i maskopi med muslimpedofilerna i IS & AKP!
Nu vill de terrorstämpla YPG som befriat yasidiska barnsexslavar från muslimpedofilerna.

Nu företräder jag inte den grupp som du kallar sverigevänner, men jag skulle tippa på att dessa skiter helt i turkisk inrikespolitik. Dessa är helt nöjda ifall turkarna stannar hemma i sitt eget land, eller i vilket fall inte flyttar till Sverige.
Citera
2022-05-20, 14:48
Medlem
Såhär blir det med kärringar inom politiken. Får de inte sin vilja igenom, så beter de sig som de småbarn de är. Det fungerar tyvärr på svenska fjantar till män, men inte på traditionella män från övriga världen.

Sverige är pinsamt som beter sig sådär inför en organisation vi söker medlemskap i.

Varenda man och pojke begriper att man ska visa respekt för Turkiet, särskilt i detta sammanhang.
Citera
2022-05-20, 14:51
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Nu företräder jag inte den grupp som du kallar sverigevänner, men jag skulle tippa på att dessa skiter helt i turkisk inrikespolitik. Dessa är helt nöjda ifall turkarna stannar hemma i sitt eget land, eller i vilket fall inte flyttar till Sverige.
Jag tror du har fel, de hatar feminism och det gör muslimpedofilerna i IS & AKP också, därför måste det i huvet på sverigevännerna bli syntax error om de inte står på muslimpedofilernas sida mot Ann Linde.
Det bästa av allt är att Ann Linde har ballar av stål och vägrar krypa för vare sig svärjevänner eller muslimpedofildyrkare.
Citera
2022-05-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Extrema mängder korruption gör att jag tror 1% gått till flyktingläger.
De gav inte majoriteten av pengar till självaste ypg utan endast till stora organisationer som jobbar i det ypg kontrollerade området. Antar att de va just därför som du säger
Citera
2022-05-20, 14:52
Medlem
DerRoteBarons avatar
"Feministisk utrikespolitik" ja herre jösses. Jag hajar att USA vill använda Sverige som bas i ett krig mot Ryssland, men fan, är det verkligen värt det? Tänk att behöva jobba med den typen av människor som är politiker i Sverige.
Citera
2022-05-20, 14:54
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Inte för att jag på något sätt gillar Linde än mindre tycker hon passar för sitt jobb så var det situationen där Mevlut Cavusoglu höjde rösten mot Linde som benämndes som pinsam:

"Cavusoglu not only set conditions for Turkey accepting the membership bids but raised his voice at Sweden's Ann Linde in what three NATO diplomats said was an "embarrassing" break in protocol."

Med det sagt så är Linde en diplomatisk katastrof och borde aldrig i h-e fått jobbet som utrikesminister!!
Citera
2022-05-20, 14:59
Medlem
Tja, det är nog kört nu. Det är lika bra att spela Kurdistan kortet.
Citera
2022-05-20, 15:02
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag tror du har fel, de hatar feminism och det gör muslimpedofilerna i IS & AKP också, därför måste det i huvet på sverigevännerna bli syntax error om de inte står på muslimpedofilernas sida mot Ann Linde.
Det bästa av allt är att Ann Linde har ballar av stål och vägrar krypa för vare sig svärjevänner eller muslimpedofildyrkare.

Sverigevänner brukar inte gilla ideologin feminismen, men de har nog inget emot kvinnor och jämställdhet. AKP ogillar säkert starkt även det sistnämnda.
Citera
2022-05-20, 15:07
Avslutad
(FB) Turkiet attackerar den feministiska utrikespolitiken

tråd finns
Citera
2022-05-20, 15:09
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Sverigevänner brukar inte gilla ideologin feminismen, men de har nog inget emot kvinnor och jämställdhet. AKP ogillar säkert starkt även det sistnämnda.
Haha hela denna tråden är full av kvinnohat, allt från att kvinnor inte ska ha rösträtt till att kvinnor inte ska va ministrar, AKP stämmer in med liknande syn på kvinnor, tillsammans står de enade mot YPG vars styre är det bästa för kvinnor i hela mellanöstern!
Kvinnohatet kanske bottnar i att de tänder på barnsexslavar och är rädda för vuxna kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in