2022-05-19, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deegottde
Vad är bästa varianten för så mycket opioid effekt som möjligt? Röd Borneo är min favorit än så länge

Röd. Det här är inte någon åsikt, utan fakta. Röda sorter har mest 7-OH i sig.

Vad för slags röd kan jag inte svara på. Men Borneo rent generellt känns som det säkraste kortet.

Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax

Här kommer forskning från Malaysia.

Kan du sluta snacka skit nu?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6612999/

Hade varit skeptisk till alla källor från Malaysia. Kratom är olagligt där och det är av kratom-motståndarnas bästa intresse att det förblir olagligt, de kommer inte att vara opartiska.
Citera
2022-05-19, 13:56
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Leverantören Kratom of Sweden har skickat bland det bästa kratom jag provat. De är väldigt lika en annan leverantör: i mail, typsnitt, frakt, leverans men har ett annat viktupplägg. Men det är sällan jag fått nåt så lättlöst och fräscht i smaken och potent. Men blir ju knockad och sover 4 h efter 2 tsk grönt. Behöver uppåt om det finns?
Citera
2022-05-19, 15:37
Medlem
Om jag uppfattar ”metaanalyslänken” rätt, nämner den att i Asien är kratombiverkningar r/t missbruk och beroende inte förekommande. Det är konsumtionsmönstret, och tendens till blandmissbruk i USA/Europa som leder till vårdbehov? Har jag fel?
Citera
2022-05-19, 15:47
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Jag försöker använda vetenskapliga påståenden medan du bara vill ha rätt, samtidigt svamlar du om saker jdär jag ser fördelar med kratom gentemot läkemedel. Jag tror inte du har några kunskaper alls. Du konstruerar halmgubbar och körsbärsplockar lite hit och dit som det passar.

Du använder din baskunskap till att påstå saker som inte har med sammanhanget att göra. Jag försöker förklara kratoms fördelar gentemot läkemedel. En relativt stor studie som finns på PubMed.

Motsäger inte vad jag påstått från andra vetenskapliga studier, men dom kanske saknar dina baskunskper. Vad vet jag. Men man har använt en vetenskaplig metodik och grundligt gått igenom kratom.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8637859/

Här en annan stor studie där man även kan läsa att beroendeproblematik av kratom endast har hittats hos personer med längre tids förbrukning av höga doser. Däremot används kratom till att mildra beroende och uttagsproblematik vid narkotika och alkoholmissbruk.

Så än en gång dina baskunskaper kanske saknas även här för att komma till slutsatser som är relativt kända över hela världen av seriösa och oberoende forskare. I så fall är det bara att gratulera dig. Men det kan vara precis tvärt om. Vad tror du?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8878704/

Dryga jävel. Det är du som gör påståendet att man inte kan bli beroende av kratom och intw behöver tänka på den risken. Jag säger bara emot ditt eländigt befängda påstående. Att du slänger in fler länkar i dina inlägg gör inte att du har rätt. Den enda delen av verkligheten som förändras av att du slänger in fler länkar i dina inlägg är att det blir fler länkar i dina inlägg. Vem ska luras av det här? Tror du ens på dig själv?
Citera
2022-05-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Röd. Det här är inte någon åsikt, utan fakta. Röda sorter har mest 7-OH i sig.

Vad för slags röd kan jag inte svara på. Men Borneo rent generellt känns som det säkraste kortet.

Hade varit skeptisk till alla källor från Malaysia. Kratom är olagligt där och det är av kratom-motståndarnas bästa intresse att det förblir olagligt, de kommer inte att vara opartiska.

Dina känslor och tankar är helt irrelevanta.

Forskningsteamet som gjort studien har skrivit 10+ artiklar om Kratom. Den har också citerats av andra forskare ca 20 gånger.

Har du ingen egna artiklar att komma med så ska du vara tyst.

Jag gillar kratom!
Men det är mycket beroendeframkallande och ska hanteras med respekt!
Citera
2022-05-20, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Forskningsteamet som gjort studien har skrivit 10+ artiklar om Kratom. Den har också citerats av andra forskare ca 20 gånger.

Du kan inte mena att det här är ditt starkaste argument till varför artikeln ska anses va trovärdig?

Viktigaste är personerna bakom skärmarna som skrivit artiklarna och inte hur många de publicerat totalt. Att den citerats 20 gånger säger inte mycket det heller, vilka är det som citerat och vad har de personerna för bakgrund?

Det finns bra forskning och dålig forskning där ute. Kratom präglas tyvärr av det senare på grund av läkemedelsföretag etc... som vill påverka folks åsikter till egen vinning. Därför är källkritik särskilt viktigt att applicera här, men ingen kan tvinga dig.
Citera
2022-05-20, 17:51
Medlem
Vilken sort från vilken shop rekommenderar ni om man vill ha en opioidliknande effekt?
Citera
2022-05-20, 18:15
Medlem
Är det verkligen så stor skillnad som folk vill påstå? Konstaterat att vit är mest uppiggande men kan inte påstå jag uppfattar nån skillnad mellan sorter utan ganska same same. Tar gärna emot tips på mest uppåt ni testat från nån av större butikerna
Citera
2022-05-20, 21:20
Medlem
Citat:
Du kan inte mena att det här är ditt starkaste argument till varför artikeln ska anses va trovärdig?

Viktigaste är personerna bakom skärmarna som skrivit artiklarna och inte hur många de publicerat totalt. Att den citerats 20 gånger säger inte mycket det heller, vilka är det som citerat och vad har de personerna för bakgrund?

Det finns bra forskning och dålig forskning där ute. Kratom präglas tyvärr av det senare på grund av läkemedelsföretag etc... som vill påverka folks åsikter till egen vinning. Därför är källkritik särskilt viktigt att applicera här, men ingen kan tvinga dig.
Du har ju inte ens läst artikeln, har du ens kapaciteten att läsa engelska forskningsartiklar?
Jag börjar misstänka att du inte har det.
Jag blir så trött på dumma människor som dig som inte vet sin plats.

Länka din forskning eller håll käften?
Citera
2022-05-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Är det verkligen så stor skillnad som folk vill påstå? Konstaterat att vit är mest uppiggande men kan inte påstå jag uppfattar nån skillnad mellan sorter utan ganska same same. Tar gärna emot tips på mest uppåt ni testat från nån av större butikerna
Jag märker ingen skillnad heller. Allt kommer från samma trädart liksom.
Är 95% placebo skulle jag tro.
Citera
2022-05-20, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000

Nej, det finns skillnader men skulle inte säga den är särskilt stor och det är inte alla som kommer märka av det. Mer värt att försöka hitta så bra kvalité som möjligt än att jaga efter specifika sorter.
Citera
2022-05-21, 11:01
Medlem
Citat:
Nej, det finns skillnader men skulle inte säga den är särskilt stor och det är inte alla som kommer märka av det. Mer värt att försöka hitta så bra kvalité som möjligt än att jaga efter specifika sorter.

Tips på hur man kan skilja på bra vs dåligt eller behöver man testa sig fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in