2022-05-17, 18:04
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Var hittar du stöd för de beläggen? Är det myndigheter eller är det forskning. Iofs kan forskning också förvrängas och så görs.

Det är bara så världsfrånvänt att tro att en MOR agonist INTE ska medföra såna risker. Är jag din lärare? Någon kunskapsbas ska man väl ha. Det är väldigt absurt att du försöker ge stöd åt din tes genom att be om källor på baskunskaper.
Citera
2022-05-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det är bara så världsfrånvänt att tro att en MOR agonist INTE ska medföra såna risker. Är jag din lärare? Någon kunskapsbas ska man väl ha. Det är väldigt absurt att du försöker ge stöd åt din tes genom att be om källor på baskunskaper.

Men du påstår saker som inte går att hitta gällande kratom, så därför undrar jag var du får dina källor ifrån eller det är egna slutsatser? Kunskaper behöver inte vara fakta trots att många tror så, och universitetsstudier är ofta indoktrinering av dess finansiärer industrin, det ser vi mer och mer. Så vad dina baskunskaper säger, säger inget om kratom. Baskunskaper kan vara fel, liksom mycket som folk får in i sina skallar. Jag brukar inga baskunskaper i mina påståenden, utan tag citat från forskning. Men dom kanske saknar dina baskunskaper?
Citera
2022-05-17, 18:20
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Men du påstår saker som inte går att hitta gällande kratom, så därför undrar jag var du får dina källor ifrån eller det är egna slutsatser? Kunskaper behöver inte vara fakta trots att många tror så, och universitetsstudier är ofta indoktrinering av dess finansiärer industrin, det ser vi mer och mer. Så vad dina baskunskaper säger, säger inget om kratom. Baskunskaper kan vara fel, liksom mycket som folk får in i sina skallar. Jag brukar inga baskunskaper i mina påståenden, utan tag citat från forskning. Men dom kanske saknar dina baskunskaper?

Du citerar en argumenterande text med syfte att framställa kratom som milt.

Läs på lite om MOR receptorn. Läs om folk som är beroende av kratom. Det ligger i vad den receptorn gör. Klart det finns en risk för beroende med en drog som avlägsnar mental börda.

Du tramsar och uppvisar ignorans.
Citera
2022-05-17, 18:22
Medlem
Mjälls avatar
Edit: MOR räcker... Receptor står ju i förkortningen

Tänkte även lägga till ett förtydligande av att de personer som är beroende av kratom och/eller har problembruk av kratom är reellt existerande personer...

(Går inte o redigera)
Citera
2022-05-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Edit: MOR räcker... Receptor står ju i förkortningen

Tänkte även lägga till ett förtydligande av att de personer som är beroende av kratom och/eller har problembruk av kratom är reellt existerande personer...

(Går inte o redigera)

Jag försöker använda vetenskapliga påståenden medan du bara vill ha rätt, samtidigt svamlar du om saker jdär jag ser fördelar med kratom gentemot läkemedel. Jag tror inte du har några kunskaper alls. Du konstruerar halmgubbar och körsbärsplockar lite hit och dit som det passar.

Du använder din baskunskap till att påstå saker som inte har med sammanhanget att göra. Jag försöker förklara kratoms fördelar gentemot läkemedel. En relativt stor studie som finns på PubMed.

Motsäger inte vad jag påstått från andra vetenskapliga studier, men dom kanske saknar dina baskunskper. Vad vet jag. Men man har använt en vetenskaplig metodik och grundligt gått igenom kratom.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8637859/

Här en annan stor studie där man även kan läsa att beroendeproblematik av kratom endast har hittats hos personer med längre tids förbrukning av höga doser. Däremot används kratom till att mildra beroende och uttagsproblematik vid narkotika och alkoholmissbruk.

Så än en gång dina baskunskaper kanske saknas även här för att komma till slutsatser som är relativt kända över hela världen av seriösa och oberoende forskare. I så fall är det bara att gratulera dig. Men det kan vara precis tvärt om. Vad tror du?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8878704/
Citera
2022-05-17, 19:36
Medlem
Citat:
Jag försöker använda vetenskapliga påståenden medan du bara vill ha rätt, samtidigt svamlar du om saker jdär jag ser fördelar med kratom gentemot läkemedel. Jag tror inte du har några kunskaper alls. Du konstruerar halmgubbar och körsbärsplockar lite hit och dit som det passar.

Du använder din baskunskap till att påstå saker som inte har med sammanhanget att göra. Jag försöker förklara kratoms fördelar gentemot läkemedel. En relativt stor studie som finns på PubMed.

Motsäger inte vad jag påstått från andra vetenskapliga studier, men dom kanske saknar dina baskunskper. Vad vet jag. Men man har använt en vetenskaplig metodik och grundligt gått igenom kratom.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8637859/

Här en annan stor studie där man även kan läsa att beroendeproblematik av kratom endast har hittats hos personer med längre tids förbrukning av höga doser. Däremot används kratom till att mildra beroende och uttagsproblematik vid narkotika och alkoholmissbruk.

Så än en gång dina baskunskaper kanske saknas även här för att komma till slutsatser som är relativt kända över hela världen av seriösa och oberoende forskare. I så fall är det bara att gratulera dig. Men det kan vara precis tvärt om. Vad tror du?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8878704/
Hej Einstein. Varför tror du att du får mothugg hela tiden?
Kanske för att många här inte delar dina påståenden om Kratoms harmlöshet, deras erfarenheter är annorlunda.
Ingen påstår att det är heroin, men samtidigt blir det ett ganska svårt beroende för många ändå.
Det är farligt att förminska den reella risken för missbruk.
Citera
2022-05-17, 21:07
Medlem
Jag har skrivit tidigare om utsättningsproblemen jag hade och jag kan också gå i god för att det inte är en barnlek alla gånger. Jag har tidigare klivit av tunga opioider och det här var så klart lättare, framför allt fysiskt. Men psykiskt var det väldigt jobbigt i lite drygt tio dagar. Och då har jag inte någon som helst ångestproblematik i vanliga fall och vågar inte tänka på hur det skulle varit ifall jag hade haft det.

Jag tog inte heller några stora doser eller missbrukade något annat under tiden. Så det är individuellt som så mycket annat. Men vissa verkar få det ganska jobbigt att sluta med. Det har framgått både i den här tråden och på andra forum såsom Reddit.
Citera
2022-05-18, 09:45
Medlem
Citat:

Citat:
A cross-sectional survey investigated the correlation between amount and frequency of Kratom consumption and risk of dependence and addiction development in long-term users in three northern peninsular states of Malaysia.21 There was a correlation between increased consumption of Kratom and risk of dependency development, severity of withdrawal symptoms, and cravings for the extract. Physical withdrawal symptoms manifested as muscle spasms, diarrhea, lack of appetite, fever, pain, and runny eyes and nose. Psychological withdrawal was characterized by mood swings such as anger, nervousness, restlessness, disturbed sleep, tension, and sadness. 21 Despite these findings that are similar to opioid withdrawal and craving symptoms, a majority of participants in surveys and case studies as well as their providers and caretakers do not characterize Kratom withdrawal and cravings as severe as those experienced during opioid withdrawal and those symptoms were of shorter duration.
Här kommer forskning från Malaysia.

Kan du sluta snacka skit nu?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6612999/
Citera
2022-05-18, 11:34
Medlem
Tänk på detta. För många personer tar det ganska lång tid att utveckla ett beroende.
Speciellt när man är ung och aldrig haft något beroende tidigare.
Jag jobbade flera år i Grekland och krökade varje dag under ett halvår varje gång. Men kom hem och mådde kanon.
Problemen kom senare, så tro inte ni är immuna bara för ni tagit kratom ett halvår och sedan slutat utan några större problem.
Citera
2022-05-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax

Här kommer forskning från Malaysia.

Kan du sluta snacka skit nu?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6612999/
Tack för länken!👍🏻
Fyllde ett behov!
Citera
2022-05-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Tack för länken!👍🏻
Fyllde ett behov!
Den jag länkade till var en meta analys här kommer artikeln de har citerat:

Citat:
Results: More than half of the regular users (>6 month of use) developed severe Kratom dependence problems, while 45% showed a moderate Kratom dependence. Physical withdrawal symptoms commonly experienced include muscle spasms and pain, sleeping difficulty, watery eyes/nose, hot flashes, fever, decreased appetite, and diarrhoea. Psychological withdrawal symptoms commonly reported were restlessness, tension, anger, sadness, and nervousness. The average amount of the psychoactive compound, mitragynine, in a single dose of a Kratom drink was 79mg, suggesting an average daily intake of 276.5mg. Regular users who consumed ≥3 glasses Kratom per day, had higher odds of developing severe Kratom dependence, withdrawal symptoms, and inability to control Kratom craving.

95% av deltagarna bedömdes vara beroende efter 6 månaders användning av kratom.
Mer än hälften av deltagarna bedömdes ha ett allvarligt beroende.

Det är ca 95% risk att du utvecklar ett beroende av kratom om du använder det dagligen i 6 månader.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24698080/
Citera
2022-05-19, 00:00
Medlem
Jag kan bara konstatera att det är samma metoder man nu använder här som i USA. NSR och läkemedelsbolagen beställer forskningsstudier för att racka ner på kratom. Man har fått skit nämligen , då man fick rejäla skadeståndsanspråk för att man gjort Amerikaner beroende av knarkmedicin. Nu vill man väl höra det samma med fungerande naturmediciner för att inte få konkurrens. Dessa metoder har vi sett tidigare av personer här i Sverige och utomlands. Lobbygruppen Vetenskap och folkbildninfg eller VOF brukar stå för lejonparten av skitkastninge. Det finns fina studier på kratom men dem vill man inte läsa. Det har gått så långt att man mutar nu personer högt upp i regeringar för att få stopp. Likadant var det med Cannabis. Samma skitsnack och vetenskapliga studier. Nu är det kratom. Men dom kommer inte att lyckas. Dom ligger riktigt risgt till.

Skitsnackarna och babbelrövarna som man uppmanar att skita ner forum också. Dom avslöjades på forum överallt på sociala medier i USA, men dom finns överallt.

Allt ät farligt om det missbrukas, och kratom har använts som naturmedel i hela Asien under 100-tals år.
Men skitsnacket kommer att fortsätta tro mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in