Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Hela den muslimska och hinduistiska världen menar att guld är den uppbackning av valuta som är halal. Detta vet Putin. Utöver detta får han med sig ortodoxa kyrkan.
Kommer Ryssland/ Kina/ Indien/ Iran att lyckas införa en ny världsvaluta backad av guld? Den som (över)lever får se.
Ryssland och Afrika har mycket av de råvaror som behövs när oljan fasas ut. När de vita länderna flyttar ut ur den afrikanska marknaden flyttar de gula in.
Ukraina är här vid bara en liten del i maktförskjutningen, en del Väst behöver för att kontrollera exporten från Ryssland söderut. Helst skulle vi haft Afghanistan också, men det sket sig som bekant. Ukrainska folket är lättare att kuppa, jag menar;
Vilka vita folk föredrar att leva under Sovjet framför USA och Västeuropa/ Bryssel?
Låt oss säga att det finns en sådan ambition i denna "mottley crew". Ja det låter ju bra men verkligheten är att de har inget gemensamt utöver sitt hat mot väst och framförallt USA. Nä det kommer inte att hända. Även om vissa i gänget, framförallt Indien och Pakistan fortfarande har befolkningspyramider som ser okey ut så har de övriga det rakt motsatta. Värst är det för Kina. Som lök på laxen har kina nyligen motvilligt erkänt att de överrappoterat sina födelsesiffror med sisådär 100 miljoner de senaste trettio åren. Det kina vi har vant oss vid är borta om tio år. Trist. Jag bodde halvårsvis i Shanghai mellan 1999 och 2012 och älskar kulturen.
Bortsett från de så hatar de varandra av politiskta, religiösa och ekonomiska skäl. Gemensamt hat är inget man kan bygga världsdominans på.
Du vet vad jag anser om rasteorier men okey. Jag är trots det en anhängare av teorin "The White Mans Burden". Ja, vi har ett särskilt ansvar. Den svarte och den brune ja även den rundskallige slaven är som barn. Även om man inte kan säga det så rakt längre är vårt ansvar som världens vuxna att sprida civilisation, kapitalism och protestantiska värderinar till världens alla barn. Därmed inte sagt att negern är sämre eller den rundskallige slaven ondare. Vi måste dock som världens vuxna sträcka på ryggen och inte rädas att kalla en spade en spade. Ett barn är ett barn och måste uppfostras med fast hand av en ansvarkännande vuxen. Ansvaret är vårt - the white mans burden.