Som sagt, du påstår något som du inte har en aning om.
Jag frågar dig igen, vilka är dessa terrorister, och vad är de skyldiga till?
Att de är kurder och kommunister gör dem inte till terrorister.
Det är inte enbart upp till Turkiet heller.
Ingen kan tvinga Turkiet att säga ja till Sverige, men om någon tror att turkarna kan fucka upp ansökningen utan konsekvenser så kommer de få sig en överraskning.
Det finns många medlemsstater som inte vill se Turkiet som del av NATO, och det finns möjlighet att kasta ut Turkiet ur alliansen:
https://www.justsecurity.org/66574/can-turkey-be-expelled-from-nato/
Självklart, men kan
du se skillnaden mellan dessa grupper?
PKK är den enda gruppen som är internationellt klassad som terrorgrupp, och som är operativa i Turkiet.
Även Sverige har klassat PKK som terrorgrupp, så förklara hur Sverige hjälper en terrorstat=
Inget av länkarna du presenterar bevisar koppling mellan PKK och Sverige.
Verkar som du inte läste dem själva men i den första skriver Linde att Palmes regering terrorstämplade PKK under 1980-talet, vilket är korrekt.
YPG och PYD är inte PKK, det är enbart var turkarna anser, och du verkar svälja turkarnas visioner som linolja, så jag antar att även du anser de vara samma organisation.
Så om man för PKK:s flagga är man automatiskt medlem av organisationen?
Bra att du inte är beslutsfattare.
Det finns inga bevis för att PKK mördade Palme.
Palme stödde kurdernas sak, även om han inte direkt talade om det.
PKK mördade enbart sina egna avhoppare. Så det finns inget där att hämta.
Även om Polisen avsatte det första året av utredning gentemot kurderna så kammade man noll.
Vad gäller Ismet Celepli så har han mig veterligen aldrig begått något terrorbrott.
Sverige nekade Abdullah Öcalans fru att flytta till Sverige under 1980-talet eftersom hon var bekant med PKK-ledaren.
De PKK-medlemmar som begick brott i Turkiet kunde aldrig komma till Sverige, och de som begick mord i Sverige (på sina egna) blev utvisade till Turkiet. Så din bild av Sveriges relation till PKK är helt felaktig.
(Att Sverige har en god relation med kurderna är korrekt, men att vara kurd är inte samma som att vara terrorist)
Jag har förkastat allt du skrivit, så tydligen kan du det.