2022-05-20, 20:54
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Sverige vill med i Nato(enligt media och politiker). Turkiet säger nej. Ann Linde levererar omedelbart ett tal om hur dåliga PKK är. Turkiet kräver utlämning av en svensk riksdagsledamot pga PKK-kopplingar. Turkiet dikterar Sveriges politik och Sverige lyder som en hund för att komma in i NATO. Ann Linde gör ett Rimjob på Erdogan. Fy fan!

Patetiskt.

Hahaha!

Som sagt Sverige förtjänar den här behandlingen.

Sossarnas (och även Moderaters) smutsiga buk i utrikespolitiken måste ju rensas någon gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Precis som påpekats tidigare i tråden så har SD (för några år sedan nu) tidigare motionerat för att överlämna kurdiska terrorister till Turkiet. Så SD kommer inte att ha några problem med att utvisa kurder. För att de är SD. Och SD bryr sig ärligt talat inte om kurder.

M borde inte heller ha några problem, för att de är Moderater. De skulle säkert utvisa sina egna mammor för att vara med i NATO.

L som förhoppningsvis åker ur Riksdagen är lika Såssiga som Sossarna vad gäller sådant som utlämningar och utvisningar till länder överlag. De representerar liksom Sverige som världens samvete. Så därför har de nog stora problem med en kurd-utlämning. Men förhoppningsvis så slipper vi dem efter valet.

KD å andra sidan är intressant. Sedan Ebba tog över partiet har den omvandlats till ett hök-parti. När ISIS härjade ville Ebba bomba dem med JAS-plan. Sedan dess har KD varit galna kurd-kramare. Spelar ingen roll att de är kommunister och att de också angrep kristna syrier.

Really? Skulle Sverige verkligen offentligt utvisa svenska medborgare varav flera tillhör etablissemanget här i Sverige till Turkiet? Oberoende av regering. Det skulle bli ett satans liv. Förutom att lagstiftningen lär sätta en del käppar i hjulet så får vi på oss Amnesty FN och fan o hans moster. Kan bara se Ebba komma på den fantastiska idén.Turkiet ställer ju omöjliga krav och de verkar höja insatsen dag för dag.
Citera
Medlem
Nu har Erdogan sagt nej och vi får leva med det!
Citera
2022-05-20, 20:55
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Hoppas Turkiet blockerar inträdet så ni patetiska svennar som låter er regering tvinga fram sånt här framstår som ett gäng fega fittor, vilket ni är.

Du är en fitta, din fitta.

Turkiet kommer inte blockera nånting. De vill skrämmas och förnedra.
Citera
2022-05-20, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vanliga människor här i Sverige undrar säkert vad det är som händer ?

En objektiv neutral källa. Vad har S och V gjort. Gett pengar till vad ?

Oavsett politisk åskådning kan vi väl inte bara utlämna svenska medborgare hur som helst.

Sverige har stöttat, hyllat, finansierat och t.o.m. huserat YPG och PKK sedan 80-talet, vilka är av EU, Storbritannien, USA och Turkiet klassade som terrororganisationer.

Ann Linde har t.o.m. poserat med dem och omtalat PKK gott på twitter. Riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh som mutades att rösta på S så Andersson blev vald (extremt antidemokratiskt btw) har kopplingar till dem. Osv osv.

Vi stöttar alltså dessa terrororganisationer öppet, har t.o.m. riksdagsledamöten som gör det, vilka varit i direkt väpnad konflikt mot Turkiet i flera decennier.

Nu tror vi att Turkiet ska släppa in Sverige helt utan vidare. Förstår inte hur folk bisarrt det är?!
Citera
2022-05-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Nu har Erdogan sagt nej och vi får leva med det!

Japp. Vi vänder blad och drar tillbaka vår ansökan. Inga problem😁
Citera
2022-05-20, 20:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Jag gillar ju att spå framtiden men blir det längre horisont en ett par månader tycker jag det är svårt.

Vad jag kan se nu är att svenska politiker måste lära sig att se genom de turkiska glasögonen (inte bara, alla länders i alliansen) om de är seriösa med sina NATO ambitioner. De betyder att kurderna måste offras. Det kommer bli svårsmält för såssarnas starka vänsterflygel.

Vi får väl se hur det går med det. Svenska politiker har ingen erfarenhet att se andra länders intressen och kompromissa. Vi har redan sett att det inte går för vissa och att det helt enkelt brinner i proppskåpet då (tittar på dig Ann Linde).

USA blir allt mindre villigt att leka världspolis hur längre tid som går. Det kan vara svårt att se för den som inte har det långa perspektivet men faktum är att presidenterna blir allt mer isolationistiska oavsett partitillhörighet. Biden är faktiskt mer isolationistisk än Trump (Nu går tok-flashbackarna i taket) men det är fakta.

Trenden började med H. W. Bush fortsatte med W. Bush, Clinton, Obama, Trump och nu Biden. Allt mer isolationism. Det är möjligt att det vi ser nu, Ukraina kriget kommer vända trenden men det är för tidigt att säga än.

Amerikaner stationerade i Sverige i fredstid? Kanske. Om USA vänder navelskådartrenden och får förnyat intresse i omvärden så är det möjligt. Å andra sidan är det dyrt för dem och de kan till skillnad från mycket av resten av världen klara sig bra själva ekonomiskt.

Vi får väl se vad de amerikanska väljarna säger. Själv ser jag mer fram emot de amerikanska mellanårsvalen i november än svenska valet i september. Amerikansk politik (och Brittisk) ligger mig varmare om hjärtat även om jag så klart även är passionerad vad gäller den svenska.
Jo Jo, jag låter för all del säkrare än jag egentligen är vad gäller siandet, men du tycks glömma att turkarna sa att "de första punkterna" var att pkk måste upphöra att existera i Sverige. Det kommer mera. Jag tror inte att turkarna planerar att släppa in oss oavsett, men visst;
Alla har sitt pris.

Vad gäller USA så förutom att hemmaopinionen är krigstrött sedan GW Bush, så går vi ofrånkomligen mot en framtid där petrodollarn försvinner. Trump var rätt ute vad gäller att ta hem priduktionen till USA. USAs intresse i omvärlden är inte på dekis, men positionerna flyttas när nya råvaror krävs till olika ersättningar för olja.

Jag hoppas innerligt att jag har fel, givetvis. Det utfall jag beskrev är det sämsta tänkbara.
Citera
2022-05-20, 20:58
Medlem
Tror ni att en M + KD regering kommer att vara mer realpolitisk om denna situation än vad Sossarna är? Som har kallat sin utrikespolitik som feministiskt. Som värderar moral före nationens intresse?
Citera
2022-05-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Källa på det?

Det skall stämma, var en nyhet för ca 30 dagar sedan ungefär.
Citera
2022-05-20, 21:04
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
När PKK ledaren säger "The anti-imperialist fight needs to be strengthened" tycker inte jag det verkar så osannolikt iaf.

Bifogar lite läsning om relationen med PKK och Sovjet, senare Ryssland.
PKK är ju en kommunistisk rörelse som ser sig som en del i en global kamp mot västerländsk imperialism inom ideologin marxism-leninism.

https://kyleorton.co.uk/2019/11/18/the-pkk-and-russia/

Det var länge sedan de lämnade kommunismen. De har utfört terrordåd och dödat folk. En samling terrorister som gör gränstrakterna mellan Irak och Turkiet osäkra.
Citera
2022-05-20, 21:04
Medlem
Konfucius2s avatar
Inte bara Turkiet!

Kroatiens president Zoran Milanovic vill att Kroatien ska följa Turkiets linje och stoppa Sveriges och Finlands ansökningar till Nato. Det meddelade han vid en presskonferens under onsdagen, rapporterar TT

Ser mörkt ut
Citera
2022-05-20, 21:06
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Ambassadör vill se Kakabaveh utlämnad
Turkiets Sverigeambassadör, Hakki Emre Yunt, säger att han gärna ser riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh utlämnad till Turkiet.
Ambassadören riktar flera anklagelser mot svenska riksdagspolitiker och hävdar att de har kopplingar till den av USA och EU terrorklassade organisationen PKK.
- PKK har kopplingar till vissa riksdagsledamöter, de arbetar mot Turkiet i riksdagen hela tiden. De pressar den svenska regeringen att inta en negativ inställning till Turkiet, säger Emre Yunt, rapporterar TT.”

Varför inte slänga ut Kakabaveh, det vinner alla på. De kan få Kakan Hermansson också för samma pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in