2022-05-20, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
hahahah, fatta att vi har alkoliserade manshatande feministhjonet Ann Linde som knappt kan engelska att representera sverige inför världen, fyfan vad pinsamt. Vilket jävla u-land vi blivit, herre gud rädda oss.

https://www.friatider.se/feministkaos-kan-ha-sankt-svensk-nato-ansokan

Hoppas hon är en jäkel på att suga liten och gammal turkpenis.

Ojoj vad Magda, dalmasen och skånska ludret gjort bort sig senaste 20 dagarna.

Popcorn och svensk ljus lager ikväll.
Citera
2022-05-20, 16:55
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
hahahah, fatta att vi har alkoliserade manshatande feministhjonet Ann Linde som knappt kan engelska att representera sverige inför världen, fyfan vad pinsamt. Vilket jävla u-land vi blivit, herre gud rädda oss.

Måhända att alla ryska soldater skrattar ihjäl sig när dom läser om Sveriges bravader i sin Nato-ansökan så kanske det inte finns några ryska soldater kvar nästa vecka?
Citera
2022-05-20, 17:03
Medlem
Citat:

Hon kan inte svenska heller, så det är inget oväntat.
Citera
2022-05-20, 17:08
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
PKK har sets som terrorister sen 80-talet.
Sverige var nr 2 efter Turkiet att klassa dessa som terrorister. Så Turkiet manipulerar information.
YPK däremot har slagits mot ISIS och har därför försetts med mängder av vapen från främst USA.
DE ses inte som terrorister av flertalet NATO-länder och Sverige.
Tyvärr visar sig Turkiet också ha terroristiska tendenser och därför får de inte köpa vapen.

Att Sverige kört dubbelspel och stött PKK även efter terrorklassningen har Turkarna vetat länge.
Här en historia från 2012, där SIDA pengar gick till PKK.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige-anklagas-for-att-stodja-terrorgrupp/
Citera
2022-05-20, 17:09
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Haha hela denna tråden är full av kvinnohat, allt från att kvinnor inte ska ha rösträtt till att kvinnor inte ska va ministrar, AKP stämmer in med liknande syn på kvinnor, tillsammans står de enade mot YPG vars styre är det bästa för kvinnor i hela mellanöstern!
Kvinnohatet kanske bottnar i att de tänder på barnsexslavar och är rädda för vuxna kvinnor?

Kan inte tänka mig att sådant förekommer här på Flashback.
Citera
2022-05-20, 17:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vill du verkligen förstå mig?

Jag är på riktigt rädd för vad NATO kommer att göra med vårt land. Detta kommer du aldrig att förstå. Men det är min ståndpunkt. Bara så du får lite perspektiv.
Du är alltså rädd för vad NATO kommer göra med Sverige, men har inga synpunkter på Rysslands agerande i Ukraina i övrigt?

Citat:
Därför anser jag inte att han äventyrar vår säkerhet.
Du ansåg samma sak om Putin, att han inte skulle starta kriget, att all information om en kommande invasion var uppdiktad lögn och att alla andra var hjärntvättade av PK-media.
Det visade sig att du hade fel i allt du skrev, så varför ska vi tro på dig den här gången?

Du verkar uppenbarligen oförmögen att inse att för var dag som går där Sverige och Finland inte tillåts gå med i NATO, så ökar risken för någon sorts reaktion från Ryssland, eftersom vi avsagt oss vår neutralitet i samband med vår vilja att gå med i NATO, samtidigt som vi inte åtnjuter några garantier från NATO på grund av Erdogans tjurighet.

Citat:
Men bortsett från att du och jag är oense vad gäller NATO-frågan; så menar jag att Erdogans krav är fullt rimliga och jag ser inga problem med att Sverige lämnar över alla terrorister som vi skyddar här i Sverige till turkarna.
Vilka terrorister är det tal om?
Kan du ge några namn, och redogöra för vad de gjort sig skyldiga till?
Detta borde du rimligen känna till, eftersom du själv klassar dessa personer som terrorister.

Citat:
Det jag inte kan förstå är att Sveriges ledare vill både äta kakan och ha den. De vill inte gå Erdogans krav till mötes, samtidigt som de vill bli medlemmar i NATO. Den ekvationen är bara ologiskt och går inte ihop.
Erdogans krav har inget med NATO-frågan att göra, därför finns det ingen anledning att efterfölja dem.
Senast redigerad av kato85 2022-05-20 kl. 17:20.
Citera
2022-05-20, 17:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vonbock
Jeg tror du tar feil. USA trakk seg ut av Afghanistan i 2021. USA har nok av innenrikspolitiske problemer, it's the economy stupid. Putin har forstått dette, og har flyttet brikkene frem på det geopolitiske Europeiske sjakkbrettet. Han hadde selvsagt håpet på å få Trump gjenvalgt. Det ville vært ønskelig for Putin om NATO alliansen ble undergravet fra innsiden. Men når det ikke skjedde, og med stadig mer desillusjonerte Russiske velgere, som i det første tiåret under Putin utvilsomt opplevde en økonomisk oppgang uten sidestykke i Russisk historie, men som siden den tid har opplevd en økonomisk stagnasjon som truer det nåværende regimets legitimitet. Det er på den bakgrunn vi må se den Russiske regjeringens beslutning om å gå til krig; igjen. Jeg har ikke konkludert med om det er riktig eller feil av Sverige og Finland å søke medlemskap i NATO, men jeg forstår hvorfor det skjer nå. Hadde jeg bodd i, for eksempel, Estland, så hadde jeg nok følt meg tryggere innenfor enn utenfor NATO.

Vettigt inlägg faktiskt Tack!!!.. fick mig att fundera lite i en annan riktning.. Men i sig gillar jag inte Nato för att USA har stor makt där. Jag litar inte alls på det landet och jag får rädsla att det är dom som kommer dra in oss i nån större konflikt på sikt.
Citera
2022-05-20, 17:28
Medlem
MuntertMongos avatar
Åkesson sa ju vid regeringsbildningen att "det var absurt att en kurdisk kommunist avgör Sveriges regering" och det blev ett jävla liv. Nu när Erdågan börjar gläfsa om kurdiska terrorister visar Kackabreve tydligt att kurdiska intressen prioriteras över svenska intressen.

Märkligt.
Citera
2022-05-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
PKK har svenska vapen i attack mot turkiska soldater:

https://www.aa.com.tr/en/world/pkk-uses-swedish-made-at4-rockets-in-attacks-on-turkish-army-sources/2592500
Förlåt men so what? 2 isis kalipher har hittats i turk kontrollerade området i syrien, isis har använt nato vapen ett flertal gånger och även bla amerikanska humvees. Med störst sannolikhet så har pkk snott de från någon annan grupp
Citera
2022-05-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Enligt Turkiet finns ju PKK terrorister i Sverige riksdag. Vem må de syfta på?
Antagligen amineh kakabavevh då hon har varit peshmerga innan. Många vet nog inte detta men igentligen kallar vi kurder alla olika partier och factions för peshmerga och inte bara den som e officiel i irak/irakiska kurdistan. Skulle nog inte förvåna mig om hon räknas som ex pkk av turkiet även fast hon aldrig faktiskt fightat mot turkiet
Citera
2022-05-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Förlåt men so what? 2 isis kalipher har hittats i turk kontrollerade området i syrien, isis har använt nato vapen ett flertal gånger och även bla amerikanska humvees. Med störst sannolikhet så har pkk snott de från någon annan grupp

Iraks armé klädde ner sig till bara kalsongerna, lämnade all utrustning och traskade över turkiska gränsen när IS kom

Visst kan PKK tagit vapen vid vunna strider, dock finns det ju på papper att Sverige har sponsrat dem..
Citera
2022-05-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kan inte tänka mig att sådant förekommer här på Flashback.
Sen är det ju inte en lögn heller. YPG kontrollerade områden har haft det bäst i alla kategorier inom syrien.

Här är en bild på syrien i afrin, en stad som var ungefär 97% kurder innan turkiets invasion:https://preview.redd.it/mgotkbpo8ay31.png?auto=webp&983b9887

Nu är kurder inte ens 30% i staden och man har installerat en turkisk proxy som styr med hårda sharia lagar och turkifierings lagar. Bland annat ska all undervisning vara på turkiska och turkiska flaggor vajar runt i en stad men 0 turkar. Sätt i perspektiv att ryssland invaderar stockholm, kör ut imprincip alla svenskar och istället bosätter ryssar där, förstör allt som e svenskt med stockholm och tvingar de få svenskar som inte blivit utkörda att prata ryska och gå till skolan på ryska. Afrin är btw en av de farligaste städerna i syrien nu men var helt orörd av kriget innan turkiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in