Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Vill du verkligen förstå mig?
Jag är på riktigt rädd för vad NATO kommer att göra med vårt land. Detta kommer du aldrig att förstå. Men det är min ståndpunkt. Bara så du får lite perspektiv.
Du är alltså rädd för vad NATO kommer göra med Sverige, men har inga synpunkter på Rysslands agerande i Ukraina i övrigt?
Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Därför anser jag inte att han äventyrar vår säkerhet.
Du ansåg samma sak om Putin, att han inte skulle starta kriget, att all information om en kommande invasion var uppdiktad lögn och att alla andra var hjärntvättade av PK-media.
Det visade sig att du hade fel i allt du skrev, så varför ska vi tro på dig den här gången?
Du verkar uppenbarligen oförmögen att inse att för var dag som går där Sverige och Finland inte tillåts gå med i NATO, så ökar risken för någon sorts reaktion från Ryssland, eftersom vi avsagt oss vår neutralitet i samband med vår vilja att gå med i NATO, samtidigt som vi inte åtnjuter några garantier från NATO på grund av Erdogans tjurighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Men bortsett från att du och jag är oense vad gäller NATO-frågan; så menar jag att Erdogans krav är fullt rimliga och jag ser inga problem med att Sverige lämnar över alla terrorister som vi skyddar här i Sverige till turkarna.
Vilka terrorister är det tal om?
Kan du ge några namn, och redogöra för vad de gjort sig skyldiga till?
Detta borde du rimligen känna till, eftersom du själv klassar dessa personer som terrorister.
Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Det jag inte kan förstå är att Sveriges ledare vill både äta kakan och ha den. De vill inte gå Erdogans krav till mötes, samtidigt som de vill bli medlemmar i NATO. Den ekvationen är bara ologiskt och går inte ihop.
Erdogans krav har inget med NATO-frågan att göra, därför finns det ingen anledning att efterfölja dem.