2022-05-20, 00:05
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag får bara mer och mer respekt för Erdogan.
Hur kan du ge respekt åt en främmande statsledare som äventyrar den nationella säkerheten i det land du lever i?
Citera
2022-05-20, 00:06
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Du kan ha rätt men britter är ett konstigt släkte som ger sig in på den ena vådliga färden efter den andra. Så jag fortsätter att tro på att vi är i detta tillsammans med tepåsarna. Och då menar jag personligen. Jag är beredd att med min kropp försvara detta patetiska wokeland Sverige. Hur är det med dig? Eller är du för upptagen med din mobilmasturbator?

Nej, själv tänker jag inte kriga åt en massa judars och förrädares intressen. Dö för att upprätthålla LGBT, feminism och att sätta invandrare före svenskar? Nej tack.
Citera
2022-05-20, 00:14
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hur kan du ge respekt åt en främmande statsledare som äventyrar den nationella säkerheten i det land du lever i?

Vill du verkligen förstå mig?

Jag är på riktigt rädd för vad NATO kommer att göra med vårt land. Detta kommer du aldrig att förstå. Men det är min ståndpunkt. Bara så du får lite perspektiv.

Därför anser jag inte att han äventyrar vår säkerhet.

Men bortsett från att du och jag är oense vad gäller NATO-frågan; så menar jag att Erdogans krav är fullt rimliga och jag ser inga problem med att Sverige lämnar över alla terrorister som vi skyddar här i Sverige till turkarna.

Det jag inte kan förstå är att Sveriges ledare vill både äta kakan och ha den. De vill inte gå Erdogans krav till mötes, samtidigt som de vill bli medlemmar i NATO. Den ekvationen är bara ologiskt och går inte ihop.
Citera
2022-05-20, 00:23
Medlem
Citat:
Man undrar lite hur kommunikationen är ministrarna emellan.

Maggan sa i USA att det pågår samtal med Turkiet.

Men det enda vi hör är att Ann Linde bara lyckats reta upp Turkiets utrikesminister med hennes "feministiska utrikespolitik".

Så vad är det för samtal som pågår då enligt Maggan?

Turkarna har nog problem med de svenska feministerna som tagit över det mesta i samhället. Med feminister menas både volourmän och kvinnor.

Ann Linde, sluta vara så jobbig när du träffar turken. Tagga ner för fan!

Maggan. Byt ut dig själv mot Góran Persson eller Bildt så kanske vi får en plats i NATO!

Jag är övertygad att ni följer tråden.
Citera
2022-05-20, 00:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vill du verkligen förstå mig?

Jag är på riktigt rädd för vad NATO kommer att göra med vårt land. Detta kommer du aldrig att förstå. Men det är min ståndpunkt. Bara så du får lite perspektiv.

Därför anser jag inte att han äventyrar vår säkerhet.

Men bortsett från att du och jag är oense vad gäller NATO-frågan; så menar jag att Erdogans krav är fullt rimliga och jag ser inga problem med att Sverige lämnar över alla terrorister som vi skyddar här i Sverige till turkarna.

Det jag inte kan förstå är att Sveriges ledare vill både äta kakan och ha den. De vill inte gå Erdogans krav till mötes, samtidigt som de vill bli medlemmar i NATO. Den ekvationen är bara ologiskt och går inte ihop.

Nog för att jag är NATO skeptiker, men att ge Gollum någonting är bara fel. Han ska bara vara tyst.
Citera
2022-05-20, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

För att Sverige har stöttat, finansierat och huserat terrorister sedan 80-talet?!

Om inte Erdoğan och Turkiet, som varit i direkt väpnad konflikt med dem i decennier, påtalar det i det här läget, vem ska då göra det?

Erdoğan har inte äventyrat någonting som helst för oss. Vi har lika lite i Nato att göra som i konflikten i Ukraina. Men vill vi vara med i leken så kanske vi borde sopa rent framför egen dörr först.

Naiviteten och kunskapslösheten i den svenska debatten är häpnadsväckande. Bubblan är helt slående.
Citera
2022-05-20, 00:34
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nog för att jag är NATO skeptiker, men att ge Gollum någonting är bara fel. Han ska bara vara tyst.

Fast det är ju hela utgångspunkten om Sverige nu vill vara med i NATO.

Det är Erdogan som har den starka handen i förhandlingen, inte Sverige.
Citera
2022-05-20, 00:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Eftersom medlemskap i NATO tidigare aldrig har varit förenat med att ansökande måste ge upp sin yttrandefrihet, sin rättssäkerhet och sina fundamentala politiska ideal, så går det inte att se Turkiets krav som annat än ett förräderi av Turkiet emot allt som NATO är tänkt att skydda.
Citera
2022-05-20, 00:41
Medlem
UpMagiCs avatar
Kan någon förklara för mig vad Sverige egentligen tjänar på med att gå med i NATO, är det något jag har missat? Alliansfriheten har hållit Sverige tryggt i många krig, varför ska vi överge den och samtidigt gå med på en massa krav från en diktator.
Citera
2022-05-20, 01:14
Medlem
Macron föreslog ju ett fördjupat och utökat försvars samarbete i EU vid sidan av Nato. Utan att kunna alla detaljer så låter det åtminstone vettigt. Vi skulle kunna agera utifrån Europas intressen snarare än USA:s men av någon anledning avslogs den här idén av Sverige i princip rakt av. Har aldrig förstått varför.
Senast redigerad av Nonvero 2022-05-20 kl. 01:15. Anledning: Stav
Citera
2022-05-20, 01:19
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Macron föreslog ju ett fördjupat och utökat försvarssamarbete i EU vid sidan av Nato. Utan att kunna alla detaljer så låter det åtminstone vettigt. Vi skulle kunna agera utifrån Europas intressen snarare än USA:s men av någon anledning avslogs den här idén av Sverige i princip rakt av. Har aldrig förstått varför.

Problemet är att Frankrike egen militär är tämligen värdelös, och är helt beroende av USAs militär för att genomföra ens de mest basala uppdrag i Franrikes egna gamla kolonier i Afrika.

Frankrikes Opérations Barkhane och Tukuba i Mali, har endast kunnat genomföras med hjälp av USAs militär, för Frankrike saknar transportflygplan åt sina egna franska trupper.

Att bygga upp ett gemensamt EU-försvar kommer att ta minst 20 år, ens om vi börjar omedelbart imorgon.
Senast redigerad av FriaLandetTibet 2022-05-20 kl. 01:21.
Citera
2022-05-20, 01:50
Medlem
RasistTelevinkens avatar
Nåt är sjukt med Sverige när ett skabbigt land som Turkiet avslöjar hur korrumperat det blivit med den feminazi regim vi har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in