2022-05-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Folket vill ha Nato? Det vet vi inte!

PKK har sets som terrorister sen 80-talet.
Sverige var nr 2 efter Turkiet att klassa dessa som terrorister. Så Turkiet manipulerar information.
YPK däremot har slagits mot ISIS och har därför försetts med mängder av vapen från främst USA.
DE ses inte som terrorister av flertalet NATO-länder och Sverige.
Tyvärr visar sig Turkiet också ha terroristiska tendenser och därför får de inte köpa vapen.
Citera
2022-05-20, 16:09
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Enligt Turkiet finns ju PKK terrorister i Sverige riksdag. Vem må de syfta på?

Amineh Kakabaveh är väl en. Och så någon Sosse som pratade inför PKK:s kongress för några år sedan.
Citera
2022-05-20, 16:13
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Det är du och ryska Maria som sprider kremls propaganda.

Skulle gärna vilja möta er ryska troll.
Förmodligen är ni finniga och feta svenskar som inte fått en avsuging .

Fan snackar du om jävla pulver. Jag är totalt emot detta jävla krig, samt äckelryssar.
Du verkar drogad och pantad.
Citera
2022-05-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Fan snackar du om jävla pulver. Jag är totalt emot detta jävla krig, samt äckelryssar.
Du verkar drogad och pantad.
Nej de är du ej.

Helt enligt dina ja sägare i Kreml så är de ingen krig.
Citera
2022-05-20, 16:16
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej de är du ej.

Helt enligt dina ja sägare i Kreml så är de ingen krig.

Då får du gå igenom min historik jävla nolla. Du är antagligen ryss eller serb. Bemöda dig inte att svara mig igen, jävla dåre.
Citera
2022-05-20, 16:17
Bannlyst
Citat:
Folket vill ha Nato? Det vet vi inte!

Jo det vet vi. Opinionsmätningar påvisar en tydlig majoritet som vill joina NATO. De som är emot verkar vara vänsterextrema, miljöpartister (som också är v-extrema) samt foliehattsbrigaden som är emot allt, oavsett.
Citera
2022-05-20, 16:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Såhär blir det med kärringar inom politiken. Får de inte sin vilja igenom, så beter de sig som de småbarn de är. Det fungerar tyvärr på svenska fjantar till män, men inte på traditionella män från övriga världen.

Sverige är pinsamt som beter sig sådär inför en organisation vi söker medlemskap i.

Varenda man och pojke begriper att man ska visa respekt för Turkiet, särskilt i detta sammanhang.

Allt som man som svensk varit stolt över tidigare har besudlats och förstörts, i synnerhet i ett internationellt perspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Inte för att jag på något sätt gillar Linde än mindre tycker hon passar för sitt jobb så var det situationen där Mevlut Cavusoglu höjde rösten mot Linde som benämndes som pinsam:

"Cavusoglu not only set conditions for Turkey accepting the membership bids but raised his voice at Sweden's Ann Linde in what three NATO diplomats said was an "embarrassing" break in protocol."

Med det sagt så är Linde en diplomatisk katastrof och borde aldrig i h-e fått jobbet som utrikesminister!!

Jag håller helt med dig om Linde, men hon är inte ensam. Det är väl ingen av nuvarande ministrar som egentligen platsar i en svensk regering. Frågan är hur det sett ut i de tidigare., dvs på Reinfeldts, Perssons och Karlssons tid. Svetsare, damfrisörskor, vapenvägrare, ledare för barnprogram, damtidningsjournalist, aktivister som aldrig haft ett arbete - det är för jävla sorgligt att komma till den insikten.

Svensk konstitution behöver skrivas om.

Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ja så går det när femnazis styr. Trisst Sverige. Men Ryssland är endå inget hot. Tränar vi upp lite pojkvaskrar i några år så kan vi också spöa Ryssland precis som Ukraina gör nu.

Precis. Se till att svenska killar och tjejer får göra militärtjänsten och se till att vi får en stark försvarsmakt. Tillsätt officerare på meriter och inte på politiska eller ideologiska grunder.
Citera
2022-05-20, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Precis. Se till att svenska killar och tjejer får göra militärtjänsten och se till att vi får en stark försvarsmakt. Tillsätt officerare på meriter och inte på politiska eller ideologiska grunder.
Du menar så att svenska unga pojkar får offra sina liv i strid för att försvara babbaras fortsatta lyxliv samtidigt som babbarna själva slipper? Får det är nämligen precis så det du säger kommer att tas emot.
Citera
2022-05-20, 16:33
Bannlyst
Citat:
Enligt Turkiet finns ju PKK terrorister i Sverige riksdag. Vem må de syfta på?

Kakabahvi och Anci Gulan i Liberalerna.

Osäker på efternamnet på Anci.
Citera
2022-05-20, 16:33
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsvensk
Jag håller med dig om att det definitivt är ett getingbo med problematik! Jag anser att problemet blir vårt när ett land försöker kasta om den säkerhetspolitiska ordning som funnits i Europa sedan Sovjetunionens fall. Turkiets inblandning är ett spel där man försöker utnyttja situationen till sin egen fördel. En sak är i alla fall säker det här kommer att ta tid att lösa och många vändningar kommer att ske. Låt oss hoppas att freden och diplomatin till slut segrar.

Det är väl Erdogan upp i dagen att köra politiskt fulspel och försöka maximera den uppkomna situationen för egen vinning. 2015, flyktingkris, och hot om att öppna dammluckorna mot EU comes to mind. Dock ska det väl sägas att det inte ser helt mörkt ut nu, då han i princip har övriga 29 medlemsstater emot sig i frågan.

Samtidigt som det är juridiskt omöjligt för svenska politiker att vika sig för Erdogans utpressning, och det aldrig kan bli tal om några utlämningar, så kan jag ju tycka att hela situationen är lätt bisarr. Ifrågasätter varför vi alls gjort Mellanösterns problem till våra genom att låta gränserna stå öppna mot den delen av världen, och nu sitter i någon slags limbo med anledning av detta.
Senast redigerad av Falukropp 2022-05-20 kl. 16:35.
Citera
2022-05-20, 16:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Du menar så att svenska unga pojkar får offra sina liv i strid för att försvara babbaras fortsatta lyxliv samtidigt som babbarna själva slipper? Får det är nämligen precis så det du säger kommer att tas emot.

Jag har en helt annan plan för svenskarna och första, andra samt tredje generationens invandrare. Biffa upp vårt försvar rejält och se till att de dataspelande svenskarna med sparrisarmar och fågelben får rejäla doser fysisk träning, utbildning och organisation så ska nog saker och ting komma plats igen.
Citera
2022-05-20, 16:45
Medlem
CassandraCs avatar
hahahah, fatta att vi har alkoliserade manshatande feministhjonet Ann Linde som knappt kan engelska att representera sverige inför världen, fyfan vad pinsamt. Vilket jävla u-land vi blivit, herre gud rädda oss.

https://www.friatider.se/feministkaos-kan-ha-sankt-svensk-nato-ansokan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in