2022-05-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expressen fortsätter att skriva om fallet och WT har gjort ett nytt inlägg på sin blogg.

Han skriver, att familjen har tre ärenden, där de invänder mot svenska staten:
"1. Ärende gentemot Grundskoleförvaltningen gällande ett s.k ‘vite’ (finare ord för böter)

2. Ärende gentemot Socialförvaltningen gällande yrkanden om våra barn.

3. Ärende gentemot migrationsverket gällande avslag av förnyat uppehållstillstånd för våra barns
mor. "
https://peacewt.files.wordpress.com/...nningen.-1.pdf

Hans fru verkar alltså ha haft uppehållstillstånd - men inte fått förnya det. Det framstår spontant som mycket märkligt att Migrationsverket tydligen vill skilja en mamma från de barn, som hon fött i Sverige.

Hon framträder i den här nya videon, där hon talar om vikten av bröstmjölk/amning.

https://www.youtube.com/watch?v=Ca5ufpCg4l0&t=1930s

Mot slutet av videon talar WT uppskattade om alternativ medicin (bl.a. koppterapi).
Det är alltså pga skolan inte har särskilda klädkoder, inte serverar bra mat och att barn blir utsatta för sexuella trakasserier som det är en farlig plats .
Han tänker sig att när han hittar en skola som passar honom kommer barnen att få till skolan , detta lär bli extremt svårt särskilt det där med klädkoder som han anser är ok
Citera
2022-05-20, 13:01
Medlem
Okej så det är frun som fått-lurat?- in honom på islam, lite udda brukar ju 90 procent vara sv kvinnor som väljer muslim..jaja undrar var hon är ifrån, gissar på Malaysia, e.l
Pojkarna vill nog vara som alla barn, busa och nyfikna på livet..tror det är frun som är mest "fanatisk!
Senast redigerad av popll 2022-05-20 kl. 13:07.
Citera
2022-05-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är väl ganska så självklart att de skulle tycka att det är viktigt med amning. Jag har ett barn som jag ammade länge och även hel ammade längre en rekommenderat da jag hade god kvantitet.

Jag kan gissa att detta är en av de saker de inte gillar med BVC, för de mer eller mindre kräver att man ska amma mindre när bebisen bli större och använda nestlé välling istället, viktigt tydligen att det är just nestlé som ska användas enligt BVC. Inte så konstigt med tanke på att de betalar för det. Jag upplevde detta själv som ett stort problem när mitt barn var litet, att man inte kunde lita på infon man fick på BVC de fungerar ju lite som en reklam pelare för högstbjudande. Det är inte så det borde vara. Att man väljer bort marknads riktad reklam likt BVC är borde vara accepterat. Kanske om de hade slutat med detta skulle fler personer uppskatta dem.
Vid varje träff med föräldragruppen på bvc får vi någon form av informationshäfte som rör det ämne vi pratar om. När vi pratade om mat fick vi ett informationshäfte om mat, när vi pratade om infektioner fick vi ett informationshäfte om barnsjukdomar. Det kan ju tyckas vara bra. Problemet är bara att det alltid är sponsrat material. Informationen om barnmat kom från Nestlé och det påverkar ju såklart innehållet i informationen. Nu senast fick vi häftet "Barnsjukdomar - en handbok" utgiven av GlaxoSmithKline Consumer Healthcare. Jaha och vilka är det? Vid en närmare undersökning visar det sig vara tillverkarna av Panodil (paracetamol). Själv är jag väldigt skeptisk och tycker inte att det finns någon anledning att ge barnet det om det inte är så att barnet inte äter/dricker eller sover dåligt, då kan det ju förstås finnas en poäng med att ge. Många verkar dock proppa i barn paracetamol för minsta febergrad medan jag tror feber är bra, det är ju kroppens sätt att bekämpa sjukdomen. Behöver jag nämna att broschyren inte hade någon kritisk inställning till att ge barn paracetamol?
http://hejhejbebis.blogspot.com/2010/01/sponsring.html

En annan bra länk
https://www.alltforforaldrar.se/foru...es/265/5670943

Angående amning så säger tandläkarna att man måste sluta efter två år då det bara är vatten i amning. Att amning leder till karies osv osv,
Citera
2022-05-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Angående amning så säger tandläkarna att man måste sluta efter två år då det bara är vatten i amning. Att amning leder till karies osv osv,
Man kan amma hur länge man vill men också veta att bröstmjölk är mat och innehåller socker
Citera
2022-05-20, 14:01
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Haha snälla är det konstigt att begära det ?
Då socialtjänst har misslyckat stort med sina ärenden i många många fall

Ja det är ju skogstokigt, vad har du för religion egentligen?
Citera
2022-05-20, 14:27
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Där tror jag att du missförstått. Det är inte amningen som skapar problem utan i så fall hur man ammar. Om barnen ligger och sover med mat i munnen oavsett om det är mjölk eller annat så kan det skapa problem.

Men min poäng är att BVC ger dold reklam för nestle välling och även annat. Att de uppmanar mammor att amma mindre för att istället köpa en produkt som de får betalt för att rekommendera utan att informera om detta.

Så länge man ammar med vett ger inte det hål i tänderna. Det borde vara sak samma om barnen somnar med mjölk eller nestle välling i munnen.

Man kan välja bort reklam i brevlådan men inte från BVC, så länge det är på det viset kan jag förstå att en del väljer bort hela BVC. Om de skulle kunna tänka sig ändra sig här tror jag att det skulle vara till en fördel för alla utom för deras ekonomi.

Edit
Bröstmjölk innehåller inte socker men laktos och det gör även nestle välling.
Senast redigerad av virvelbagg 2022-05-20 kl. 14:44.
Citera
2022-05-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man kan amma hur länge man vill men också veta att bröstmjölk är mat och innehåller socker

Enligt forskning så är det olika typer av socker vilket gör att fel information sprids. Varför skulle en sån viktig biologisk funktion vara skadlig. Det sprids inom myndigheter att det är farligt att amma och att det ger hål i tänderna. Bröstmjölk innehåller näring.
Citera
2022-05-20, 14:36
Medlem
Citat:

Man skulle kunna bli ifrågasatt om man ammar sitt barn för att man då skulle skada sitt barns tandhälsa. Vilket skulle kunna leda till omhändertagande.
Citera
2022-05-20, 14:47
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Du är inte direkt medveten om att vi haft allmän skola för alla barn sedan 1840-talet , innan dess var det ingen förälder som tog hand om och utbildade sina barn eftersom de flesta varken kunde läsa eller skriva mer än hjälpligt
Även om skolan inte blev obligatorisk förrän 1842 så var det rätt vanligt med lärlingsutbildningar innan dess där pojkar lärde sig ett hantverksyrke. Prästerna genomförde husförhör och det var sedan 1500-talet ett krav att man kunde läsa Bibeln/katekesen för att få lov att gifta sig.

Att isolera sig från resten av samhället går bara om man har pengar, vilket få obildade människor hade förr.
Citera
2022-05-20, 14:52
Medlem
Citat:
Enligt forskning så är det olika typer av socker vilket gör att fel information sprids. Varför skulle en sån viktig biologisk funktion vara skadlig. Det sprids inom myndigheter att det är farligt att amma och att det ger hål i tänderna. Bröstmjölk innehåller näring.

Fakta: För att karies ska bildas på tandytan behövs bakterier som bildar plack. Den kariesalstrande bakterien Streptococcus mutans har en unik förmåga att utifrån sackaros (vanligt socker) tillverka en kladdig polysackarid som hjälper dem att fästa på tandytorna i stora ansamlingar, så kallade plack. Bröstmjölk innehåller ämnen som motverkar (skyddar mot) denna process enligt förhållandevis ny forskning från Umeå Universitet.
Citera
2022-05-20, 14:53
Medlem
Någon Kate Stigsdotter har kommenterat hans senaste video och verkar känna honom (hon bor i Varberg och är också muslim). Så här har hon skrivit om alkoholismen:

https://sv.quora.com/profile/Kate-Stigsdotter-1

Citat:
Jag drack alkohol mellan det att jag var 18 och 24 år. Jag var omöjlig att supa under bordet, kunde dricka mer än de flesta i min omgivning utan att Tappa kontrollen. Detta fick min storebror att varna mig. Kate, tror att vi har alkolist-genen i oss (morfar var sjöman och riktig alkis) vi får ta det lugnt. Dock hände det en incident när jag skulle hämta en ”gröna hissen special” till min väninna en gång på krogen, jag smakade på den och gud vet vad det var i den. Hamnade på akuten med min sambo och hans kompis. På sjukhuset fattade de inte hur jag ens kunde stå och gå med den promille jag hade. Som 24-åring gjorde jag nyårslöftet att bli absolutist, bara för att se om jag klarade det. Inga problem. Som 25-åring blev jag muslim och nu är jag 38 år. Så, att vara full igen lär jag slippa inshaAllah.

God afton på er, var ingen suput

Man känner ju att det här är n familj med en del psykiska problem som de inte vet hur de ska hantera.
Citera
2022-05-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerrasFunderingar
Någon Kate Stigsdotter har kommenterat hans senaste video och verkar känna honom (hon bor i Varberg och är också muslim). Så här har hon skrivit om alkoholismen:

https://sv.quora.com/profile/Kate-Stigsdotter-1

Man känner ju att det här är n familj med en del psykiska problem som de inte vet hur de ska hantera.

Vad menar du? De som inte vet hur man hanterar t.ex alkoholmissbruk super ihjäl sig, tar andra droger, går på rehab eller kanske vänder sig till andra droger för att till slut eventuellt dö av missbruket.

Hon hittade sin tro vilket ledde henne på en stabil bana ifrån allt skit. En stor del av svenskarna alkholister men det är ju socialt accepterat så det pratas ju inte om det på samma sätt. Men din text får mig att tro att du har något emot att hennes religion är det som ledde henne bort från missbruket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in