2022-05-20, 13:40
Medlem
Musk skriver såhär på twitter strax innan anklagelserna uppdagades:

Citat:
In the past I voted Democrat, because they were (mostly) the kindness party.

But they have become the party of division & hate, so I can no longer support them and will vote Republican.

Now, watch their dirty tricks campaign against me unfold … 🍿

Speciellt sista meningen är av intresse,
Citat:
Now, watch their dirty tricks campaign against me unfold …
Hur kan man tolka detta på något annat sätt än damage control? Hur fattar man inte att han "bytte parti" för att aktivera republikanernas avsky mot demokrater och på så sätt leda bort fokuset från sakfrågan?

Musk vinner på er dumhet. Det enda offret här är den sexuellt ofredade kvinnan.
Senast redigerad av tandborstarna 2022-05-20 kl. 13:48.
2022-05-20, 13:48
Medlem
CyberIngmars avatar
Varför kom det inte innan han gick ut med planerna på att köpa Twitter? Nu när han fått msm emot sig dyker anklagelser upp. Han sågs som en gud av pk före Twitter debacle.

Jobbigt för välbärgade rödgröna som dyrkar Elon upp till nyligen och köpt en tesla
Senast redigerad av CyberIngmar 2022-05-20 kl. 13:51.
2022-05-20, 13:53
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrooz
Precis efter han annonserat sin övergång från demokraterna till republikanerna...

Så här säger han själv;

"The attacks against me should be viewed through a political lens – this is their standard (despicable) playbook – but nothing will deter me from fighting for a good future and your right to free speech"

Haha men Insider kontaktade honom innan de publicerade storyn, vilket också är varför han twittrade att "nu kommer Demokraterna för att sänka mig bara för jag är Republikan"
2022-05-20, 13:54
Medlem
C.B.G.s avatar
Som många redan påpekat kommer det här som ett brev på posten. Det är ett tragiskt lågt betyg till mänskligheten att så många ändå kommer att svälja det med hull och hår trots att det är uppenbart att det är ljusskygga individer som verkar bakom kulisserna.

På sistone har det funnits en känsla av att hela det här cancel culture-fenomenet är på reträtt. Det här lär väl bli ett lackmuspappertest på om det stämmer. Jag hoppas!
2022-05-20, 13:59
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
är du nån som elon dvs en måltavka 100 procent av tiden så är det enklare betala 250 000 istället för att sitta i en rättegång som depp i flera månader

Detta. Om tiggaren utanför Ica anklagar en för pedofili och man har att välja mellan att bli interviewad om det på TV eller betala 3 kronor för att hon skall lägga ned är valet faktiskt ganska enkelt.
2022-05-20, 14:03
Medlem
Tror Tesla klarar sig bra utan Elon.

Han är mest som ett självspelande piano.
2022-05-20, 14:05
Medlem
Gavins-Friends avatar
Dyker upp bara någon timme efter han gått ut med att han kommer rösta på republikanerna. SJW och vänstern förnekar sig inte.
2022-05-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Dyker upp bara någon timme efter han gått ut med att han kommer rösta på republikanerna. SJW och vänstern förnekar sig inte.

Din jävla mupp, han postade den skiten EFTER media bett honom kommentera storyn. Damage control enbart.
2022-05-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
För 2.5 miljoner svenska kronor så hade jag varit helt ok med att Elon Musk tog mig på låret och sedan visade sin penis. Jag hade tagit pengarna, hållt käften och sedan investerat i krypto (nu verkar vara en bra tidpunkt) för att sedan kunnat avnjuta ekonomisk frihet livet ut. Nu sitter jag istället på pendeltåget in till jobbet en fredagsmorgon.

Snälla Elon Musk, kom hit, ta mig på låret och vifta lite med din penis och sedan lovar jag att ta emot pengarna och hålla käften.

Tänkte just samma tanke, vette fan om jag inte tom tagit den i tvåan för 2.5 miljoner, bara att bita i hop och tänka på annat i tio minuter.

Dock inte försvarbart och oerhört omdömeslöst, framför allt ut i från hans position, att kladda runt med tjejer på ett sätt som leder till sånt här.
2022-05-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Tänkte just samma tanke, vette fan om jag inte tom tagit den i tvåan för 2.5 miljoner, bara att bita i hop och tänka på annat i tio minuter.

Dock inte försvarbart och oerhört omdömeslöst, framför allt ut i från hans position, att kladda runt med tjejer på ett sätt som leder till sånt här.

Är man excentrisk i grunden som Musk verkar vara och sen på det så är man god för miljarder dollar. Då kanske man kan få impulser att begära extra vid massage och liknande. I slutändan så är det han gjort ganska milda grejer. Hade du själv blivit utsatt på liknande vis av en kvinna så hade du förmodligen bara sett det som en bra historia vid nästa träffen med dina vänner.
2022-05-20, 15:44
Bannlyst
Musk har utmanat etablissamanget och dom kommer att försöka sänka han på alla sätt, oj sexuella trakasserier, etablissemangets favorit vapen.
2022-05-20, 15:46
Medlem
FLManInTheNewss avatar
"She accused Musk of exposing his erect penis to her, rubbing her leg without consent, and offering to buy her a horse in exchange for an erotic massage"

En hast mot lite action? Manga hasttjejer hade latit hela cockpit doppa i utbyte mot en hast med ratt stamtavla. Det var val ingen asna Musk erbjod!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in