2022-05-20, 08:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Lite skillnad på en 14-åring och en 20-åring, tycker du inte det?
Juridiskt sett som natt och dag men moraliskt ingen stor skillnad. Både en 14-åring och en 20-åring kan definitivt uttrycka egen vilja.

Jag skulle säga bättre i nästan alla sammanhang än många vuxna. Oavsett fråga.
Citera
2022-05-20, 09:01
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarragani
Juridiskt sett som natt och dag men moraliskt ingen stor skillnad. Både en 14-åring och en 20-åring kan definitivt uttrycka egen vilja.

Jag skulle säga bättre i nästan alla sammanhang än många vuxna. Oavsett fråga.

Ok. Själv var både jag och mina vänner jävligt mycket omognare och hade bra mycket sämre konsekvenstänk när vi var 14 jämfört med när vi var 20. Men det kanske bara var vi då.
Citera
2022-05-20, 09:06
Avslutad
Citat:
Ok. Själv var både jag och mina vänner jävligt mycket omognare och hade bra mycket sämre konsekvenstänk när vi var 14 jämfört med när vi var 20. Men det kanske bara var vi då.
Konsekvenstänk har inget med egen vilja att göra.

Det finns många presidenter, riksdagsledamöter, kriminella, poliser, äldre män och kvinnor och många andra som ytligt sett brister i konsekvensanalys men likväl uttrycker precis lika mycket egen vilja.
Citera
2022-05-20, 09:49
Medlem
Sommargays avatar
Satt o skrollade gamla favoriter och blev lite berörd av tomheten i blicken i ett av den här gäddans offer. Fyfan titta. Den har sett saker som ingen skall behöva se stackarn.

https://i.ibb.co/YZ9VW0K/Offer.jpg
Citera
2022-05-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Svaren brukar lysa med sin frånvaro när man ställer kritiska frågor till dem. Undrar om Dumpens ens är mottaglig för konstruktiv kritik. De är resistenta, tror de, mot allting förutom sig själva. Om media börjar gräva, vilket media så klart gör sedan ett tag, hur ska de palla det trycket? Det är en grej för dem att sitta i en tråd på Flashback och försöka duka för kritiska frågor, en helt annan om de tvingas springa medialt gatlopp. Med media i hasorna kan de inte köra menlösa försök till härskarskit som ”behöver du terapi?” eller ”varför är du så arg?”.

När kommer dessa reportage i media? När kommer media att granska och försöka sätta åt de som arbetar mot att barn ska bli våldtagna?
Pedofilkramarna har ju snackat om att media ska rädda dem ett tag nu.
Citera
2022-05-20, 10:21
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Inte alls.

Kan du utveckla ditt resonemang varför du inte alls tycker det är etiskt knepigt att agera stöd åt personer vars liv ni förstört.

Kvinnan som var anhörig till han som tog livet av sig exempelvis, hade det passat er att vara stöd åt henne?

Sedan angående den där långa listan av terapeuter, är det legitimerat yrkesfolk som är bundna till Dumpen eller vad? Är det yrkesfolk ni har kontakt med eller är de ovetandes om att ni har dem på er långa lista av terapeuter?

Detta är inga arga frågor. Det är adekvata och intressanta frågor.
Citera
2022-05-20, 10:25
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ
När kommer dessa reportage i media? När kommer media att granska och försöka sätta åt de som arbetar mot att barn ska bli våldtagna?
Pedofilkramarna har ju snackat om att media ska rädda dem ett tag nu.

Inom sinom tid.
Citera
2022-05-20, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HoneyJaz
Och Sara, all smutskastning ni fega kräk kastar på henne. Har ni nånsin pratat med henne? Vet ni ett skit om henne, egentligen? Eller ni bara njuter av att försöka trycka ner en kvinna? Precis som ni njuter av att skydda pedofiler alt. vara pedofiler och våldta barn?!
Citat:
Ursprungligen postat av HoneyJaz
I takt med att dumpen gjort ett svinbra jobb genom att ta fram dessa äckel ur mörkret, så har denna tråden fyllts med folk som har helt sjuka jävla åsikter...
Det går självklart att kritisera Dumpen av andra orsaker än att man är pedofil, men visst finns det ett samband mellan att vuxna män som vill knulla barn och ungdomar i olaglig ålder hängs ut av Dumpen och att denna tråd svämmas över av bedrövliga inlägg.

Sara får ta mycket skit här. Man läser hora, knarkare, kärring osv. Om Patrik påstås det att han nästan är pedofil iom att han dejtat brudar som är mycket yngre än han själv (dock vuxna) och att han tar droger också. Nu är Flashback ett anonymt forum där man få skriva vad man vill men jag kan för mitt liv inte begripa att bl.a. dessa ämnen ska ältas i inlägg efter inlägg, sida upp och sida ner.

Som exempel på ett evigt idisslande kan vi ta mineralvattnet som skriver samma sak om och om igen, exakt samma agenda som han driver i forumsdelen "Parafila störningar". Tur att man kan skumläsa så det går att komma förbi dessa dussin-inlägg utan alltför mycket möda. Tomma tunnor skramlar mest verkar det som.

Trevlig helg till Sara, Patrik och resten av er som jobbar med Dumpen! Hoppas ni fortsätter med detta i många år till, så att pedofiler, pervon som groomar på nätet osv går en dyster framtid till mötes och att vi med bisarr humor får några goda skratt som bieffekt.

Här kommer för övrigt en bild på Mimmi Piggs kuk:
https://imgur.com/a/wjmiHJ3
Det är alltså Lelle med pip-rösten och valrossmustasch som säger "allt jag gör är skoj". Någon som hittat hans Youtube-kanal? Han har två domar för BP på sig för övrigt, om ni inte visste det.
Citera
2022-05-20, 11:27
Medlem
DrComforts avatar
Börjar bli rätt uttjatat det där att de som kritiserar är pedofilkramare eller pedofiler.
Citera
2022-05-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Det går självklart att kritisera Dumpen av andra orsaker än att man är pedofil, men visst finns det ett samband mellan att vuxna män som vill knulla barn och ungdomar i olaglig ålder hängs ut av Dumpen och att denna tråd svämmas över av bedrövliga inlägg.

Sara får ta mycket skit här. Man läser hora, knarkare, kärring osv. Om Patrik påstås det att han nästan är pedofil iom att han dejtat brudar som är mycket yngre än han själv (dock vuxna) och att han tar droger också. Nu är Flashback ett anonymt forum där man få skriva vad man vill men jag kan för mitt liv inte begripa att bl.a. dessa ämnen ska ältas i inlägg efter inlägg, sida upp och sida ner.

Som exempel på ett evigt idisslande kan vi ta mineralvattnet som skriver samma sak om och om igen, exakt samma agenda som han driver i forumsdelen "Parafila störningar". Tur att man kan skumläsa så det går att komma förbi dessa dussin-inlägg utan alltför mycket möda. Tomma tunnor skramlar mest verkar det som.

Trevlig helg till Sara, Patrik och resten av er som jobbar med Dumpen! Hoppas ni fortsätter med detta i många år till, så att pedofiler, pervon som groomar på nätet osv går en dyster framtid till mötes och att vi med bisarr humor får några goda skratt som bieffekt.

Här kommer för övrigt en bild på Mimmi Piggs kuk:
https://imgur.com/a/wjmiHJ3
Det är alltså Lelle med pip-rösten och valrossmustasch som säger "allt jag gör är skoj". Någon som hittat hans Youtube-kanal? Han har två domar för BP på sig för övrigt, om ni inte visste det.

Klart det går? Skrev inte något annat heller. Men mycket är lätt att genomskåda och man förstår avsikten.
Citera
2022-05-20, 12:08
Bannlyst
Citat:
Lite skillnad på en 14-åring och en 20-åring, tycker du inte det?

Inte lika stor skillnad nej. Fysiskt sätt är det inte jätte skillnad ärligt talat.
Citera
2022-05-20, 12:42
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Infolina kommer att dyka upp när tid finns.

Vad är det du vill ha svar på?
Min utbildning?
Jag diskuterar inte min utbildning, anhöriga osv.
Min roll är inte att vara ”talesperson”.
Ni borde vid det här laget veta efter ni lusläst och lyssnat på podden vilken roll jag har på Dumpen.

Jag hartidigare frågat om du företräder dumpen. Så kommer du nu med ett jävla icke-svar om vad du INTE är. Och nej, ditt lilla narcissist-pack, världen kretsar inte runt dig, och jag har inte en jävla aning om vilken roll du har. Det var därför jag frågade förstår du lille vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in