2022-05-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
De vore drömmen! Men att de ska ske har jag väldigt svårt att se. Det mest troliga är att Sverige betalar portföljer med dollar till Erdogan för att vi ska bli godkända. USA ger oss väskorna o vi lämnar över, sen står de i Aftonbladet att Erdogan har ”tänkt till” och BOOOM så byggs de kärnvapen baser i Visby.

Nja, tror det troligaste är att de kurder som Erdogan vill ha utlämnade helt enkelt, lite oväntat kanske, dyker upp i Turkiet och kan sättas i fängelse. Ingen svensk myndighet kommer att kunna förklara riktigt hur det gick till men man kan vara trygg i att allt säkert gick rätt till.

Sedan kanske svenska (S) råker lämna ut platser för möten i förväg så att Turkiet kan bomba YPD och då blir Erdogan glad!

För oss är ju det viktigaste att vi får fortsätta ljuga och kan framstå som en moralisk stormakt....
Citera
2022-05-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Nja, tror det troligaste är att de kurder som Erdogan vill ha utlämnade helt enkelt, lite oväntat kanske, dyker upp i Turkiet och kan sättas i fängelse. Ingen svensk myndighet kommer att kunna förklara riktigt hur det gick till men man kan vara trygg i att allt säkert gick rätt till.

Sedan kanske svenska (S) råker lämna ut platser för möten i förväg så att Turkiet kan bomba YPD och då blir Erdogan glad!

För oss är ju det viktigaste att vi får fortsätta ljuga och kan framstå som en moralisk stormakt....

Inte helt omöjligt, men att Sverige skulle sälja ut våra ”egna” medborgare (kurderna) ser jag som mindre troligt. Vi skickar inte folk in i döden, även om dom hade dödat kungen. Bollarna finns inte hos ngn politiker tyvärr. Så jag tror detta är ett död-läge där de endast kommer lösas med mutor, alternativt att vi låter Turkiet köpa vapen av oss igen. Men att skicka folk in i döden kommer aldrig hända. Lika så motsatt väg, Turkiet kommer aldrig ge oss några turkiska medborgare, vilket vi vetat i massa år. Turkiet är gangsters paradise
Citera
2022-05-20, 11:10
Medlem
Citat:
Inte helt omöjligt, men att Sverige skulle sälja ut våra ”egna” medborgare (kurderna) ser jag som mindre troligt. Vi skickar inte folk in i döden, även om dom hade dödat kungen. Bollarna finns inte hos ngn politiker tyvärr. Så jag tror detta är ett död-läge där de endast kommer lösas med mutor, alternativt att vi låter Turkiet köpa vapen av oss igen. Men att skicka folk in i döden kommer aldrig hända. Lika så motsatt väg, Turkiet kommer aldrig ge oss några turkiska medborgare, vilket vi vetat i massa år. Turkiet är gangsters paradise

Det får vi se Vi kunde ju utvisa folk till Egypten på hemligt CIA flyg. Det går nog att lösa detta också skall du se. Här är (S) totala avsaknad av moral och heder en stor tillgång för landet...

Att döda kungen vore en sak men nu handlar det om att (S) måste undvika en att få skulden för ett NATO haveri! Partiets intresse går alltid före medborgarnas eller landets...
Citera
2022-05-20, 11:14
Medlem
Citat:

Det är alldeles för många politiker som står dessa PKKare nära.
Känns som de flesta väntar på att snacket ska dra igång.
Inte ens Jimmy Åkesson har öppnat sin käft än..
Det kommer bli konflikter med PKK/YPG Sverige, troligtvis ligger hoten framlagda av kurderna och Sverige vågar inte ge sin in i konflikten förrän ultimatum ställs mot våra folkvalda
Citera
2022-05-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Det är alldeles för många politiker som står dessa PKKare nära.
Känns som de flesta väntar på att snacket ska dra igång.
Inte ens Jimmy Åkesson har öppnat sin käft än..
Det kommer bli konflikter med PKK/YPG Sverige, troligtvis ligger hoten framlagda av kurderna och Sverige vågar inte ge sin in i konflikten förrän ultimatum ställs mot våra folkvalda

Ingen politiker kommer våga yttra sig om PKK/YPG. De kommer bli stenkastning a lá Paludan då. Vi har tyvärr stått med byxorna nere och framåtlutade alldeles för länge. Våra rövhål är wide open stretch. Spännande att se vart detta slutar
Citera
2022-05-20, 11:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Lite svårt att ta kritik om demokrati från just ryskt håll iofs.

OnT: Tycket Viktor Barth-Kron skrev vettigt i expressen. Just nu handlar detta om rikets säkerhet. Det ursäktar nästan vilka eftergifter som helst. Regeringen kan hela tiden skydda sig bakom det. Vi kommer vika oss tillräckligt för att Erdogan ska ge med sig.
Nej, det är den ståndpunkt som Viktor Barth-Kron företräder som är sjuk. Ska sossarna ta avstånd från alla sina tidigare s.k. principer för att möta ett uppblåst utrikespolitiskt hot? Att sossar ljuger vet vi mycket väl, men måste de köra allt förtroende för både partiet och vårt land i botten? Sälja ut Sverige för att vi ska kunna gå med i Nato när man kunde tänkt på försvaret och säkerhetsaspekten lååångt tidigare, knutit kontakter, krattat och haft sig? Allt är negligerat och vanskött. Nu måste plötsligt vad som helst göras. Ryssarna har fasen rätt i att det redan är andra som dikterar för vårt land hur det ska agera.
Citera
2022-05-20, 11:42
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nej, det är den ståndpunkt som Viktor Barth-Kron företräder som är sjuk. Ska sossarna ta avstånd från alla sina tidigare s.k. principer för att möta ett uppblåst utrikespolitiskt hot? Att sossar ljuger vet vi mycket väl, men måste de köra allt förtroende för både partiet och vårt land i botten? Sälja ut Sverige för att vi ska kunna gå med i Nato när man kunde tänkt på försvaret och säkerhetsaspekten lååångt tidigare, knutit kontakter, krattat och haft sig? Allt är negligerat och vanskött. Nu måste plötsligt vad som helst göras. Ryssarna har fasen rätt i att det redan är andra som dikterar för vårt land hur det ska agera.

Fast Barth-Kron har ju rätt i att vi redan befinner oss i det läget med en oerhörd svag hand vid förhandlingsbordet.

Det är bara för Sossarna att vika ner sig och göra en kurd-utlämning. Antingen öppet eller under radarn.

Roligt att det nu verkar bli Erdogan som kommer att avgöra vilken vårbudget som kommer att gälla för Sverige.

Och allt pga NATO-negrerna som hade så bråttom med ansökningen att vi inte ens fick en folkomröstning i en så stor och viktig fråga.
Citera
2022-05-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fast Barth-Kron har ju rätt i att vi redan befinner oss i det läget med en oerhörd svag hand vid förhandlingsbordet.

Det är bara för Sossarna att vika ner sig och göra en kurd-utlämning. Antingen öppet eller under radarn.

Roligt att det nu verkar bli Erdogan som kommer att avgöra vilken vårbudget som kommer att gälla för Sverige.

Och allt pga NATO-negrerna som hade så bråttom med ansökningen att vi inte ens fick en folkomröstning i en så stor och viktig fråga.

Ulf Kristersson tyckte att vi skulle lita på att våra folkvalda ska kunna ta så viktiga beslut.. 😄
Citera
2022-05-20, 11:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell

JA — allt du skriver stämmer bra, men det handlar väl om huruvida man anser att det rätt att Sverige ställer upp på precis vad som helst för att Sverige ska kunna gå med i Nato. Jag är skiter egentligen i PKK och vapen till Turkiet, så det är inte dessa principer som gör att jag stör mig på spån som förespråkar "gör vad som helst"-linjen. Det är bara så eländigt. Det är så dags nu, liksom.
Citera
2022-05-20, 12:02
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
JA — allt du skriver stämmer bra, men det handlar väl om huruvida man anser att det rätt att Sverige ställer upp på precis vad som helst för att Sverige ska kunna gå med i Nato. Jag är skiter egentligen i PKK och vapen till Turkiet, så det är inte dessa principer som gör att jag stör mig på spån som förespråkar "gör vad som helst"-linjen. Det är bara så eländigt. Det är så dags nu, liksom.

Jo, jag håller med. Men vill de gå med i NATO så är detta förutsättningen. Erdogan får avgöra vilka politiker ska sitta i svenska Riksdagen och kanske även vilka ministrar som ska få sitta (med tanke på Hultqvist).

Det är inte jag som vill detta. Jag vill inte gå med i NATO. Jag vill behålla våran självständighet.

Men de som är för NATO verkar leva under föreställningen att det inte blir några som helst eftergifter för att få gå med. Vet inte om det är Stoltenbergs bull shit aura eller vad det är som har tagit över deras sinnen.
Citera
2022-05-20, 12:05
Avstängd
OliverCromwells avatar
Så nu har vi Turkiet som säger klart nej.

Kroatiens president håller på och sonderar i Kroatiens parlament för att övertyga dem att också säga nej.

Och även i Italien har en stor debatt blossat upp i frågan där oppositionen med Salvini i spetsen sätter nu press på regeringen att också säga nej; där verkar det också finnas en del tveksamma röster inom parlamentet.
Citera
2022-05-20, 12:06
Medlem
rtyuios avatar
Underbart!
Kommer köpa en kebab för att fira Erdogans exceptionellt nyktra beslut.
Hoppas det blir TOTALT STOPP för ansökan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in