2022-05-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Frågan är varför Turkiet ens vill vara kvar som medlem i NATO. Turkiet är på kant med i stort sett varenda NATO-land. Varför inte istället söka en allians med länder som Pakistan och Kina som Turkiet har goda förbindelser med?

Det är normalt att ha meningsskiljaktigheter i en allians. Men det är inte normalt ta in andra utifrån som redan har allians med ens fiender.
Citera
2022-05-20, 10:23
Medlem
Tar emot att säga, men turkarna har helt rätt. Glädjer mig lite att någon utifrån äntligen vågar belysa detta så de kanske blir en förändring.

”Sverige är ett vandrarhem för terrorister”
Är nog fan de bästa och sannaste jag hört på väldigt länge.

Tack Erdogan!
Citera
2022-05-20, 10:32
Avstängd
Känns som detta kommer vara dagens bästa inlägg .. har också funderat på detta! Varför fick vi inte vara med och rösta? Även om jag inte vill att vi ska med i Nato och det hade blivit ett ja så hade det åtminstone känts bättre att ha fått varit med och rösta.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ryssland-vill-se-svensk-omroestning-om-nato.twrizaGm7?utm_source=share-btn
Citera
2022-05-20, 10:36
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Känns som detta kommer vara dagens bästa inlägg .. har också funderat på detta! Varför fick vi inte vara med och rösta? Även om jag inte vill att vi ska med i Nato och det hade blivit ett ja så hade det åtminstone känts bättre att ha fått varit med och rösta.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ryssland-vill-se-svensk-omroestning-om-nato.twrizaGm7?utm_source=share-btn

Lite svårt att ta kritik om demokrati från just ryskt håll iofs.

OnT: Tycket Viktor Barth-Kron skrev vettigt i expressen. Just nu handlar detta om rikets säkerhet. Det ursäktar nästan vilka eftergifter som helst. Regeringen kan hela tiden skydda sig bakom det. Vi kommer vika oss tillräckligt för att Erdogan ska ge med sig.
Senast redigerad av SkogsKonung 2022-05-20 kl. 10:38.
Citera
2022-05-20, 10:43
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Finns en liten risk att Erdogan gör en folkomröstning av det här. Tänk en situation där turkiska medborgare får rösta om Sveriges medlemskap i Sverige, ett rätt svenskarna inte har fått...
Citera
2022-05-20, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Varför är de då så måna om att få köpa amerikansk utrustning?
Så måna att de är villiga att sabotera hela Nato för att få igenom det köpet.. That doesn't smell like independence to me.

Sabotera hela Nato 😂
Du får inte glömma att andra Nato medlemmar också har fiender.. det stärker alliansen när de andra medlemmarna också kan vara trygga att deras fiender inte släpps in hur som helst.
Citera
2022-05-20, 10:48
Medlem
Yaskos avatar
https://twitter.com/temmuz1919/status/1527557388366233600?s=20&t=d-DzVOtYpfV4aSao2pRLwA

Turkiet bombar Socialdemokraternas allierade i Syrien med Bayraktar drönare. Varning! Känsliga bilder för PKK kramare...
Citera
2022-05-20, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Tar emot att säga, men turkarna har helt rätt. Glädjer mig lite att någon utifrån äntligen vågar belysa detta så de kanske blir en förändring.

”Sverige är ett vandrarhem för terrorister”
Är nog fan de bästa och sannaste jag hört på väldigt länge.

Tack Erdogan!

Det är korrekt. Det bästa tänkbara utfallet är att Erdogan tvingar Socialdemokraterna och UD att sluta stödja terrorism i andra länder. Hade vi haft oberoende medier i landet hade vi tvingats sluta för länge sedan...
Citera
2022-05-20, 10:50
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Nästan så man börjar undra om S verkligen vill att vi skall gå med i NATO? Kanske bara ett skådespel för att inte förlora höstens val. Så här kan dom ju iaf rycka på axlarna och hävda att dom åtminstone försökte.
Fast sossarna har ju egentligen satt sig i en rejäl återvändsgränd pga sitt oskickliga hanterande av detta. De kan ju inte gärna svänga en gång till om Nato? Då lär det ju inte bli lättare i valet...
Citera
2022-05-20, 10:54
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Varför är de då så måna om att få köpa amerikansk utrustning?
Så måna att de är villiga att sabotera hela Nato för att få igenom det köpet.. That doesn't smell like independence to me.
Vadå sabotera hela NATO, de klarar sig hur jäkla bra som helst utan Sverige och Finland. Varför skulle de inte vilja kunna köpa amerikanska vapen? Medan det förefaller osannolikt hade det kunnat sluta med att Turkiet kan fortsätta köpa de ryska vapen de vill OCH bli av med andra länders embargo. Erdogan vet vilka kort han har på sin hand, svenskarna har inte ens några kort alls.
Citera
2022-05-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är korrekt. Det bästa tänkbara utfallet är att Erdogan tvingar Socialdemokraterna och UD att sluta stödja terrorism i andra länder. Hade vi haft oberoende medier i landet hade vi tvingats sluta för länge sedan...

De vore drömmen! Men att de ska ske har jag väldigt svårt att se. Det mest troliga är att Sverige betalar portföljer med dollar till Erdogan för att vi ska bli godkända. USA ger oss väskorna o vi lämnar över, sen står de i Aftonbladet att Erdogan har ”tänkt till” och BOOOM så byggs de kärnvapen baser i Visby.
Citera
2022-05-20, 10:57
Medlem
Sverige är väl ett land för terrorister?
Man har ju släppt ett antal IS-kvinnor fria osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in