Citat:
Ursprungligen postat av
TheOldOneKnows
Det verkar finnas flera amerikaner som valt att ansluta sig på Rysslands sida. De påstår att de talar för en majoritet av det amerikanska folket som har anlänt för att bekämpa globalism, liberalism och den cancer som har angripit västvärlden på senare år. De påstår att de därför väljer att strida för Ryssland, för det är det sista landet i världen som vågar stå upp emot detta.
Här kan ni se några stycken av dem säga detta själv, spola
40 sekunder in.
https://www.bitchute.com/video/nUI6DG6wzOvT/
Förstår ni dem? Håller ni med? Gör de rätt?
OM det stämmer, dvs de är vad de utger sig för att vara så får man hoppas att de är specialsoldater och riktigt ordentligt utbildade annars lär de bli slaktade på det mest brutala sätt. Samtidigt är det tveksamt om specialsoldater med kompetens och kapacitet skulle vilja riskera att locka till sig livsfarliga galningar. Jag håller dock med om mycket av vad som sägs.
Citat:
Ursprungligen postat av
varaive
Dom hade alltså en snubbe som kunde engelska och resten är maskerade ryssar som inte öppnar munnen...
Vad får dig att tro att killen som talar inte är amerikan? De övriga vet vi mycket riktigt inget om.
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Känner mig alltid skeptisk mot individer som frivilligt drar utomlands för att slåss för någon annans sak. I ett land som inte är deras eget. Och mot ett land som inte gjort dom något ont.
I mina ögon verkar dom flesta som Jackie Arklöv typer. Lågbegåvade halvsociopater som flyr från ett liv på hemmaplan som dom sabbat upp totalt.
Håller med. Känns lite som att man bara får välja vilken diktaturstövel som ska trampa oss på huvudet i framtiden. En auktoritär rysk stövel eller en totalitär miljö- och genuscertifierad EU-Birkenstock. Oavsett vilket så ska varenda jävel låsas ner och vaccineras.
Kanske kan några år av kris och armod i EU på sikt leda till att fler länder bryter sig ut ur unionen, med resultatet att "folkvalda" i någon mån kan börja representera folkets intressen igen.
Känns som en högoddsare, men man kan ju alltid hoppas.
Instämmer. Samtidigt måste man fråga sig varför Biden, Pelosi, Romney, Kerrys söner arbetar/arbetade i Ukraina för och varför "USA" har 26 hemliga biovapen-lab där med de mest gräsliga sjukdomar. Man får hoppas att det kryllar av militärer och veteraner som ser och vet vad som pågår och som organiserar sig. Jag kan föreställa mig att det finns många unga som förespeglades att de skulle befria förtryckta och istället såg att de tvingades döda oskyldiga fattiga bönder och barn för något helt annat och att man inte alls befriade någon. Bortsett från mardrömmar över vad man gjort har man förlorat vänner i kriget och man har sett igenom lögnerna som Washington och MSM sprider. Hade jag suttit på sådan information och haft kunskap och träning hade kanske jag också gått från ord till handling.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naofumi
Ja, bara IQ befriat skräp från reddit och allmänna NPCs som tror allt de läser i aftonbladet slåss för Ukraina. Ukraina mål är ju att krossa de demokratiska rättigheterna av civilbefolkningen i Donbas och Krim och tvinga dessa områden mot befolkningsvilja att vara del av Ukraina. Så att slåss för Ukraina är ju att slåss för diktatur och ockupation.
Utöver det så är ju Ukraina bara en George Soros lydstat som installerade av George Soros och hans satanister 2014. Målet med regimen i Ukraina är ju bara att fundera som murbräcka mot det sista stora kristna konservativa landet i Europa, Ryssland. Ifall Ukraina skulle segra så skulle de bara resultera i att Ukraina skulle börja med queer theory, massinvandring, den Ukrainska soldaten slåss för att hans son ska bli en transa och hans dotter ska bli gifta sig med en afrikansk muslim.
Det samma gäller förövrigt polcuckerna och batlkrypar staterna. Dessa stater tillåts ju bara vara ultranationalistiska för att deras ultranationalism sammanfaller med hat mot Ryssland, vilket också råkar vara PK-diktaturerna primära fiende i världen. Tror du Polens rasrena invandringspolitik, deras homofria zoner skulle tolereras om deras rasistiska hat mot ryssar inte behövdes? Den polska soldaten likså slåss för att hans dotter ska bli knullad av muslimska araber i mångfaldens namn.
Håller med dig i mycket, men tveksam om polackerna. De har ju trots allt precis som många andra Östländer aktivt slängt ut khazar-j och det Polen försöker göra är ju att som jag förstår bli av med de sista, dvs de som styr och kontrollerar rättsväsendet. Dessa är ju khazar-j (en rest från Sovjettiden) som sitter som domare, åklagare, försvarsadvokat osv och de utser sina efterträdare. Man har alltså hela familjer där alla arbetar inom rättsväsendet genom nepotism. EU och Sverige skrek ju i högan sky när Polen försökte ändra eller verkligen ändrade detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Logan5
Amerikanska patrioter gör bäst i att stanna hemma och invänta det avgörande kriget för att ta tillbaka sitt land från globalisterna och deras mediehoror vilka det finns gott om i denna tråd.
Jag håller nog med dig, men samtidigt så vet vi ju inte vad som pågår i Ukraina - dvs verkligen pågår i Ukraina. Handlar det bara om Rysslands stormaktsambitioner? Om frigörelse av Donbass? Om att säkra flottbasen på Krim? Om biovapen-labben? Om eventuella nazister i Ukraina? Om NATOs utvidgning mot Ryssland? Om att ta över gas/olje-fält? Om att säkra bördiga marken? Finns det något djupare som man ännu inte tagit upp? Varför dras västvärlden in i en konflikt mellan de mest korrupta länderna på jordklotet.
Man talar om oligarkernas nära samarbete med Putin och att de har ohälsosamt inflytande i politiken. Hur är det i Sverige med våra oligarker? Vilket inflytande har de? Vilka särrättigheter har de?