2022-05-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så 10 amerikaner kommer till Donbas samtidigt kommer 10.000 st frivilliga från hela världen till UA.
Okej?
Å ändå vinner Ryssland?
Citera
2022-05-20, 09:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flida
Å ändå vinner Ryssland?
Genom att kastas ut från Kyiv och nu Kharkiv och blöda i Donbas?
Citera
2022-05-20, 09:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Det verkar finnas flera amerikaner som valt att ansluta sig på Rysslands sida. De påstår att de talar för en majoritet av det amerikanska folket som har anlänt för att bekämpa globalism, liberalism och den cancer som har angripit västvärlden på senare år. De påstår att de därför väljer att strida för Ryssland, för det är det sista landet i världen som vågar stå upp emot detta.

Här kan ni se några stycken av dem säga detta själv, spola
40 sekunder in. https://www.bitchute.com/video/nUI6DG6wzOvT/

Förstår ni dem? Håller ni med? Gör de rätt?
Han låter inte som en amerikan, utan som någon som gått hos tal/språkpedagog och överljudar/uttalar orden, rullningen på R låter definitivt inte som man är van att höra hos amerikaner...
Jag tror det där är fejk.

Självklart finns det dock människor överallt ifrån som ställer upp på ena eller andra sidan.
Känns det som om det är rätt sak att strida för så är det rätt för dem. Jag ser inte mer fel eller mindre fel med det än om de väljer andra sidan.
Citera
2022-05-20, 09:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det verkar finnas flera amerikaner som valt att ansluta sig på Rysslands sida. De påstår att de talar för en majoritet av det amerikanska folket som har anlänt för att bekämpa globalism, liberalism och den cancer som har angripit västvärlden på senare år. De påstår att de därför väljer att strida för Ryssland, för det är det sista landet i världen som vågar stå upp emot detta.

OM det stämmer, dvs de är vad de utger sig för att vara så får man hoppas att de är specialsoldater och riktigt ordentligt utbildade annars lär de bli slaktade på det mest brutala sätt. Samtidigt är det tveksamt om specialsoldater med kompetens och kapacitet skulle vilja riskera att locka till sig livsfarliga galningar. Jag håller dock med om mycket av vad som sägs.

Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Dom hade alltså en snubbe som kunde engelska och resten är maskerade ryssar som inte öppnar munnen...

Vad får dig att tro att killen som talar inte är amerikan? De övriga vet vi mycket riktigt inget om.

Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Känner mig alltid skeptisk mot individer som frivilligt drar utomlands för att slåss för någon annans sak. I ett land som inte är deras eget. Och mot ett land som inte gjort dom något ont.

I mina ögon verkar dom flesta som Jackie Arklöv typer. Lågbegåvade halvsociopater som flyr från ett liv på hemmaplan som dom sabbat upp totalt.

Håller med. Känns lite som att man bara får välja vilken diktaturstövel som ska trampa oss på huvudet i framtiden. En auktoritär rysk stövel eller en totalitär miljö- och genuscertifierad EU-Birkenstock. Oavsett vilket så ska varenda jävel låsas ner och vaccineras.

Kanske kan några år av kris och armod i EU på sikt leda till att fler länder bryter sig ut ur unionen, med resultatet att "folkvalda" i någon mån kan börja representera folkets intressen igen.

Känns som en högoddsare, men man kan ju alltid hoppas.

Instämmer. Samtidigt måste man fråga sig varför Biden, Pelosi, Romney, Kerrys söner arbetar/arbetade i Ukraina för och varför "USA" har 26 hemliga biovapen-lab där med de mest gräsliga sjukdomar. Man får hoppas att det kryllar av militärer och veteraner som ser och vet vad som pågår och som organiserar sig. Jag kan föreställa mig att det finns många unga som förespeglades att de skulle befria förtryckta och istället såg att de tvingades döda oskyldiga fattiga bönder och barn för något helt annat och att man inte alls befriade någon. Bortsett från mardrömmar över vad man gjort har man förlorat vänner i kriget och man har sett igenom lögnerna som Washington och MSM sprider. Hade jag suttit på sådan information och haft kunskap och träning hade kanske jag också gått från ord till handling.

Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Ja, bara IQ befriat skräp från reddit och allmänna NPCs som tror allt de läser i aftonbladet slåss för Ukraina. Ukraina mål är ju att krossa de demokratiska rättigheterna av civilbefolkningen i Donbas och Krim och tvinga dessa områden mot befolkningsvilja att vara del av Ukraina. Så att slåss för Ukraina är ju att slåss för diktatur och ockupation.

Utöver det så är ju Ukraina bara en George Soros lydstat som installerade av George Soros och hans satanister 2014. Målet med regimen i Ukraina är ju bara att fundera som murbräcka mot det sista stora kristna konservativa landet i Europa, Ryssland. Ifall Ukraina skulle segra så skulle de bara resultera i att Ukraina skulle börja med queer theory, massinvandring, den Ukrainska soldaten slåss för att hans son ska bli en transa och hans dotter ska bli gifta sig med en afrikansk muslim.

Det samma gäller förövrigt polcuckerna och batlkrypar staterna. Dessa stater tillåts ju bara vara ultranationalistiska för att deras ultranationalism sammanfaller med hat mot Ryssland, vilket också råkar vara PK-diktaturerna primära fiende i världen. Tror du Polens rasrena invandringspolitik, deras homofria zoner skulle tolereras om deras rasistiska hat mot ryssar inte behövdes? Den polska soldaten likså slåss för att hans dotter ska bli knullad av muslimska araber i mångfaldens namn.

Håller med dig i mycket, men tveksam om polackerna. De har ju trots allt precis som många andra Östländer aktivt slängt ut khazar-j och det Polen försöker göra är ju att som jag förstår bli av med de sista, dvs de som styr och kontrollerar rättsväsendet. Dessa är ju khazar-j (en rest från Sovjettiden) som sitter som domare, åklagare, försvarsadvokat osv och de utser sina efterträdare. Man har alltså hela familjer där alla arbetar inom rättsväsendet genom nepotism. EU och Sverige skrek ju i högan sky när Polen försökte ändra eller verkligen ändrade detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Logan5
Amerikanska patrioter gör bäst i att stanna hemma och invänta det avgörande kriget för att ta tillbaka sitt land från globalisterna och deras mediehoror vilka det finns gott om i denna tråd.

Jag håller nog med dig, men samtidigt så vet vi ju inte vad som pågår i Ukraina - dvs verkligen pågår i Ukraina. Handlar det bara om Rysslands stormaktsambitioner? Om frigörelse av Donbass? Om att säkra flottbasen på Krim? Om biovapen-labben? Om eventuella nazister i Ukraina? Om NATOs utvidgning mot Ryssland? Om att ta över gas/olje-fält? Om att säkra bördiga marken? Finns det något djupare som man ännu inte tagit upp? Varför dras västvärlden in i en konflikt mellan de mest korrupta länderna på jordklotet.

Man talar om oligarkernas nära samarbete med Putin och att de har ohälsosamt inflytande i politiken. Hur är det i Sverige med våra oligarker? Vilket inflytande har de? Vilka särrättigheter har de?
Citera
2022-05-20, 09:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Verkar som du är för en diktator statdär alla ska tänka exakt som du. Han är väldigt tydligt med att han inte vill bo i en sådan stat där man ger någon absolut makt. Med tiden lär du förstå hur extrem opålitligt USA är och Sverige är på väg in i en av de största kriser i modern tid, varför? Jo för vi har gett oss in i en lek där våra politiker saknar kompetens. Rent politiks kommer vi bli uppätna av andra länder. Militärt är vi ett skämt, modern armé!?! Kanske på papper men inte i riktig krig.

Instämmer, men svensk militär är ju högteknologisk. Som jag förstått det var gamla enorma invasionsförsvaret egentligen rätt ålderdomligt. Man har skalat ner men kraftigt moderniserat det. Nu behövs det skalas upp och bibehålla det slagkraftiga moderna. Det finns ju gott om svenskar med erfarenhet av strid och jag utgår från att man använder den kompetensen. Att lilla Sverige har ubåtar som kunde sänka amerikanska hangarfartyg och komma undan, gång på gång säger inte lite. Att lilla Sverige är det enda(?) landet som haft "missil-lås" på SR-71 säger rätt mycket det också.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Det finns inget i hans inlägg som säger att han vill ha en åsiktsdiktatur.

Det som sådana som du inte verkar få in i skallen är att i västvärlden så står det dig fritt att ha vilken åsikt du vill och du har möjlighet att uttrycka den.

Detsamma gäller de som anser att du har fel dvs när du eller andra skriver idiotiska teorier så kommer ni få mothugg. Sedan verkar ni ha extremt svårt att inse att när en majoritet låser era texter och bedömer dem som trams så behöver det inte vara någon enorm konspiration utan för att ni har fel.

Jag tror du behöver uppdatera dig rätt kraftigt om precis hur våra rättigheter har begränsats och vad man ytterligare försöker begränsa. Vi är inte alls så fria som du inbillar dig.

"Idiotiska texter" kan förvisso vara idiotiska texter men det kan också vara upplysning och information som ett hjärntvättat får* ännu inte förmått bearbeta. Samma text presenterad för mig 2002 eller 2022 skulle jag betraktat helt olika. Var jag smartare och mer upplyst tidigare eller är jag det nu? Det är frågan det.

*Innan du går i försvarsställning och ska kalla mig rysstroll och "putler-älskare" och alla andra larviga påhopp så ska du veta att jag i likhet med många andra här som ni har ett horn i sidan till OCKSÅ varit ett hjärntvättat får. Att bryta sig fri från hjärntvätten är både det bästa och det sämsta jag gjort. Dock överväger fördelarna, för vem vill egentligen leva i en lögn? När du är ensam med dina egna tankar eller du lägger huvudet ner på kudden för sista gången, är det verkligen ok med ditt inre jag att du tillåtit dig själv att ha varit lurad?

Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Absolut jag tror att alla amerikanare älskar Putin, nu väntar vi bara på att USA vänder Nato ryggen och joinar Ryssland. Flashbacks största rysstroll har hittat ännu ett scoop. USA, Ryssland och Kina kommer snart att deklarera att dom startar en ny union. Blir så less på dina trådar, du hittar en video, eller om du spelat in den själv, där 7 iq-befriade som knappt kan läsa från ett förinspelat meddelande, berättar att dom ska resa till Ukraina och slåss mot nazister. Utifrån denna video drar du den fantastiska analysen att nu är befolkningen trötta på globalismen och ska joina ryska trupper.
Det lite intressanta är att de globalister som dessa idioter ska bekämpa är då egentligen inte Ukraina utan alla som parasiterat på ryska folkets tillgångar och gjort sig till miljardärer via mygel och korruption. Det vill säga ryssar, inte alla men ganska många.
Får jag fråga varför åker du inte själv och strider mot Ukraina? Tror att många här inne på flashback skulle uppskatta om du gjorde det faktiskt.

Titta du fick det nästan rätt, men snubblade ändå och trasslade in dig i nätet så nu hänger du bara där och ser ut som en pajas.
Citera
2022-05-20, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Instämmer, men svensk militär är ju högteknologisk. Som jag förstått det var gamla enorma invasionsförsvaret egentligen rätt ålderdomligt. Man har skalat ner men kraftigt moderniserat det. Nu behövs det skalas upp och bibehålla det slagkraftiga moderna. Det finns ju gott om svenskar med erfarenhet av strid och jag utgår från att man använder den kompetensen. Att lilla Sverige har ubåtar som kunde sänka amerikanska hangarfartyg och komma undan, gång på gång säger inte lite. Att lilla Sverige är det enda(?) landet som haft "missil-lås" på SR-71 säger rätt mycket det också.

Jag tror du behöver uppdatera dig rätt kraftigt om precis hur våra rättigheter har begränsats och vad man ytterligare försöker begränsa. Vi är inte alls så fria som du inbillar dig.

"Idiotiska texter" kan förvisso vara idiotiska texter men det kan också vara upplysning och information som ett hjärntvättat får* ännu inte förmått bearbeta. Samma text presenterad för mig 2002 eller 2022 skulle jag betraktat helt olika. Var jag smartare och mer upplyst tidigare eller är jag det nu? Det är frågan det.

*Innan du går i försvarsställning och ska kalla mig rysstroll och "putler-älskare" och alla andra larviga påhopp så ska du veta att jag i likhet med många andra här som ni har ett horn i sidan till OCKSÅ varit ett hjärntvättat får. Att bryta sig fri från hjärntvätten är både det bästa och det sämsta jag gjort. Dock överväger fördelarna, för vem vill egentligen leva i en lögn? När du är ensam med dina egna tankar eller du lägger huvudet ner på kudden för sista gången, är det verkligen ok med ditt inre jag att du tillåtit dig själv att ha varit lurad?

Titta du fick det nästan rätt, men snubblade ändå och trasslade in dig i nätet så nu hänger du bara där och ser ut som en pajas.
Nja jämfört med vad du skriver för dynga utan anknytning till verkligheten så ser jag absolut inte ut som en pajas. Det är bara paranoida foliehattar som ens funderar på om TS och andra märkliga skribenter här inne skriver sanningen. Det som ts och många tycks ha missat är att Ryssland inte är en demokrati utan styrs av en galen diktator. USA är de facto en demokrati oavsett vad ni foliehattar tycker. Majoriteten av befolkningen i USA är inte proryssland. Det är inga mängder av amerikanska medborgare som åker till Ukraina för att hjälpa Ryssland
Citera
2022-05-20, 09:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han låter inte som en amerikan, utan som någon som gått hos tal/språkpedagog och överljudar/uttalar orden, rullningen på R låter definitivt inte som man är van att höra hos amerikaner...
Jag tror det där är fejk.

Självklart finns det dock människor överallt ifrån som ställer upp på ena eller andra sidan.
Känns det som om det är rätt sak att strida för så är det rätt för dem. Jag ser inte mer fel eller mindre fel med det än om de väljer andra sidan.

Det finns ju massa olika dialekter i USA. Jag är inte en lingvist men jag har bott utomlands i många år, bland annat i USA. Efter att ha lyssnat på klippet en gång till tycker jag inte jag hör något som tyder på att han inte skulle vara amerikan. Visst, det är många som lär sig språket flytande, men både ord han använder och hur han uttalar dem tycker jag pekar på att han har ursprung som amerikan.

Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck

Va inte så säker på det, de skulle lika gärna kunna vara CIA agenter som vänt sig mot deras regering. Att det finns folk som tänker som dom i USA är ett stort misslyckande. Detta är första tecknet på att USA är påväg in i ett inbördeskrig. De såhär de börjar

Verkar som du är för en diktator statdär alla ska tänka exakt som du. Han är väldigt tydligt med att han inte vill bo i en sådan stat där man ger någon absolut makt. Med tiden lär du förstå hur extrem opålitligt USA är och Sverige är på väg in i en av de största kriser i modern tid, varför? Jo för vi har gett oss in i en lek där våra politiker saknar kompetens. Rent politiks kommer vi bli uppätna av andra länder. Militärt är vi ett skämt, modern armé!?! Kanske på papper men inte i riktig krig.

Intressant teori.
Citera
2022-05-20, 09:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det finns ju massa olika dialekter i USA. Jag är inte en lingvist men jag har bott utomlands i många år, bland annat i USA. Efter att ha lyssnat på klippet en gång till tycker jag inte jag hör något som tyder på att han inte skulle vara amerikan. Visst, det är många som lär sig språket flytande, men både ord han använder och hur han uttalar dem tycker jag pekar på att han har ursprung som amerikan.

Intressant teori.
Det är sant. Jag tycker bara det låter som om han är övertydlig i uttalen och att det därför tyder på inlärt -- men jag vet ju absolut inte. Min erfarenhet av språket är ju ganska ringa, jag har släkt där men det är ju från en region + träffas man inte ofta direkt, och sedan är det TV, Film etc. Jag har varit i USA - men det var en månad i samma del och då var knappast deras uttal det som var mest intressanta att lägga på minnet
Citera
2022-05-20, 09:55
Medlem
Citat:

Om Ryska soldater ses som kanonmat hur ses då amerikanska som ställer upp för Putin? Dom går först i ledet och röjer minor eller?
Citera
2022-05-20, 09:55
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
En handfull dårar. Det är förväntat. Samma idioter som hyllar Trump, tror på Q anon, Pizzagate, att vaccinet innehåller microchip, grafen, nanorobotar, o.s.v.

Nu har dom lyckats fantisera ihop någon dynga som gör att dom stödjer Ryssland och tror att Ukraina är nazister.

Det är ett fåtal dårar. Att dom skriker högt gör inte att dom blir fler, bara för att dom försöker framstå som fler.

Samma tendenser ser vi från den skocken särskole-troll som spammar det här forumet dygnet runt med pro-rysk dynga.

This. 👆

Finns alltid ett gäng nötter som träder fram oavsett vad det gäller. Förhoppningsvis lyckas jänkarna identifiera dessa och sedan åtala dom för terrorbrott.

Om de inte hinner slaktas som grisar i Ukraina först.

Nöff nöff!
Citera
2022-05-20, 09:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är sant. Jag tycker bara det låter som om han är övertydlig i uttalen och att det därför tyder på inlärt -- men jag vet ju absolut inte. Min erfarenhet av språket är ju ganska ringa, jag har släkt där men det är ju från en region + träffas man inte ofta direkt, och sedan är det TV, Film etc. Jag har varit i USA - men det var en månad i samma del och då var knappast deras uttal det som var mest intressanta att lägga på minnet

Jag har suttit i skolbänken, sportat och rest runt i USA. Talat med hög som låg under alla möjliga förhållanden, sammanhang och konstellationer. Även studerat på universitet i främmande land med amerikanare från vitt skilda stater, men som sagt man kan lära sig språket och har man språkbegåvning kan det ske utan dialekt.
Citera
2022-05-20, 10:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har suttit i skolbänken, sportat och rest runt i USA. Talat med hög som låg under alla möjliga förhållanden, sammanhang och konstellationer. Även studerat på universitet i främmande land med amerikanare från vitt skilda stater, men som sagt man kan lära sig språket och har man språkbegåvning kan det ske utan dialekt.
Ja, du har rätt. Det är ju inte heller någon omöjlighet att amerikaner strider på rysk sida likväl som på ukrainsk. Det skulle nog förvåna mig om inte några amerikaner var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in