2022-05-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ukraina kommer inte att avträda något territorium frivilligt. Och inte låta ryssen styra sina allianser.

Självklart inte.

Men nu har de förlorat områden som Ryssland inte frivilligt kommer att ge tillbaka.

Och Ryssland kräver dessutom att Ukraina inte ska bli en del av Nato.

Jag tror att Ryssland får igenom alla sina krav.
Citera
2022-05-19, 21:55
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Undersökningen av dom 100-tals döda civila i Bucha visar Nazirysslands gränslösa ondska. Man har flått civila levande och våldtagit flickor i lågstadieålder:
https://mobile.twitter.com/olex_scherba/status/1527060319310331904?s=20&t=3hEhy_8osK4j6kkEUm6bHg

Det här är precis samma mordiska beteende man sett av RySSland i varje konflikt, den mordiska ondskan i öst kommer aldrig kunna botas! I varje konflikt har Naziryssland varit besatt av att mörda barn genom upprepade våldtäkter, framförallt med trubbiga föremål i anus. Inte ens den sjukaste araben eller indoktrinerade Japanen i WW2 når samma nivå av total ondska som RySSka våldtäkts hären.

Den absoluta majoriteten av offren i Butja dog av flechetter när UAF klusterbombade. Klantigt nog filmade UAF artilleribeskjutningen och använde i sin propagandan (gäller att ha gott minne när man ljuger).
Resten av offren avrättades nog för att de tagit emot matransoner av ryska armén.

Så brukar nämligen Ukraina göra.
https://thegrayzone.com/2022/04/17/traitor-zelensky-assassination-kidnapping-arrest-political-opposition/
Citera
2022-05-19, 21:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha du missförstår situationen. De anser sig stolt vara nazister. De ansåg sig vara nazister. Nu är de i fångenskap och ska ställas inför rätta såklart.
Om du menar Azov, så skriv det istället för "nazister". Långt långt ifrån alla som kämpade emot ryssarna i Mariupol är uttalade nazister.
Citera
2022-05-19, 21:57
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Hur äre det möjligt? Fundera på logiken. De använde 150.000 till 175.000 soldater och har inte förstärkt dem särskilt. 30.000 döda och man räknar med tre gånger så många skadade så att de inte kan fortsätta strida. Dvs alla är nu borta.

Frågan är vem Ukraina strider mot.

Det är en bra fråga, jag trodde det var rysslands armé men du säger att det är särskolan? Det förklarar en hel del.
Citera
2022-05-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Varför då? Putins pajas armé får ju så mycket stryk så jag hoppas de inte fegar ur och backar hem.

Tänk att världen varit rädd för mongolernas armé som visade sig lika effektiv som att släppa ut särskolan på utflykt.
Bra liknelse, världen trodde att Ryssland var en stormakt som kunde diktera villkor ända tills ett litet obetydligt land drog ner brallorna på dem.

Ryssland har visat sig vara ett militärt obetydligt land som efter kriget dessutom kommer att vara ett kollapsat dito.
Citera
2022-05-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om du menar Azov, så skriv det istället för "nazister". Långt långt ifrån alla som kämpade emot ryssarna i Mariupol är uttalade nazister.
Absolut sant. Och det fanns en stor skillnad mellan ukrainska styrkor i Mariupol och Azovbataljonen (som är nazister). Så jag håller med om att man måste skilja mellan "normala" ukrainska solfater och nazister.
Citera
2022-05-19, 22:04
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Har ryska reservister börja delta i kriget nu?
Någon som vet hur mycket fler soldater Ryssland har fått in?

Frågan som du kan lägga till är: Hur många har man mobiliserat i Donbass (underlag: kanske 5 miljoner människor, med lite dålig demografi)? Det skulle inte förvåna mig om DPR/LPR är över 100,000 man stark nu.

Hur många ryssar där finns tror jag inte det finns publik trovärdig kunskap om. Där kan finnas stor felmarginal. Officiellt har Ryssland inte mobiliserat partiellt.
Citera
2022-05-19, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Varför då? Putins pajas armé får ju så mycket stryk så jag hoppas de inte fegar ur och backar hem.

Tänk att världen varit rädd för mongolernas armé som visade sig lika effektiv som att släppa ut särskolan på utflykt.

Bush förklarar här

https://youtu.be/aBzI4ue-0EA
Citera
2022-05-19, 22:05
Medlem
Citat:
Självklart inte.

Men nu har de förlorat områden som Ryssland inte frivilligt kommer att ge tillbaka.

Och Ryssland kräver dessutom att Ukraina inte ska bli en del av Nato.

Jag tror att Ryssland får igenom alla sina krav.

Att Ukraina avstår från NATO-ansökan är ingen större fråga egentligen. De hade troligen inte fått bli NATO-medlem i alla fall. Inte ens Sverige verkar bli godkänt av NATO och med en del av landet ockuperat så kan de inte bli NATO-medlem. Det hade de inte heller kunnat innan detta krig började.

Troligen kommer Ryssland inte att få igenom sina territoriella anspråk. Att Ukraina skulle skriva på papper om att Ryssland får en stor del av landet som de har krigat sig till är inte troligt. Men däremot kan det ju bli en långvarig vapenvila. Alltså i princip samma situation som med Krim. Ukraina har inte erkänt Krim som en del av Ryssland, men i praktiken så är det ju under rysk kontroll. Det troligaste är väl att det blir något sådant, när man inte orkar kriga längre.
Senast redigerad av climasol 2022-05-19 kl. 22:06. Anledning: fel
Citera
2022-05-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Den absoluta majoriteten av offren i Butja dog av flechetter när UAF klusterbombade. Klantigt nog filmade UAF artilleribeskjutningen och använde i sin propagandan (gäller att ha gott minne när man ljuger).
Resten av offren avrättades nog för att de tagit emot matransoner av ryska armén.

Så brukar nämligen Ukraina göra.
https://thegrayzone.com/2022/04/17/traitor-zelensky-assassination-kidnapping-arrest-political-opposition/
Har du någonsin ägnat en tanke på hur Ryssland efter kriget ska kunna överleva? Oavsett utgången av kriget?
Citera
2022-05-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att Ukraina avstår från NATO-ansökan är ingen större fråga egentligen. De hade troligen inte fått bli NATO-medlem i alla fall. Inte ens Sverige verkar bli godkänt av NATO och med en del av landet ockuperat så kan de inte bli NATO-medlem. Det hade de inte heller innan detta krig började.

Troligen kommer Ryssland inte att få igenom sina territoriella anspråk. Att Ukraina skulle skriva på papper om att Ryssland får en stor del av landet som de har krigat sig till är inte troligt. Men däremot kan det ju bli en långvarig vapenvila. Alltså i princip samma situation som med Krim. Ukraina har inte erkänt Krim som en del av Ryssland, men i praktiken så är det ju under rysk kontroll. Det troligaste är väl att det blir något sådant, när man inte orkar kriga längre.

Det är denna diskussion som borde dominera tråden. Insatt och resonerrande.

Jag håller dock inte med dig.

Väl mött.
Citera
2022-05-19, 22:11
Medlem
Citat:
Det är denna diskussion som borde dominera tråden. Insatt och resonerrande.

Jag håller dock inte med dig.

Väl mött.

Vad är det som du inte håller med om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in