2022-05-19, 21:41
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du kan kalla det vad du vill, men faktum kvarstår.

Nazisterna i östra Ukraina är besegrade, och de "annekterade" områdenas gränser är säkrade. Den sista biten innan Ryssland har fått igernom alla sina krav är att Ukraina inte ska bli en del av Nato.

Ukrainarna är inte i närheten av att vara besegrade, det märks att ni våldtäktsRySSar är desperata nu. Full reträtt i norr, Ukrainska partisaner slår till överallt.

Naziryssland är slutkört, det handlar bara om hur och när ni kapitulerar. Hela världen står emot er ondska, det måste svida!
Citera
2022-05-19, 21:41
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Italien vill ha fred i Ukraina:

https://www.ansa.it/english/news/general_news/2022/05/19/italy-wants-ukraine-ceasefire-peace-talks-asap-draghi_8360f1c3-0d23-4885-981a-0640e3cbf38d.html

Rimligen innebär det att Ukraina deklarerar att de aldrig kommer att bli en del av Nato och att de respekterar nuvararande gränser. Dvs exakt det som var Putins mål med sin operation.

Varför då? Putins pajas armé får ju så mycket stryk så jag hoppas de inte fegar ur och backar hem.

Tänk att världen varit rädd för mongolernas armé som visade sig lika effektiv som att släppa ut särskolan på utflykt.
Citera
2022-05-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ryssen hade inte mycket val när kokainclownen sa att Ukraina skulle joina NATO och skaffa kärnvapen. Putin var dessutom korkad nog att tro på NATOs garantier om ickeutvidgning efter Tysklands enande. Grundlurad.

USA skulle aldrig ha tillåtit att Kanada gick i försvarsallians med Ryssland och riktade kärnvapen mot Washington och NY.
Ryssland borde ha agerat tidigare, men man hade inte kraften till det.

Tänk alla jävla färgrevolutioner. Det var först i Syrien som man hade kraft att agera. Och man vann. Och man vann med god moral mot USA och Isis.

På samma sätt kunde man agera i Ukraina. Mot USA och nazisterna. Den moraliska segern är jävligt lätt. Och POutin har dessutom valt strider där man besegrar USAs proxy-krig.
Citera
2022-05-19, 21:44
Medlem
Citat:
Just nu har Ryssland uppnått sina mål. Förstört nazisterna, och säkrat gränserna för de befriade områdena. Det enda som kvarstår är att Ukraina inte ska bli en del av Nato. Det är den sista biten som man måste komma överens om innan Ryssland slutar förstöra ukrainska soldater.
Jo. Jag har förstått att det är er nya teori för att förklara er diktators fiasko.
Men varför skulle Ukraina gå med på att ge upp territorium för några år av fred?

De kommer trots allt kunna ta tillbaks det mesta när den här forcerade "offensiven" kollapsar.
Citera
2022-05-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Varför ska dom avnazifieras först? Ryssland har koll och låter dom inte härja som dom vill.

Men det är sant att det finns nassar där med. En del slogs för Donbas armé mot Ukrainska nassarna. Andra nassar i Europa valde att slåss för Donbas istället för att de tyckte att Ukrainas nassar inte hatar judarna tillräckligt mycket. Så visst finns dom.

Det kan finnas. Men det är sant att det finns filmer på nynazister i Ukraina som bränner upp romernas läger, attackerar romer med sten och, nynazister som attackerar HBTQ-rörelsen och attackerar en feminist-demonstration, osv. osv.

Från 2018:

https://www.youtube.com/watch?v=jwemRyiTNl8

https://www.hrw.org/news/2018/06/14/joint-letter-ukraines-minister-interior-affairs-and-prosecutor-general-concerning

Filmarkiv och info från 2015 finns här:
https://crimes-of-ukraine.ru/the-resurgence-of-neo-nazism-in-ukraine.html

Nope. Procentuellt sett inte på långt när. Även om det hade varit så är inte ryska nassar integrerade i militären och i rättsväsendet. De hålls på avstånd. Även om det enbart är 5% av Ukrainas politiker i maktställning som är uttalade nynazister (vilket är betydligt mer än i Ryssland) så har de stort inflytande på Ukrainas korrumperade politik som förutom nassarna enbart består av extrema ultranationalister.

Ryssland har varken militär med nazistsymboler eller nazistläger för barn.
Vilken källa?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Du kan kalla det vad du vill, men faktum kvarstår.

Nazisterna i östra Ukraina är besegrade, och de "annekterade" områdenas gränser är säkrade. Den sista biten innan Ryssland har fått igernom alla sina krav är att Ukraina inte ska bli en del av Nato.
Snälla, sluta (oavsett vilken sida ni är på) referera till motståndarna som nazister. Det är genant, rent intellektuellt.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Italien vill ha fred i Ukraina:

https://www.ansa.it/english/news/general_news/2022/05/19/italy-wants-ukraine-ceasefire-peace-talks-asap-draghi_8360f1c3-0d23-4885-981a-0640e3cbf38d.html

Rimligen innebär det att Ukraina deklarerar att de aldrig kommer att bli en del av Nato och att de respekterar nuvararande gränser. Dvs exakt det som var Putins mål med sin operation.

Ukraina kommer inte att avträda något territorium frivilligt. Och inte låta ryssen styra sina allianser.
Citera
2022-05-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Ukrainarna är inte i närheten av att vara besegrade, det märks att ni våldtäktsRySSar är desperata nu. Full reträtt i norr, Ukrainska partisaner slår till överallt.

Naziryssland är slutkört, det handlar bara om hur och när ni kapitulerar. Hela världen står emot er ondska, det måste svida!

Fullständigt galen.

Jag har skrivit här i över 18 år under detta namn. Och du tror att jag har varit en sovande rysk cell tills nu?

Jag skriver för att jag är logisk och kan se vad som faktiskt händer utan att rapa upp aftonbladet, svt, cnn och andra patetiska källor.
Citera
2022-05-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Varför då? Putins pajas armé får ju så mycket stryk så jag hoppas de inte fegar ur och backar hem.

Tänk att världen varit rädd för mongolernas armé som visade sig lika effektiv som att släppa ut särskolan på utflykt.
Hur äre det möjligt? Fundera på logiken. De använde 150.000 till 175.000 soldater och har inte förstärkt dem särskilt. 30.000 döda och man räknar med tre gånger så många skadade så att de inte kan fortsätta strida. Dvs alla är nu borta.

Frågan är vem Ukraina strider mot.
Citera
2022-05-19, 21:52
Medlem
hashs avatar
Har ryska reservister börja delta i kriget nu?
Någon som vet hur mycket fler soldater Ryssland har fått in?
Citera
2022-05-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Snälla, sluta (oavsett vilken sida ni är på) referera till motståndarna som nazister. Det är genant, rent intellektuellt.
Ha ha du missförstår situationen. De anser sig stolt vara nazister. De ansåg sig vara nazister. Nu är de i fångenskap och ska ställas inför rätta såklart.
Citera
2022-05-19, 21:53
Medlem
Citat:
Fullständigt galen.

Jag har skrivit här i över 18 år under detta namn. Och du tror att jag har varit en sovande rysk cell tills nu?

Jag skriver för att jag är logisk och kan se vad som faktiskt händer utan att rapa upp aftonbladet, svt, cnn och andra patetiska källor.

Självinsikt saknar du i vart fall när du först hänvisar till Ukraininska nazister och sedan komplimenterar dig själv för att vara logisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in