Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Det är så lurt så det finns inte när SD i TR hävdar att de (obekant exakt vem/vilka) dragit slutsatsen att LW hittats.
Varför då då? Det var ju samtidigt andra polisinsatser precis i närheten av fyndplatsen, i skogen inte många hundra meter därifrån, med anledning av att kläder mm hittats. Det hade väl lika gärna kunnat vara något sådant även denna gång!
Att det blivit någon utveckling i fallet för att det varit rörigt under förhöret med HD - och? Det hade väl kunnat gälla ett annat fall. Vad som helst hade kunnat föranleda det.
Det är så många olika uppgifter som lämnas av de insyltade så man blir helt yr i huvet. Och det kanske är det som är meningen.
Det är pinsam läsning och helt uppenbart att de ljuger.
HD.
2018-05-29
Ah. Eh .. ja inte exakt men i vilket.. liksom parti .. eh .. eftersom .. det har ju varit på bilderna .. eh å vi såg avspärrning när vi .. vi stod polisen när vi åkte härifrån så stod det poliser efter motorvägen .. eh .. där .."
2019-08-30
HD: Så jag gjorde nån koppling till att man eem ändå hade hittat henne.
Eem och sen när jag såg att det var avspärrat där så, ja, en koppling drog vi, både pappa och jag tillsammans."
2019-09-06
Sambandcentralen SOA minns först ingenting när han hämtade HD den 19 maj efter förhör.
Inte pratade de i bilen och gjorde nån koppling heller.
Efter en stund så tror han att de åkte till Folketorp. Vad de pratade om i bilen har "han har inte en susning."
Han får frågan om de åkte förbi Hjärsta.
"han kan inte svära på det men inte vad han har någon känsla av."
Vid fråga om han såg nån avspärrning så
"gjorde han faktiskt, nu när det kommer på tal, det gjorde Hanna också."
Sen ändrar han sig att det bara "var en polisbuss som stod där och ingen avspärrning."
Han reagerade inte så särskilt, mer än att han slog av farten som man brukar om man ser en polis bil "
och Hanna pratade inte om det heller."
Det syns verkligen vart HD lärt sig att slingra sig som en jävla mask på en krok.
Nåt indiciemål har han heller inte pratat med HD om säger han i samma förhör.
Really?
I juni 2019 har HD googlat indiciemål. Vilket hon diskuterat med sin far:
"HD:Nej det vill jag inte kommentera.
FL 2: Men du söker ju på det här Hanna.
HD:Mmh.
FL 2: Vad står det för?
HD: Det har jag sagt.
FL 2: Indicier. Varför kan du inte kommentera det?
HD: Jag vill inte.
Tystnad
FL I: Är det här nånting som du och Stefan har pratat om? Just det här med indicier?
HD: ... Eeh ... nej jag tror inte jag har pratat med Stefan bara om det så.
FL 1 : Har du pratat med andra om det?
HD: Aah med min pappa.
FL 1: Mmh. Och hur går dom tankarna då?
HD: Ja det vill jag inte säga någonting om."
HD har dragit slutsatsen att det är Lena som hittats död. Via allt mellan aktivitet i förhör till avspärrningband och polisbilar. Även radion nämns som källa.
Ihop med sin far. Vilket han inte tillkännager.
HD anländer till Folketorp:
"Jag träffar ju såklart Stefan när jag kom ut på landet, vi berättar, jag berättar om mitt förhör där ni har sprungit rakt ut och in, jag berättar att vi har sett platsen, eem där det är avspärrat."
SD skrev till JO att "Det är bekräftat Lena" och "Du ska ej skriva det någonstans nu, polisen sa till TG ".
Men HD har minsann inte sagt att det var bekräftat Lena. Bekräfta kan man inte göra?
FL2: Men att det är bekräftat Lena?
HD: Neehej"
(..)
HD: Men visst, bekräfta kan man inte göra, det har jag, kan jag inte säga att jag har gjort, eem" (ab 149)
Det är de facto vad hon har gjort till JS då hon ringer honom för att förmedla att Lena är död.
"Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen. Hanna ringde till J, som då var hos sin exfru och firade sitt barns födelsedag. Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret.
Hon hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som J minns det var det då inte bekräftat att det var Lena."(AB 150)
Mer bekräftat kan det inte bli, så varför skulle SD vara ett undantag när de anländer till Folketorp?
JS nämns överhuvudtaget inte i domen.
Den här frågan ältas kors och tvärs ang SD - även HDs förhörsledare.
Varför tog inte ÅK upp JS vittnesmål inför rätten?
Varför kollades inte JS mobil ang inkommande samtal?
Varför konfronteras inte SOA och HD med de uppgifter JS lämnar redan i dec 2018?
Sen kommer det klassiska dramat. Allt är så traumatiskt för HD så hon har minnesluckor.
"
Därför att det är så längesen i tid och efter det här har livet varit traumatiskt, så jag har
minnesluckor, jag kommer in ... knappt ihåg det här förhöret ens en gång. Jag vet att det var
en aktivitet."
Pappa upp i dagen.