2022-05-19, 17:53
Medlem
Jag läste på dumpens instagram att de skulle delta på en interpellation mellan Morgan Johansson och någon M-politiker för att debattera att polisen ska få större möjlighet att söka upp personer som söker barn på nätet via ip. Och det är ju jättebra! I alla fall delen att ge polisen möjlighet att arbeta preventivt och kunna ta kontakt med de som uttryckt en vilja att ha sex med barn på nätet. De individerna bör få hjälp bort från det. Däremot håller jag inte med om att de ska försöka lagföra dem för det blir skevt att lagföra personer som inte begått brott (än). Sånt samhälle ville vi inte ha. Men bra tänkt att arbeta preventivt innan offer skapats!

Det jag tycker är intressant är att de själva använder uttrycket "potentiella sexualförbrytare" i sin text. Så de inser själva att de hänger ut folk som potentiellt skulle begå brott. Jag tycker det är fel. Ta kontakt ja. Arbeta preventivt ja. Men straffa potentiellt oskyldiga? Nej. Det är här jag tycker dumpen misslyckas. Och det är det som gör att man ifrågasätter deras syfte.
Citera
2022-05-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HexKaka
Ratsit listar bilen som fiat 280 1988
Google visar hur det ser ut på insidan, kan det vara så att han står åt samma håll som disken och kökdelen är placerad?

Vem fan vet, han kanske tvättar sin slang, hehe

https://www.google.com/search?q=fiat%20280%201988%20inside&tbm=isch&tbs=r img:Ce_1ZQ3lu7yOYYeUdK1BoqUxz8AEAsgIMCgIIABAAOgQIA BAA&hl=en&sa=X&ved=0CBsQuIIBahcKEwiA0qiQ6uv3AhUAAA AAHQAAAAAQBw&biw=1903&bih=935#imgrc=AQMevuirpeZT8M

Ser ut som en riktig "rape-buss".
Citera
2022-05-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Ser ut som en riktig "rape-buss".

Eller Musbilen i nån av Beckfilmerna.
Citera
2022-05-19, 19:08
Medlem
#99...

Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Hans arbetsgivare har levererat klassiska land cruiser

Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Den arbetsgivaren är nog mer åt truckhållet.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och han började på en ny arbetsplats i mars, undrar om han blir långvarig...

Truckfirman är den förra arbetsgivaren.
Citera
2022-05-19, 19:11
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag vet att du är ny i tråden men alla andra vet det redan och nu vet du också.

Kan inte nån snäll bara förklara för den här idioten att Sara är INFOLINA. Jag är trött på hen nu. Hen har tjatat om det i flera dagar.

Idiot? Hen ? Bara en total idiot använder Hen och det vet jag att du är i och för sig. Jag är en man så du vet. Det ser du i min historik också. Alltså kallar du mig han.

En användare som kallar sig Infolina påstår att hon är Sara och då vet du att det är så. Du är den största idiot jag har sett. Jag är Sylvester Stallone. Nu vet du det.

PS. Det vore väldigt bra om du inte skriver till mig igen. Jag är riktigt less på dig
Senast redigerad av Goodinbed 2022-05-19 kl. 19:40.
Citera
2022-05-19, 19:13
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Journalistik behöver verkligen inte vara anständig. Media har ingen "moralkompass" man måste gå efter. Tänk Paradise hotel, big brother, efterlyst, Malou efter tio och lyxfällan mfl stötande program.

Medias uppgift är bred och i detta fallet så uppmärksammans de stora mängden gäddor som jagar barn på internwebz på ett ganska speciellt sätt. Fenomenet kring dessa gäddors beteende förtjänas att belysas från varenda vinkel även de jag inte tycker om, dumpen är för mig lika delar underhållning som att de belyser ett stort samhällsproblem som våra politiker måste ta krafttag kring.

Bäst underhållning är det kanske när någon tar livet av sig. Det kommer att bli mer sånt.
Citera
2022-05-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Idiot? Hen ? Bara en total idiot använder Hen och det vet jag att du är i och för sig. Jag är en man så du vet. Det ser du i min historik också. Alltså kallar du mig han.

En användare som kallar sig Infolina påstår att hon är Sara och då vet du att det är så. Du är den största idiot jag har sett. Jag är Sylvester Stallone. Nu vet du det.

PS. Det vore väldigt bra om du inte skriver till mig igen. Jag är riktigt less på dig

Jag får väl göra ett undantag i ditt fall men det går alltså inte in i knoppen på dig Merkel att Sara är INFOLINA? Inte ens när Sara själv bekräftar det? Hen är helt öppen med det.

Olagligt trög faktiskt. Ny i tråden och så hög svansföring. Dessutom gör du bort dig lilla du!
Citera
2022-05-19, 20:35
Medlem
En sak som gör mig fullständigt förundrad är hur människor kan fortsätta bli uthängda. Hur kan dem inte ha lärt sig vid detta laget? Visst, om dem precis lämnat anstalten så kan jag ha viss förståelse för att dem inte är uppdaterade, men alla andra, vad är deras ursäkt? Det är som ett gränslöst självskadebeteende, dem måste ju vilja bli uthängda
Citera
2022-05-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
En sak som gör mig fullständigt förundrad är hur människor kan fortsätta bli uthängda. Hur kan dem inte ha lärt sig vid detta laget? Visst, om dem precis lämnat anstalten så kan jag ha viss förståelse för att dem inte är uppdaterade, men alla andra, vad är deras ursäkt? Det är som ett gränslöst självskadebeteende, dem måste ju vilja bli uthängda

Kuken ska ha sitt
Citera
2022-05-19, 20:46
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag får väl göra ett undantag i ditt fall men det går alltså inte in i knoppen på dig Merkel att Sara är INFOLINA? Inte ens när Sara själv bekräftar det? Hen är helt öppen med det.

Olagligt trög faktiskt. Ny i tråden och så hög svansföring. Dessutom gör du bort dig lilla du!

De som gör bort sig är du och andra nollor som skriver om knarkarna som om de vore hjältar. Nerknarkade swischtiggare.
Citera
2022-05-19, 21:04
Avslutad
Jag har inget emot att kriminella hängs ut men uthängningarna måste träffa rätt.

a. Poliser, åklagare och domare (tvivelaktigt agerande i tjänsten)
b. Kvinnor och feminister (dåliga mammor och åsikter)
c. Homosexuella kvinnor och vita riddare (äcklig läggning respektive feghet)
d. Höga tjänstemän och förmögna i lyxhus (obefogad macho och stöld)
e. VD för multiinternationella koncerner (falska klättrare)

Häng dessutom ut kungen, prinsen och diverse riksdagsledamöter som pedofiler och våldtäktsmän.

Då swishar jag!
Citera
2022-05-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
De tänker väl att de inte händer dem ..eller så har de så fullt upp med att styra upp jobb, familj och all den tid de lägger på att ägna sig åt att chatta och fota sig själva att de inte ens uppfattat att Dumpen finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in