2022-05-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Programmet är inte Robinson längre. Det används bara för att framhäva PK i alla vinklar. Årets säsong är sämst nånsin. Vilka jävla stolpskott som deltar.
Exakt så! "PK i alla vinklar"
Tror att en Miljöpartist deltagit i klippningen. Allt är lite annorlunda nu än tidigare förutom tävlingarna då..
2022-05-19, 19:12
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Jag har inte kollat så mycket på tidigare säsonger av Robinson, men brukar de inte ha en bimbo typ Julia från förra sägongen, i varje upplaga ?

Vem har den rollen i år?
Vi har ett fläskberg och en anorektiker. Skulle i så fall vara den gamla Jessica då? Har dock inte kollat in tuttarna så noga.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-05-19 kl. 19:15.
2022-05-19, 19:20
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Jag har inte kollat så mycket på tidigare säsonger av Robinson, men brukar de inte ha en bimbo typ Julia från förra sägongen, i varje upplaga ?

Vem har den rollen i år?

Planen var nog Christina Nordback, men hon fick lämna tidigt pga covid. Hennes bröst- och läppimplantat vägde mer än Hannas kroppsvikt.
2022-05-19, 19:32
Medlem
Citat:

Vem har den rollen i år?

Julia var helt underbar på så många sätt.
Hon var 1. Rolig o busig. 2. Snygg. 3. Vacker.
Att hon nu dejtar Bingo känns lite under hennes nivå.
Någon rik o framgångsrik trodde jag, typ Henrik Lundqvist "NHL killen"
2022-05-19, 19:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Var det inte Hayes som också döpte toaletten han byggde till Mattias?
Jo det stämmer.
2022-05-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
I och med att de hittills inte gjort något för att förbättra programmet så kommer detta aldrig ske.

Jag vet inte om Survivor är ett eget koncept och att Robinson inte får kopiera essentiella element rakt av, som exempelvis immunitetsidoler.

Programmet har inte blivit bättre sedan TV4 startade om Robinson säsongen 2018. Det har snarare blivit helt outhärdligt med flera helt huvudlösa twister som bara tillsatts för ”twistandets” skull.
Plus programmet är så helvetiskt produktionsstyrt där de avsiktligt styr programmet i den riktning de tror ger ”bäst tv”.
Detta resulterar i att det är ett oerhört orättvist program. Alla deltagare har inte samma chans att vinna. Och då tar jag inte hänsyn till kön, ålder, fysik och andra attribut, utan produktionen kan helt godtyckligt förstöra en deltagares möjligheter till triumf.
Det finns många subtila sätt att rigga också. Om man kollar på tävlingen idag så kan produktionen exempelvis gräva ner saker olika djupt eller nära kanterna beroende på vem de vill ska vinna. Filip är säkert en "värdig" vinnare enligt produktionen och därför bestämde de att han skulle vinna idag, de andra var ju inte ens i närheten.
2022-05-19, 20:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nu förstår jag dina påhopp mot mig. Du gillar dom 2 jag avskyr mest. Kraken Joel borde söka upp en psykolog och fetknoppen Linn sluta sitta och äta ständigt på sitt enorma arsle. Lev gott!
Oj! Jag har inte hoppat på dig utan ifrågasatte hur du som hatar allt och alla med Robinson ändå tvingar dig att kolla och sen vara mest aktiv i tråden. Tycker det är destruktivt men vi kom ju fram till att alla har rätt att sprida sina åsikter no mattet what!
Och jag respekterar att du tycker tråkmånsen Henrik ska vinna. Så du får acceptera att jag inte håller med dig utan hejar på Linn och Joel som med stor sannolikhet aldrig kommer vinna 😊
2022-05-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag skulle tro att det är så enkelt så att Linn åker ut, så förutsägbart och tråkigt har det varit hela säsongen hittills så varför skulle det hända någonting nu? Hon var ute och vevat mot produktionen i veckan som gick angående att de fuskade med mat och piller och det brukar man göra när man är på väg att bli utslagen (eller efteråt).
2022-05-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dopesdopes
ja de borde höja prissumman, göra spelet mer som i USA och Australien, öka deltagarna, ta bort att vissa deltagare kommer in senare (funkar inte), ta in intressanta deltagare som faktiskt vill pakta och spela strategiskt. De borde också ta bort alla dessa lotteridelar där det bara är otur om någon deltagare missgynnas. + sprid ut lite immuniteter på öarna så att det lönar sig att leta.
Amen, det finns så mycket de borde ändra på att man blir trött när man tänker på det. Att alla spelare först och främst vill spela "genuint" och stå i ring och komma överens i hela gruppen om vem som ska åka ut innan örådet är så jäkla korkat och ointressant att titta på att man tror att man drömmer.

I castingen så borde de inte ta med människor som värdesätter sånt över allt annat och sedan borde de ha twister i programmet som uppmuntrar deltagarna att bli mer strategiska, exempelvis immunitetsidoler som hindrar alla från att stå i ring och komma överens om vem som ska åka ut. "Outwit, outlast, outplay" har de som slogan i Survivor, dvs man ska ljuga, bluffa och spela ut sina konkurrenter som man gör runt pokerbordet, har man inte gjort det så är man en åsna och ingen värdig vinnare i slutändan.
Senast redigerad av tylenol 2022-05-19 kl. 20:14.
2022-05-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
I och med att de hittills inte gjort något för att förbättra programmet så kommer detta aldrig ske.

Jag vet inte om Survivor är ett eget koncept och att Robinson inte får kopiera essentiella element rakt av, som exempelvis immunitetsidoler.

Programmet har inte blivit bättre sedan TV4 startade om Robinson säsongen 2018. Det har snarare blivit helt outhärdligt med flera helt huvudlösa twister som bara tillsatts för ”twistandets” skull.
Plus programmet är så helvetiskt produktionsstyrt där de avsiktligt styr programmet i den riktning de tror ger ”bäst tv”.
Detta resulterar i att det är ett oerhört orättvist program. Alla deltagare har inte samma chans att vinna. Och då tar jag inte hänsyn till kön, ålder, fysik och andra attribut, utan produktionen kan helt godtyckligt förstöra en deltagares möjligheter till triumf.

I slutet av avsnitten står det att programmet är baserat på programkonceptet Survivor av Charlie Parsons. Känns sjukt att det är tillåtet för Robinson att säga det när det skiljer sig så extremt mycket från hur det är i USA och Australien...
2022-05-19, 20:58
Moderator
Dr Kings avatar
IQ-nivåer på användare i tråden och vem i tråden som är med i Mensa eller inte får ni diskutera i PM.

I denna tråd kan ni diskutera Robinson och dess deltagare.

/Moderator
2022-05-19, 21:25
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Suicidal
Peter alltså. Om han inte vinner Robinson vinner han åtminstone titeln att vara den absolut tråkigaste deltagaren i Robinson. Kanske genom tiderna till och med? Han bjuder på absolut noll underhållning. När han talar vet man att man kan spola fram. Floskel efter floskel.
Desirée är också fylld till bredden med floskler. Plus att hon pratar på cool personlighetslös engelska titt som tätt, vilket nästan är värre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in