2022-05-19, 17:56
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopesdopes
ja de borde höja prissumman, göra spelet mer som i USA och Australien, öka deltagarna, ta bort att vissa deltagare kommer in senare (funkar inte), ta in intressanta deltagare som faktiskt vill pakta och spela strategiskt. De borde också ta bort alla dessa lotteridelar där det bara är otur om någon deltagare missgynnas. + sprid ut lite immuniteter på öarna så att det lönar sig att leta.

I och med att de hittills inte gjort något för att förbättra programmet så kommer detta aldrig ske.

Jag vet inte om Survivor är ett eget koncept och att Robinson inte får kopiera essentiella element rakt av, som exempelvis immunitetsidoler.

Programmet har inte blivit bättre sedan TV4 startade om Robinson säsongen 2018. Det har snarare blivit helt outhärdligt med flera helt huvudlösa twister som bara tillsatts för ”twistandets” skull.
Plus programmet är så helvetiskt produktionsstyrt där de avsiktligt styr programmet i den riktning de tror ger ”bäst tv”.
Detta resulterar i att det är ett oerhört orättvist program. Alla deltagare har inte samma chans att vinna. Och då tar jag inte hänsyn till kön, ålder, fysik och andra attribut, utan produktionen kan helt godtyckligt förstöra en deltagares möjligheter till triumf.
2022-05-19, 18:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Trist att han inte lät Shevin komma tillbaka. Han bör ju haft ont redan i Grönslandet.
Hade gärna sett Shevin komma tillbaka och ruska om gnällspiken. Han har fått alldeles för stort utrymme i denna såpa och jag ger mig fan på att golfbilsfyllbulten ser till att han vinner. Ingenting förvånar när det gäller TV4 och deras uppstyrning av program.
2022-05-19, 18:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy

Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hanna skrev igår på sin insta att produktionen klippt avsnitten så det ska se ut som att Hanna överväger att gå ur Nordpakten:
”Jag hade precis försäkrat Filip och Jessica om att även om jag var kompis med Linn så skulle jag inte skulle byta sida. Riktigt ful klippning av produktionen ”.

Så känns tyvärr osannolikt att Hanna och Filip bryter sin pakt med Jessica och Peter. Men man kan hoppas… För en gångs skull skulle det vara riktigt kul om två åker på örådet, likt när Mattias fick lämna.
Senast redigerad av kubun 2022-05-19 kl. 18:07.
2022-05-19, 18:03
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
I och med att de hittills inte gjort något för att förbättra programmet så kommer detta aldrig ske.

Jag vet inte om Survivor är ett eget koncept och att Robinson inte får kopiera essentiella element rakt av, som exempelvis immunitetsidoler.

Programmet har inte blivit bättre sedan TV4 startade om Robinson säsongen 2018. Det har snarare blivit helt outhärdligt med flera helt huvudlösa twister som bara tillsatts för ”twistandets” skull.
Plus programmet är så helvetiskt produktionsstyrt där de avsiktligt styr programmet i den riktning de tror ger ”bäst tv”.
Detta resulterar i att det är ett oerhört orättvist program. Alla deltagare har inte samma chans att vinna. Och då tar jag inte hänsyn till kön, ålder, fysik och andra attribut, utan produktionen kan helt godtyckligt förstöra en deltagares möjligheter till triumf.

Programmet är inte Robinson längre. Det används bara för att framhäva PK i alla vinklar. Årets säsong är sämst nånsin. Vilka jävla stolpskott som deltar.
2022-05-19, 18:07
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille

Väl skrivet och jag instämmer i varje mening. Den svenska skulle kunna vara en parodi på den australienska då det är raka motsatsen med 0 spänning. Jag är helt uppslukad av den australenska och även den från USA när den gick. Så djävla bra och det fanns inte en tråkig minut. Gapiga Anders är direkt motbjudande då han står där fyllsvettig och skriker. Riktigt pinsam och därav fyllerundan som inte överraskade alls med tanke på hur härjad han ser ut.
2022-05-19, 18:11
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Programmet är inte Robinson längre. Det används bara för att framhäva PK i alla vinklar. Årets säsong är sämst nånsin. Vilka jävla stolpskott som deltar.
Droppen var när arge Anders kastade ut Tommie. Den enda som gjorde skitprogrammet sevärt försvann på tvivelaktiga grunder för att fyllbulten ville visa sig PK, ridderlig och godhjärtad.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-05-19 kl. 18:13.
2022-05-19, 18:12
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

2022-05-19, 18:17
Medlem
plumba69s avatar
Jag har inte kollat så mycket på tidigare säsonger av Robinson, men brukar de inte ha en bimbo typ Julia från förra sägongen, i varje upplaga ?

Vem har den rollen i år?
2022-05-19, 18:25
Medlem
Dr.Suicidals avatar
Peter alltså. Om han inte vinner Robinson vinner han åtminstone titeln att vara den absolut tråkigaste deltagaren i Robinson. Kanske genom tiderna till och med? Han bjuder på absolut noll underhållning. När han talar vet man att man kan spola fram. Floskel efter floskel.
2022-05-19, 18:32
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Suicidal
Peter alltså. Om han inte vinner Robinson vinner han åtminstone titeln att vara den absolut tråkigaste deltagaren i Robinson. Kanske genom tiderna till och med? Han bjuder på absolut noll underhållning. När han talar vet man att man kan spola fram. Floskel efter floskel.

Håller med att han går in i topp 3 som den tråkigaste deltagen nånsin, sen är han 1:a vad det gäller att bidra, lata sig, och blir uppassad av Jessica och ett antal andra.
2022-05-19, 18:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Jag har inte kollat så mycket på tidigare säsonger av Robinson, men brukar de inte ha en bimbo typ Julia från förra sägongen, i varje upplaga ?

Vem har den rollen i år?

Ingen har väl den rollen som Bimbo jmfr med Julia Franzén hade för några säsonger sedan. Däremot finns det en "Gökunge i boet" och det är Peter helt klart. Sitter och gapar efter mat hela tiden och blir gödd av de andra.
2022-05-19, 18:54
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kan mycket väl ha opererat sig, men han åkte inte hem pga det. Smärtorna kan inte ha smällt till och gjort det ogörligt på ett dygn. Han insåg att han skulle åka ut och att det inte längre skulle räcka med att gå runt och se stor ut och ha raseriutbrott mot svagare - att han dessutom inte skulle kunna smita från arbete var nog droppen som fick bägaren att rinna över.

Enda skälet till att han var kvar i 30 dagar var att han var i gränslandet och där kunde bete sig som ett svin var att de andra (utom Mattias) köpte att han fick leka kung där.
Bara någon så jävla barnsligt som att döpa om Gränslandet och i det närmaste attackera Mattias för att han använde det rätta namnet - Gränslandet.
Som en femåring i en jättekropp.

Var det inte Hayes som också döpte toaletten han byggde till Mattias?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in