2022-05-19, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja precis, många kvinnor väljer bort p-medlen som finns tillgängliga för kvinnor på grund av de svåra biverkningarna. Många kvinnor väljer naturliga metoder som inte förstör kroppen. Dessa metoder är dock inte lika säkra.

Så ja låt oss hoppas att ett p-medel utan svåra biverkningar kommer för män.

Då kommer aborterna garanterat att minska eftersom män är 100% logiska och ansvarsfulla människor.

Och ja, jag vet att du älskar att alltid dra upp den lilla lilla gruppen kvinnor som på grund av bland annat psykisk störning blev medvetet gravida för att sen göra abort. Det har nog inte undgått någon.

Det är mest intressant att kvinnor är för inkompetenta och ansvarslösa för att ha sex utan att bli på smällen och behöva göra abort.

Inte betalar de för aborten heller. Värdelösa snyltare.
Citera
2022-05-19, 15:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Är det inte så att det högsta domstolen säger är, att staten inte garanterar aborträtten utan det är upp till delstaterna att bestämma?

För mig låter det som ett demokratiskt beslut.
Citera
2022-05-19, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Det är mest intressant att kvinnor är för inkompetenta och ansvarslösa för att ha sex utan att bli på smällen och behöva göra abort.

Inte betalar de för aborten heller. Värdelösa snyltare.

Ja precis. Det bästa vore om män som är 100% logiska, kompetenta och ansvarsfulla tog ansvaret för att det inte blev barn. Via vasektomi eller ett p-piller för män utan biverkningar.
Citera
2022-05-19, 19:23
Avslutad
Citat:
Ja precis. Det bästa vore om män som är 100% logiska, kompetenta och ansvarsfulla tog ansvaret för att det inte blev barn. Via vasektomi eller ett p-piller för män utan biverkningar.
Eller så kör vi på Slös förslag att män får ensamt vårdnadsansvar för barnen. Då tror jag också de klarar av att ta ansvar för att kvinnan inte blir gravid.
Citera
2022-05-19, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eller så kör vi på Slös förslag att män får ensamt vårdnadsansvar för barnen. Då tror jag också de klarar av att ta ansvar för att kvinnan inte blir gravid.

Mycket bra förslag!

Män är 100% logiska, kompetenta och ansvarsfulla, det har varit den röda tråden genom hela mänsklighetens historia, speciellt gällande avkomman. Klart männen ska ha fullständigt 100% ansvar för barnen. Det klarar de lekande lätt.
Citera
2022-05-19, 19:53
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:

Citat:
Mycket bra förslag!

Män är 100% logiska, kompetenta och ansvarsfulla, det har varit den röda tråden genom hela mänsklighetens historia, speciellt gällande avkomman. Klart männen ska ha fullständigt 100% ansvar för barnen. Det klarar de lekande lätt.
Här har jag mina favorit-stumpor i en och samma tråd som hyllar varandra.

Favoritstumpor. Är det nedlåtande? Fråga ipsi om igår hur hon kallade alla ”dumma djävel”. Mitt inlägg togs bort, i vilket jag radade upp ipsis konstanta förolämpningar istället sakligt svara korrekt.

Till sakfrågan. Ja, jag tycker män ska få vårdnade per default. Och i alla vårdnadstvister bör män få vårdnaden om inget talar dirkekt emot det. Dvs motsatt vad som sker idag. Kvinnor av idag är för dåliga att sköta och ta hand om barn.

Så jag håller med, män ska, och bör, ta hand om bebisar och småbarn.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-05-19 kl. 19:55.
Citera
2022-05-19, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Här har jag mina favorit-stumpor i en och samma tråd som hyllar varandra.

Favoritstumpor. Är det nedlåtande? Fråga ipsi om igår hur hon kallade alla ”dumma djävel”. Mitt inlägg togs bort, i vilket jag radade upp ipsis konstanta förolämpningar istället sakligt svara korrekt.

Till sakfrågan. Ja, jag tycker män ska få vårdnade per default. Och i alla vårdnadstvister bör män få vårdnaden om inget talar dirkekt emot det. Dvs motsatt vad som sker idag. Kvinnor av idag är för dåliga att sköta och ta hand om barn.

Så jag håller med, män ska, och bör, ta hand om bebisar och småbarn.

Håller med dig lilleman, män av idag är mycket bättre på att sköta och ta hand om barn än vad kvinnor av idag är. Det är ju bara tramsigt att huvudansvaret för barnen lämpas över på kvinnorna när männen är så mycket mer kompetenta och ansvarsfulla än kvinnor.

Bränn nu inte ut er bara.
Citera
2022-05-19, 20:34
Avslutad
Citat:
Håller med dig lilleman, män av idag är mycket bättre på att sköta och ta hand om barn än vad kvinnor av idag är. Det är ju bara tramsigt att huvudansvaret för barnen lämpas över på kvinnorna när männen är så mycket mer kompetenta och ansvarsfulla än kvinnor.

Japp, nu är det dags för män att visa vad de går för. Nu får de ta över barnansvaret ett tag så det blir ordning och reda.
Citera
2022-05-19, 20:35
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:

”lilleman”? Du kör vidare med ipsis och meripis stil. Fokusera på nedlåtenhet och förolämpningar. Så ingen kommer ihåg sakfrågan?

I denna frågan kan jag dock bara hålla med. Mäa är kanske inte bättre som föräldrar men lika goda som kvinnor i dagens samhälle. Män borde få vårdaden oftare än vad som beslutas.
Citera
2022-05-19, 20:50
Avslutad
Citat:
Japp, nu är det dags för män att visa vad de går för. Nu får de ta över barnansvaret ett tag så det blir ordning och reda.

På tiden tycker jag! Det är dags att männen tar tag i försämringen av skolan för sina söners skull och buset på stan ska tas i öronen av deras fäder och ledas rätt med fasta och kompetenta händer.
Citera
2022-05-19, 21:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
På tiden tycker jag! Det är dags att männen tar tag i försämringen av skolan för sina söners skull och buset på stan ska tas i öronen av deras fäder och ledas rätt med fasta och kompetenta händer.
Okej, jag känner riktigt hur ansvaret dansar runt mina axlar. Ska jag ta detta ansvar?

Nej. Ni begär att man ska ta ansvar och reda ut kvinnors oförmåga.

Nej tack. Jag tänker inte fixa och lösa er skit. Det är kvinnor som skapat kaoset, oredan och förlorad ungdom.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2022-05-19 kl. 21:22.
Citera
2022-05-19, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Okej, jag känner riktigt hur ansvaret dansar runt mina axlar. Ska jag ta detta ansvar?

Nej. Ni begär att man ska ta ansvar och reda ut kvinnors oförmåga.

Nej tack. Jag tänker inte fixa och lösa er skit. Det är kvinnor som skapat kaoset, oredan och förlorad ungdom.

Men oj, var var de kompetenta, 100% logiska och ansvarsfulla männen?

Och varför vill männen inte rädda barnen från de hemska kvinnorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in