2022-05-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Binninge har dolt alla sina inkomster under hela sitt vuxna liv för att slippa betala skadeståndet han dömdes till för sin grova fridskränkning och våldtäktsförsöket. Trots detta så har vi ett par skribenter som dyrkar honom som en gud i tråden. Ibland tappar man tron på mänskligheten, men sedan inser man att inte alla är fullständiga idioter som dessa två.

Men har han några pengar egentligen - vem betalar honom något ö h t - bortsett från vad han
lyckades zuuugaa aaav Esbjörn o skadeståndet från Ebba - hur stoort var det? Kan väl gissa på dold förlikning.
Citera
2022-05-20, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men har han några pengar egentligen - vem betalar honom något ö h t - bortsett från vad han
lyckades zuuugaa aaav Esbjörn o skadeståndet från Ebba - hur stoort var det? Kan väl gissa på dold förlikning.
Jag skulle gissa att han jobbar svart åt några advokatbyråer med att göra anteckningar och sätta post-it lappar här och där i domstolsmaterial så det ska se ut som att någon faktiskt har läst dem.
Citera
2022-06-20, 13:17
Medlem
Nu är han tillbaka på Facebook igen, någon som saknat honom?
Citera
2022-06-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Nu är han tillbaka på Facebook igen, någon som saknat honom?
Men,vad kul! Vilken fin ring!
Gissar på att han ska fria
Passa på medan Agnarsson och Livets ord sekten har semester från FB
Senast redigerad av TomtenPutin 2022-06-24 kl. 14:10.
Citera
2022-06-25, 18:04
Medlem
Har han betalat skadeståndet än?
Citera
2022-06-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Domen om skadegörelse, fridskränkning och försök till våldtäkt av barn hör nog hemma här i tråden och den besvarar även trådskaparens fråga om vem Johann Binninge är:

https://www.docdroid.net/X6PXVfN/b-2646-05-pdf#page=29

Han är mannen som misshandlar, bränner och försöker våldta sin styvdotter. När hon protesterar och är ledsen så skär han sönder kablarna till hennes mobil och dator som straff. Två års fängelse. Med dagens lagstiftning hade det blivit minst det dubbla, våldtäkt av barn och våld i nära relation.

Efter domen startar han Rättsäkerhetsorganisationen tillsammans med misshandelsdömda Anna Sjödin SSU ordföranden som slogs med vakterna på krogen Crazy Horse och fick avgå, samt den för flera våldtäkter dömda skivbolagsdirektören Billy Butt som utnyttjade tjejer sexuellt med löfte om skivkontrakt. Organisationen företräder sedan våldtäktsanklagade Julian Assange.

I samma organisation är även läraren Monica Pernroth Lüllmaa aktiv. På deras forum skriver hon bland annat detta:

http://shedlight.bloggplatsen.se/2010/09/07/3525374-vilka-ar-rattsorganisationen-och-vem-ar-binninge/

Det finns en röd tråd som sammankopplar denna grupp av människor och det är försök att föra över skuld till offren för våldtäkter och misshandel. De är urtypen av förövare som blir rättshaverister efter att de blivit avslöjade.

Docdroidlänken fungerar inte längre, kan du lägga upp domen igen någon annanstans?
Citera
2022-07-14, 14:29
Medlem
Han verkar ha blivit tvungen att deklarera lite inkomster för 2021 iaf. 113.500:- som inkomst av tjänst.
Sist jag kollade hos Kronofogden var han skyldig 99.589:- i skatt och den skulden verkar skatteverket ha lyckats driva in.
Skulden till brottsoffermyndigheten var sist jag kollade på 111.000:- och har nu sjunkit till 107.099:-, så där har det minskat med några tusenlappar.
Så har det tillkommit en skuld på 4.384.765:- till inkassobolaget Lowell och den är lite lattjo eftersom den grundar sig på en tredskodom från 2001 rörande en fordran på 1.000.000:- som Lowell (hette då K.I.A.B.) har på JB. Hur gammal själva fordran är vet jag inte men enligt tredskodomen har han slutat betala ränta på den redan 1991, drygt 30 år sedan. Först nu har den hamnat hos Krf och med räntor vuxit till över 4 mill.
Grattis Johann !!
Citera
2022-08-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Grattis Johann !!

Som lök på laxen så har hans mamma dessutom fått momsregistreringen fimpad på firman
Citera
2022-08-18, 08:51
Avslutad
Hur och vart kan jag hitta domen mot Johan binninge. Ganska angeläget att få läsa den så mitt ex har han som ombud i en vårdnadstvist..
Citera
2022-08-25, 08:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zooksa
Hur och vart kan jag hitta domen mot Johan binninge. Ganska angeläget att få läsa den så mitt ex har han som ombud i en vårdnadstvist..
https://anonfiles.com/teNaof59yc/B-2646-05_1_1_pdf
Detta är överklagandedom från Göta hovrätt
Citera
2022-08-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zooksa

Beklagar.
Hoppas du har skaffat dig en riktig, kompetent, advokat. Om han jobbar som han gjort i ärendet med Ebba Busch fastighetsaffär så kommer det bli en "spännande" resa
Citera
2022-08-30, 17:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Han verkar ha blivit tvungen att deklarera lite inkomster för 2021 iaf. 113.500:- som inkomst av tjänst.
Sist jag kollade hos Kronofogden var han skyldig 99.589:- i skatt och den skulden verkar skatteverket ha lyckats driva in.
Skulden till brottsoffermyndigheten var sist jag kollade på 111.000:- och har nu sjunkit till 107.099:-, så där har det minskat med några tusenlappar.
Så har det tillkommit en skuld på 4.384.765:- till inkassobolaget Lowell och den är lite lattjo eftersom den grundar sig på en tredskodom från 2001 rörande en fordran på 1.000.000:- som Lowell (hette då K.I.A.B.) har på JB. Hur gammal själva fordran är vet jag inte men enligt tredskodomen har han slutat betala ränta på den redan 1991, drygt 30 år sedan. Först nu har den hamnat hos Krf och med räntor vuxit till över 4 mill.
Grattis Johann !!

Hoppsan, peddot har alltså dragit på sig en personlig skuld på runt 4,5 miljoner, efter att skatteskulden på över 100 papp är betald.

Den här barnaskändaren är verkligen körd för all framtid. Man undrar ju hur många fler skulder som ligger i vassen och ruvar.

Det var nog inget lyckokast precis för den här idioten att ge sig in i tvisten mellan Esbjörn och Ebba, eller kanske snarare att skapa en tvist mellan Esbjörn och Ebba, för det var ju inte riktigt någon tvist innan peddot kom in och skapade den. Genom den outade han sig själv inte bara som den barnvåldtäktsman han visat sig vara utan också som en som försöker leva under radarn och lagens långa arm med stora skulder som han genom olika tvivelaktiga och direkt olagliga metoder försökte hålla sig undan. Men där drog han på sig en stor mängd människors uppmärksamhet, inte bara här på flashback utan även i media och helt säkert hos vissa rättsvårdande myndigheter, som t.ex. fogden. Uppenbarligen väckte det också en gammal borgernärs minne. Jösses vad han ska ångra att gav sig in i Esbjörns getingbo. Rätt åt peddot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in