2022-05-18, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Men dom som blir uthängda då? Vad får dom för hjälp?

Klarar man av att ta sig in på olika forum och söka efter barn att förgripa sig på så har man med all sannolikhet inte några problem med att höra av sig till Dumpen för att få vägledning och tips på vart man kan vända sig för att få hjälp.

Annars finns 1177.
Citera
2022-05-18, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
De har uppenbarligen inte fått stöd i att göra ens basoc damage control. Företräder du dumpen och på vilket sätt? Är du Infolina?

Nej jag är inte Infolina.
Citera
2022-05-18, 12:38
Medlem
Det er flere gjedder som har fått beskjed om å søke hjelp og navn på sted de kan få det.

Og så er det mange gjedder som løper eller blånekter, da blir det litt vanskelig.
Citera
2022-05-18, 12:48
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Nej jag är inte Infolina.
Provar för tredje gången ... Om du inte vill svara så är det bara att säga det så slutar jag fråga.

Har du insikter i fallet med Basker-gäddan? Hur vågade Dumpen ta de risker man förefaller ha tagit där?

(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
Citera
2022-05-18, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Provar för tredje gången ... Om du inte vill svara så är det bara att säga det så slutar jag fråga.

Har du insikter i fallet med Basker-gäddan? Hur vågade Dumpen ta de risker man förefaller ha tagit där?

(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen

Jag väljer att inte diskutera det nej.
Citera
2022-05-18, 13:01
Medlem
Citat:
Nä ingenting. Visst nu har dom satt sig själva i skiten och får ta sig ur skiten bäst fan dom vill egentligen, men det vore ju bra att "här kan du söka hjälp". Tipsa anhöriga om vart dom kan vända sig förutom deras terapeut. Det finns ju andra ställen, alla vill ju inte ta hjälpen via dom då måste man ju få tips om andra.
Exakt. Min bekant har fått hjälp av psyk och anova, men på eget initiativ.
Citera
2022-05-18, 13:04
Avslutad
Citat:
Det finns väl på er hemsida? Tror fler vill veta vad ni erbjuder för hjälp och vägledning. Folk verkar vilja veta.
Mina barns pappa fick inget råd/ tips/ vägledning från er. Men det är ju bra om ni ändrat det. Men man blir ju även nyfiken på hur många som faktiskt fått det du påstår.
Jag är klart glad över att fått veta det jag vet idag tack vare er men det måste finnas snyggare sätt att sköta det.

Du menar vid konfrontationen?
Citera
2022-05-18, 13:06
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Jag samtalar näst intill dagligen med anhöriga sen många månader tillbaka.
Ibland varje dag.
Om du kontaktar ansvarig så ger hon dig mitt nummer om du så vill.

Samtalar du lika bra som du skriver?

Nu ska jag inte vara sån... Men att ringa att berätta att "din man kommer att dyka upp på Dumpen.se" blir nästan varje dag...

Nu har jag ingen koll på hur terapi fungerar. Jag har aldrig varit i behov av någon... Men hur många hundra patienter får en terapeut ha?

Då har jag ändå förstått det som att din huvudsakliga sysselsättning är en annan!
Citera
2022-05-18, 13:31
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns uppgifter om vart man kan vända sig , hittar man inte så är 1177 en bra sida att använda eftersom det där finns länkar
Jo jag är väl medveten om det. Men tänker eftersom dumpen säger sig hjälpa och vägleda folk,men få saker tyder på det.
Citera
2022-05-18, 13:36
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Klarar man av att ta sig in på olika forum och söka efter barn att förgripa sig på så har man med all sannolikhet inte några problem med att höra av sig till Dumpen för att få vägledning och tips på vart man kan vända sig för att få hjälp.

Annars finns 1177.
Så då hjälper ju inte dumpen till med det... Man måste själv ta kontakten och det kanske man inte klarar av efter konfrontationen.
Av det du nu skriver så känns det som att du har rätt lite förståelse för människor i kris och krishantering samt hur det psykiska fungerar.
Citera
2022-05-18, 13:39
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Exakt. Min bekant har fått hjälp av psyk och anova, men på eget initiativ.
Jo och det är nog det man även måste ändra för att få till en förändring på riktigt sen finns det så klart även andra saker som behöver ändras och tänkas annorlunda.
Men vill man hjälpa då ska man ju göra det på rätt sätt. Klart jag kan ha fel men det är så min tanke är. Vore ju fantastiskt om man kunde förhindra övergrepp och att dessa individer inte faller tillbaka.
Citera
2022-05-18, 13:41
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Du menar vid konfrontationen?
Ja. Det vore väl bra om dom fick tips där vart man kan vända sig, vilken hjälp som finns att få t ex anova. Sen vid kontakt med anhöriga berätta att här finns det krisstöd och ge några olika alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in