Citat:
Ursprungligen postat av
6IXFEET
Semen retention in action.
Annars har jag lite att jobba på då men funderingar: Om jag ej är pigg eller frisk utan rätt orkeslös och sjuk ska jag ändå upprepa mantrat menar du? Lura mig själv med ett positivt tänkande? Hur ska en kall realist klara uppgiften?
Varför skulle jag sluta med koffein? Dricker 1-2 koppar svart om dagen.
Vad är perfekt kost i din bok?
Vad tycker du om kosttillskott? Jag såg på mina naglar att jag lider av zink-brist så har köpt hem 25mg i burk. Sen får jag i mig för lite folsyra enligt prover så vitamin b forte är fixat. Magnesium 125mg dagligen tar jag för att sova bättre. D-vitamin tar jag året om.
Japp du skall lura dig själv tills det blir verklighet och tro på det att det kommer att bli så.
Koffein är skit för kroppen. Det påverkar sömnen vare sig du tror det eller ej. Du hamnar även konstant i ett läge där du är i withdrawal och är trött jämt.
Du måste sluta med ditt kära kaffe, tro mig jag har också varit där.
Möjligtvis när du ställt om hjärnan och dopaminsignalering att du kan dricka en halv till en kopp svart tidigt typ varannan eller var tredje dag för pump på gymmet och allmänt lite ökat välbefinnande. Men lätt att bli beroende snabbt och hamna i det där läget du befinner dig i idag.
Är inte mycket för kosttillskott alls faktiskt. Tycker det är totalt onödigt om man äter en bra kost och kroppen gör sig bara av med överflödet.
D-vitamin är onödigt på sommaren, beroende på dos kan du bygga upp för stort lager istället. Du bör bara ta det på vintern och ihop med vitamin K2.
Lär inte skada dig att ta lite zink och magnesium men som sagt, onödigt.
Jag hade sådan kraftig ”ADD” förr att jag inte ens orkade mig för att betala en räkning. Var som världens spärr.