Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Vilka videor? Finns det videor från himlen? Fast man måste vara religiös för att få se dem?
Det är ju rätt dålig marknadsföring. Om du visat filmer från himlen kanske många som inte riktigt vet vad de ska tro kommit över på din sida. Vem är det som filmat?
Heaven and hell testimonys.) Annars kan du ju alltid läsa bibeln då du har många frågor, där får du veta en del om himlen, t.ex står där att gatorna är gjorda av gud vilket de som vart där bekräftar, de berättar även om livets flod som är belägen mitt i allting och går genom hela staden (ja det är en enorm stad) samt fabriken med kroppsdelar för alla de som behöver nya organ på jorden. (De kommer släppas i de sista dagarna)
Bibeln talar själv om pärleporten vilken bekräftas av många men den är helt enorm, meter eftermeter efter meter, man ser knappt slutet på den och befäst med de vackraste av pärlor och juveler, ingenting vi någonsin sett på jorden alltså. Och det behövs ju då den ska stå emot Satans angrepp och försök att ta sig tillbaka in vilket han ändå sägs lyckas med emellanåt. Det är också ständiga strider mellan ärkeänglarna och honom pga detta, han kan inte acceptera att han är utestängd utan ska prompt in. Förståeligt med ett ställe som detta plus att hans eget hem är helvetet när han inte vistas på jorden.
Det finns så mycket däruppe, man får sin perfekta drömbostad, vissa får hus, perfekt designade och byggda av Jesus själv (han är en busy man) och andra föredrar lägenheter. Vissa hus flyter i luften och när en herre frågade en ängel hur de hade gjort det? Fick han svaret "Det har du inte med att göra!" Då den kunskapen inte är lämpad för jorden.
Det finns jättemycket och alla beskriver det exakt likadant. Just möblerna tyckte jag var roligt också, beskrivet i denna:
https://www.youtube.com/watch?v=O9BkY9vEIZs En soffa som "Was the most comfortable couch I ever sat on, Jesus went off with the man and they discussed something so I sat down and the couch hugged my whole body and I went "Whooooooa!"
Eller änglarnas fjädrar. De spelar musik, lite dov klingel vad det nu kallas och när barnen är nyfikna och drar av någon fjäder, reagerar de knappt.
Du borde verkligen se den, den är superintressant!
Det sägs även att livets träd (Det Adam och Eva åt av) står på gräset (som f.ö inte dör, ingenting dör däruppe så gräset böjer sig när man trampar ner det och sedan upp igen och drar man av en blomma, växer en ny ut direkt, det finns ingen död däruppe, är inplastat så att ingen ska kunna göra om deras misstag, så det är täckt av en slags plastfilm som man ser rakt genom så man kan beundra trädet men man kan inte röra det.
Där sägs även vara fullt av barn pga alla aborter härnere, miljontals. Jesus sägs roa dem, någon dag bakade de tydligen pizza, men han har sagt "Det är många av dem häruppe" Så det låter som om det är övermånga. De stannar ju i den åldern de är till mamman kommer upp och de kan växa upp ihop med henne, kommer hon inte dit antar jag de åldras normalt då, ingen däruppe är över 30, 30 är den ålder då vi blommat fullt, enligt Jesus. Alltså vår prime.
Det är lite av vad jag vet.

Sedan vet jag en del om helvetet också men det var riktigt brutala grejer. Typ det får den värsta skräckfilmen att se mjäkig ut så vill nog helst inte tala om det.