Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Kan en tensonjacka fladdra ?
Annars har en en person som "försvann" från brottsplatsen väl ?
Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Jag har själv haft en midjekort Tensonjacka (från 90-talet) och den var tunn och jag tror faktiskt de flesta modeller är ganska tunna. Vet inte hur det såg ut 86.
Då inga följdfrågor ställdes vet vi ju förvisso inte vad Fauzzi exakt menade.
Håller med i ditt påstående om vi då räknar bort Fauzzis man som varandes Björkman (vilket jag också är inne på) även om Fauzzi själv kopplar efterföljaren till Björkman.
Ytterligare ett aber är ju att vi inte har fler som vi verkligen vet har sett samma person som Fauzzi i närheten och som också skulle kunnat ha styrkt hans uppgifter.
Men det är som sagt inte långt till mordplatsen. Är det inte GM, så är det kanske trots allt Björkman även om varken han eller hans kamrater ger stöd för att han var mer än några meter norr om Gotabanken. Någon okänd tror jag inte på.
Tillägg:
Ser att Tensons skidjackor anno 2022 dock är tjocka, men tror som sagt att det var begränsat med modeller 86. (Grundades 1951)
https://tenson.com/sv-se/herr/jackor/skidjackor
Det var som ni redan känner till en "Tenson-liknande" jacka. HO beskriver Skandiamannens jacka så här: "han var klädd i någon
mörkblå jacka [...] jag tippar att den var
trekvartslång [...] ingen modern täckjacka utan det kan varit en lite äldre sådan där
gubbmodell".
Tensonmannen och SE verkar vara i samma ålder (44+), har samma längd och färg på jackan (trekvartslång och blå), går exakt samma sträcka vid samma tidpunkt (från Skandia åtminstone), och går inte att bekräfta som varande på platsen efter skotten (flera vittnen fick faktiskt frågan).
Synd att NF inte frågades ut om längden på mannen, eller fick gå igenom fotovisningen med 15 bilder.
Kunde en Tenson-liknande jacka, 1986, ha ett sånt där förstärkt, pyramidformat axelparti?
Om SE var gärningsmannen så tror jag inte att klädseln eller något var planerat.
Däremot satte han en sjujäkla fart för att styra narrativet i "rätt" riktning efteråt ...