2022-04-16, 04:24
Medlem
Akumoonkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graesklipparen
Om man hamnar i arresten och det står "LABIL" på pappret uppsatt på utsidan av celldörren.

Vad innebär det då för er skull angående hur ni agerar annorlunda eller är det bara allmänt informativt syfte utan direkta extra åtgärder?

En lapp med labil person i våra arrester är en person man hanterar noggrant när man samtalar med och vara på sin vakt med. Kan vara att personen har en ganska liten "on/off knapp" när det kommer till våld. Kan också vara att det finns en historik hos personen som gör att man bedömer en person labil eller att personen var dum vid ankomst. Mycket ofta så är personen påverkad/berusad så det är kanske bara i ett visst tidsskede som personen är labil men lugnar ned sig sen.
Citera
2022-04-16, 04:27
Medlem
Akumoonkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicki1976
Vart är det mest softast att jobba på i häkte eller på anstalt?

Beror helt på vad du är ute efter att jobba med. Anstalt och häkte kan båda vara soft men det beror helt på vad du vill göra. Både på en anstalt och ett häkte kan det vara mycket dötid ibland och ibland är det fullt ös med saker att göra.
Citera
2022-04-16, 04:34
Medlem
allseeingeyees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M8111A
Jag ska börja jobba som kriminalvårdare och undrar om du har några ”ord på vägen”?

Sedan upplever jag att mycket är byggt på förkortningar.
Några som kan vara bra att känna till?
KKV är allt du behöver veta, knulla kriminalvården
Citera
2022-05-18, 20:28
Medlem
ilcontes avatar
Hur ser upplägget för grundutbildningen ut? Har läst mig till att det är 2v intro 5v praktik och sen utbildning igen.

Men är det alltid på plats eller är det en viss del självstudier? Det är ju en ganska lång tid att veckopendla om man inte bor nära en utbildningsort.

När börjar och slutar man om dagarna under utbildningen?
Citera
2022-05-18, 20:36
Medlem
Är det verkligen sant att folk som jobbar i köket blandar i gris och annat gött bös t.e.x. spottloskor i halal-mat som sedan serveras till muslimer?
Dom intagna måste ju bli helt galna om det skulle komma ut?
Citera
2022-05-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWenskT-avskum
Är det verkligen sant att folk som jobbar i köket blandar i gris och annat gött bös t.e.x. spottloskor i halal-mat som sedan serveras till muslimer?
Dom intagna måste ju bli helt galna om det skulle komma ut?

Vad du försöker tramsa upp stämningen. Inget av detta stämmer naturligtvis. Maj-Britt i matbespisningen sysslar inte med sådant.
Citera
2022-05-28, 06:56
Medlem
Akumoonkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilconte
Hur ser upplägget för grundutbildningen ut? Har läst mig till att det är 2v intro 5v praktik och sen utbildning igen.

Men är det alltid på plats eller är det en viss del självstudier? Det är ju en ganska lång tid att veckopendla om man inte bor nära en utbildningsort.

När börjar och slutar man om dagarna under utbildningen?

Allt som allt är utbildningen på 24v varav 2v är som en övergripande intro samt att det ingår praktik. Det var 5v men osäker på hur lång den är nu. Mesta görs på plats men man får också inlämningar och hemuppgifter. Det kommer finnas veckor där det är självstudier.

En del av utbildningsorterna erbjuder personalboende vet jag. Ifall det inte går och fixa plats på personalboendet kan kriminalvården erbjuda hotellboende på den orten man ska studera

Tiderna är väldigt softa. Brukar vara 9-16
Citera
2022-05-28, 07:09
Medlem
gorillaglues avatar
Att kalla en plit "kriminalvårdare" är helt galet. Vad har ett svenskt fängelse med vård att göra? Inget fel på plitar men kalla dem för vad de är... fångvakter. Ingen får någon som helst relevant "vård" i ett svenskt fängelse. Systemet som kallas "kriminalvård" är ren och skär lögn. Godtycklighet och ointelligens är det som styr svenska fängelser. När svensken tror att om man bara tar tillräckligt med urinprov så blir allt bra, ingen ifrågasätter eller kollar resultat, de kan inte ens ta till sig klara forskningsresultat om de inte är gjorda av en statskontrollerat, etiskt råd godkänd svensk forskare.
Citera
2022-05-28, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Att kalla en plit "kriminalvårdare" är helt galet. Vad har ett svenskt fängelse med vård att göra? Inget fel på plitar men kalla dem för vad de är... fångvakter. Ingen får någon som helst relevant "vård" i ett svenskt fängelse. Systemet som kallas "kriminalvård" är ren och skär lögn. Godtycklighet och ointelligens är det som styr svenska fängelser. När svensken tror att om man bara tar tillräckligt med urinprov så blir allt bra, ingen ifrågasätter eller kollar resultat, de kan inte ens ta till sig klara forskningsresultat om de inte är gjorda av en statskontrollerat, etiskt råd godkänd svensk forskare.
Det är nyspråk a' 1984.
Citera
2022-05-28, 08:39
Medlem
ilcontes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akumoonki
Allt som allt är utbildningen på 24v varav 2v är som en övergripande intro samt att det ingår praktik. Det var 5v men osäker på hur lång den är nu. Mesta görs på plats men man får också inlämningar och hemuppgifter. Det kommer finnas veckor där det är självstudier.

En del av utbildningsorterna erbjuder personalboende vet jag. Ifall det inte går och fixa plats på personalboendet kan kriminalvården erbjuda hotellboende på den orten man ska studera

Tiderna är väldigt softa. Brukar vara 9-16

Stort tack!
Vet du om det finns någon studieplan att tillgå?
Citera
2022-05-28, 11:54
Medlem
Hej Gubbar!

Jag ska snart påbörja min Intro-Utbildning för Kriminalvårdare och undrar ifall det kommer va Drogtester under den utbildningen? Brukar ej droger men vill veta!
Citera
2022-05-28, 11:59
Medlem
Jag har gott om pengar o kan betalar för mig - varför kan jag inte få beställa cateringmat från
restaurang så att jag kan äta lika näringsrik mat som när jag är fri o hemma - o dricka italienska
premiumläsk (som är förslutna från fabrik), färskpressad juice o beställa oxfile me tillbehör o
arabisk/turk/persiskl mat som lammlägg etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in