2022-05-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.dailyrecord.co.uk/news/uk-world-news/vladimir-putin-body-language-angry-26993786

Allt går som planerat.... Jag tror att vi kommer att få se en snabb reträtt av rySSland. putler har svårt att få fram material och motiverade soldater. Fler och fler vägrar kriga i Ukraina. Han kommer att överge östra Ukraina och försöka bita sig fast på Krim. Sabotagegrupper härjar lite var stans i östra Ukraina och stör transportvägar för förnödenheter. rySSarna bör fråga sig hur många vill dom att det ska dö i kampen för ett förlorat krig. rySSar i östra Ukraina och på Krim bör snarast flytta till sitt förlovade rySSland som dom värderar så högt. Att vara rySS i Donbass och Luhansk kan inte vara något man ska se fram emot. Nu kommer Ukraina att köra över er.. Sen kommer Krim att bli överkörd..

Det är ju ändå det minsta problemet. Hur fan ska Ryssland bygga upp någon typ av trovärdighet på många många år. Att eventuellt förlora på slagfälten i Ukraina är deras minsta problem framöver. Jag vet inte hur folk i Ryssland kommer att hantera det i framtiden. Kommer det likt i Tyskland att bli ett trauma som efter andra världskriget trots att Ryssland i sig inte kommer att förstöras rent materiellt av bomber o skit. Jag menar inte att alla ryssar behöver känna någon skam men någon typ av förändring måste ju ändå till på systemnivå.
Citera
2022-05-18, 19:12
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vi pratade faktiskt om pressfrihetsindex här om du noterade detta.
Jo, jag gjorde ju det. Och tro mig.....jag missade varken att både Ukraina och Ryssland har bekymmer med detta......bara det att det är mer utav en efterlämnad gåva från Ryssland som gör att Ukraina fortfarande arbetar sitt index nedåt på skalan, OCH att de behöver hålla stenhård kontroll på ryssar som försöker infektera deras strävan efter att bli civiliserade. Ryssland å andra sidan har tillsammans med Nord-Korea och ett par MAO's alltid hållt sin plats eller försämrat den. En bra anledning för Ukraina att kämpa emot att ännu en gång hamna i lögnernas grotta under beskydd utan soviet....förlåt,Ryssland
Citera
2022-05-18, 19:14
Medlem
raskenss avatar
Hemtrevligt. Svenska pansarskott och tallskog hoppas några ryssfascister får smaka på dom.

https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1526938410937729030?t=nF7bi2_DY-KTz3Cbe55HYA&s=19
Citera
2022-05-18, 19:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Härom veckan greps en ukrainsk bloggare i Spanien anklagad av Kiev för förräderi och ska utlämnas. Det sorgliga är att han bara var lite antietablissemang inkluderat Kreml med Putin.
Källa på att han "ska" utelämnas?
Hur insatt är du i ärendet och i det spanska domstolsväsendet?
Vad jag kan läsa har han inte ens begärts utelämnad ännu och han släpptes direkt av domstolen?
Citera
2022-05-18, 19:19
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hemtrevligt. Svenska pansarskott och tallskog hoppas några ryssfascister får smaka på dom.

https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1526938410937729030?t=nF7bi2_DY-KTz3Cbe55HYA&s=19

Japp hoppas på några klotgrillar passerar och att slutresultatet som vanligt är krispigt
Citera
2022-05-18, 19:21
Medlem
Jag tror inte längre att invasionsryssarna pallar något vidare motstånd längre än max över sommaren.
Ryssland bör vara besegrat i Ukraina under hösten.
Sprickorna syns tydligt nu,och sådana här saker har en benägenhet att gå relativt fort när de väl börjat.
En totalitär regim faller oftast handlöst när väl fallrörelsen inletts,vilken den nu har.
Citera
2022-05-18, 19:24
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Skit också! Vi får hålla oss till Kyiv Independent i fortsättningen då.
Tror ärligt talat inte det är särskilt många i denna tråden som läser Kyiv independant som något annat än samma skit som vilken rysk media som helst. Du får inte glömma att de flesta här är civiliserade människor som inte har växt upp på ett bananplantage och föräldrar som lärde dem ljuga för att ta dig fram i livet. De flesta som faktisk håller sig uppdaterade på riktigt här håller sig till allt från direkta siffror från vedertagna organ som UN, RK osv, samt riktiga nyhetskanaler som blir bannlysta om de skulle börja syssla med propaganda. SVT,BBC,DW osv osv
Citera
2022-05-18, 19:27
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Japp hoppas på några klotgrillar passerar och att slutresultatet som vanligt är krispigt
Tyckte mig nästan höra lite fräsande i den sista videon någon postade här. Dålig kol eller bara på ryskt vis koks istället?
Citera
2022-05-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tror inte längre att invasionsryssarna pallar något vidare motstånd längre än max över sommaren.
Ryssland bör vara besegrat i Ukraina under hösten.
Sprickorna syns tydligt nu,och sådana här saker har en benägenhet att gå relativt fort när de väl börjat.
En totalitär regim faller oftast handlöst när väl fallrörelsen inletts,vilken den nu har.

Ja invasionen känns onekligen som startskottet, början på ett episkt sammanbrott. Det känns som att Putin gjort en "Saddam". Nu går det fort neråt.

Han har gjort ett ödesdigert, oförlåtligt misstag. Det här kriget är destruktivt på för många sätt. Det går inte att backa, det går inte att vinna och ovanpå det, kommer sanktionerna att mala i åratal.
Citera
2022-05-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag utgår från att alla påstådda krigsbrott utreds, för självklart ska krigets lagar gälla alla. Att Ryssland inte tycker det är väl känt, men Ukraina både är och ska vara bättre.

Så du tycker det är fel då att Ryssland går in och försöker stoppa 8 år av krigsbrott och folkmord från Ukrainas sida?
Citera
2022-05-18, 19:36
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
dom hotar finland med militära aktioner eftersom dom går med i NATO..hmm spännande vad händer nu? Finland och Sverige mot Putin?
Vore ju lite trevligt ja. Lite strövtåg österut för att upplysa grottmänniskan om vad som hänt de sista 700 åren på andra sidan muren. Vi kan ju ta med oss lite 3-d fräsar och växellådor till folket som vi så fredligt räddar medans vi våldtar och rånar dem på deras sista levebröd. Sedan kallar vi det en specialoperation för att rädda Samaras befolkning från förtryck.
Citera
2022-05-18, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
dom hotar finland med militära aktioner eftersom dom går med i NATO..hmm spännande vad händer nu? Finland och Sverige mot Putin?
"Tomma tunnor skramlar mest."
Vad ska de anfalla med som inte är upptaget i Ukraina? VDV? De finns knappt längre.

Om de ska anfalla något ytterligare land så måste ryssarna mobilisera först eller använda styrkor som försvarar Moskva eller andra gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in