2022-05-18, 06:22
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Felet du gör är att du tror att väst är hela världen fast det bara är en liten del och du lever förmodligen med huvudet långt inne i TV burken som matar dig med propaganda. En ny världsordning där USAs dominans försvinner håller på att ta form. Kom in i verkligheten.

En majoritet av världens länder har fördömt den ryska invasionen.
Citera
2022-05-18, 06:26
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Bara ett spel för galleriorna, vad tror du att det kommer leda till?

Utreder dom bara ryska brott eller även ukrainska?

Jag utgår från att alla påstådda krigsbrott utreds, för självklart ska krigets lagar gälla alla. Att Ryssland inte tycker det är väl känt, men Ukraina både är och ska vara bättre.
Citera
2022-05-18, 06:30
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
SANKTIONERNA GYNNAR RYSK INDUSTRI

Det troliga är väl att höjningen av energipriserna har gett ett kraftigt överskott. Ryssland lever ju på detta.

Men det har inget med sanktionerna att göra eftersom det inträffade redan mot slutet av förra året. Kanske något med Covidrestriktioner som lättade.

Än så länge har inte sanktioner mot gas och olja kommit på plats i större omfattning. De kommer att märkas när ryssen skall börja bygga upp igen efter kriget.

https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
Citera
2022-05-18, 06:30
Medlem
Termos99s avatar
Från igår, ja det är kanske så det blev. Både Ryssland och Ukraina fick ut något från Mariupol.

Ryssland - Fick staden.

Ukraina - Blev aldrig militärt slagna.

– Det ukrainska förbandet har ur ett ukrainskt perspektiv vunnit en propagandaseger eftersom de inte är militärt slagna. De har fått order att avsluta striderna. Men det är en rysk seger.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/paasikivi-mariupol-ar-under-rysk-kontroll
Senast redigerad av Termos99 2022-05-18 kl. 06:33.
Citera
2022-05-18, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Felet du gör är att du tror att väst är hela världen fast det bara är en liten del och du lever förmodligen med huvudet långt inne i TV burken som matar dig med propaganda. En ny världsordning där USAs dominans försvinner håller på att ta form. Kom in i verkligheten.

Nej det tror jag inte alls.
Jag skrev inte västvärlden i mitt inlägg.
Jag diskuterade inte Rysslands relation till Väst.
Jag diskuterade Rysslands krigsbrott i Ukraina och deras egen attityd till dessa - hur de skiter i omvärldens åsikter. Med omvärlden menade jag mer än Väst men du kanske inte fattade det, vilket verkar otroligt.
Visst har vi en ny världsordning men det är inte Ryssland som bestämmer den.
Kriget i Ukraina är sista spiken i Rysslands kista.
Tyvärr blir Rysslands kollaps ingen tebjudning.
Citera
2022-05-18, 06:45
Medlem
Den nya världsordningen är knappast till Rysslands fördel. Finland i NATO är bara förrätten
Citera
2022-05-18, 07:04
Medlem
BonerBatmans avatar
Känns som att det inte kommer hända så mycket mer nu när Azovstaal fallit. Ryssens offensiv har tappat ångan.
Ukraina saknar verktyg för att mota bort Ryssland från belägrade fästningar.
Lend lease kan ändra på saken, men jag är skeptisk.

Det som gör mig upprörd är när jag läser att missiler skickas från Vitryssland samtidigt som tjommen sitter och låtsas som att han inte är delaktig i kriget och förbarmar sig över att situationen mellan Ryssland och Ukraina är som den är.
Citera
2022-05-18, 07:10
Medlem
Enda sättet för Ryssland att vinna är att mobilisera. Deras nuvarande arme är för liten helt enkelt. Samtidigt som Ukraina jobbar på att sätta vapen i en miljon man. Då har man en större arme än ryssarnas. Men mobilisering kommer inte bli poppis i Ryssland. De behöver något som motiverar dem. kanske en false flag som de skyller de på Nato. Vips är undergången här.
Senast redigerad av HatadAvGud 2022-05-18 kl. 07:14.
Citera
2022-05-18, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Den nya världsordningen är knappast till Rysslands fördel. Finland i NATO är bara förrätten

Varför inte det? Hur ser den nya världsordningen förresten ens ut? Du som vet.
Citera
2022-05-18, 07:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Från igår, ja det är kanske så det blev. Både Ryssland och Ukraina fick ut något från Mariupol.

Ryssland - Fick staden.

Ukraina - Blev aldrig militärt slagna.

– Det ukrainska förbandet har ur ett ukrainskt perspektiv vunnit en propagandaseger eftersom de inte är militärt slagna. De har fått order att avsluta striderna. Men det är en rysk seger.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/paasikivi-mariupol-ar-under-rysk-kontroll
Haha, Nazisterna fick ju ge upp. De blev tagna som krigsfångar. Det finns ju film på när de blev muddrade. Ukrainazi har inte vunnit ett skit. När man ger upp så blev man militärt slagen din jävla barnrumpa.

Det är helt sanslöst att se media försöka låtsas som att de inte har kapitulerat, men ännu mer fascinerande att se sådana som dig svälja skiten som den duktiga slampa du är.
Senast redigerad av MachDiamonds 2022-05-18 kl. 07:15.
Citera
2022-05-18, 07:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Känns som att det inte kommer hända så mycket mer nu när Azovstaal fallit. Ryssens offensiv har tappat ångan.
Ukraina saknar verktyg för att mota bort Ryssland från belägrade fästningar.
Lend lease kan ändra på saken, men jag är skeptisk.

Det som gör mig upprörd är när jag läser att missiler skickas från Vitryssland samtidigt som tjommen sitter och låtsas som att han inte är delaktig i kriget och förbarmar sig över att situationen mellan Ryssland och Ukraina är som den är.
Det här var troligtvis målet. Nazisterna i Azovstal är slagna. Jag tror att detta är början till slutet på ”specialoperationen”.
Citera
2022-05-18, 07:13
Medlem
Men nazisterna, om de nu är det, är ju ändå mer mänskliga är ni ryssar. Det är ni som är bad guysen oavsett hur mycket ni ljuger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in