2022-05-18, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Och så har vi fått lite nya krafter och konton som kommer köra - "men USA blah blah blah, och sedan lite fin fin info om hur Ukraina förlorar på all punkter....enligt RIA. Vad det gäller USA och deras historiska åtaganden så ligger det ju som sagt utanför tråden ja, men eftersom att du så gladeligen använder USA som referens till dina syften, så kan jag ju klargöra att USA's 'operationer' självklart har varit av annan dignitet och självklart befogade eftersom att de alla har fyllt ett nödvändigt syfte, och därför lika självklart rätt.
Jag tyckte jag tydligt i mitt ursprungsinlägg sa att jag inte tar ställning i det juridiska. Jag påpekade bara vilka övervägande man får göra om man gör det.
Citera
2022-05-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Egentligen finns det inga radikala islamister heller. De är alla moderata rebeller.

https://www.vox.com/2015/3/23/8279397/kolomoisky-oligarch-ukraine-militia

Skönt att vi rätade ut alla frågetecken,det är enkelt att plocka isär intellektuellt lata och okunninga, hur skulle du kunna argumentera för en åsikt och tanke som inte ens är din egen....
Citera
2022-05-18, 18:49
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Jag skiter i din statistik. Jag talar om vad som händer i verkligheten och som Zelensky öppet har deklarerat. Och avrättningen av en av de ukrainska fredsförhandlarna var väl en nyhet även här.

Härom veckan greps en ukrainsk bloggare i Spanien anklagad av Kiev för förräderi och ska utlämnas. Det sorgliga är att han bara var lite antietablissemang inkluderat Kreml med Putin.

Du påstår väldigt mycket.
Citera
2022-05-18, 18:52
Medlem
Yays avatar
https://www.youtube.com/watch?v=sD4loScPD0Y

Allt som kommer från Kreml o Ryssland kan sammanfattas i denna sång
Citera
2022-05-18, 18:54
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Samtidigt som ryssarna har ändrat sig till att dom bara vill ha severedonetsk... så har Ukraina nu meddelat att med start juni-juli skall dom ta tillbaka Donbass och Luhansk oblast.

Sug på den.

Det kommer bli tråkigt att vara ryss i

https://www.dailyrecord.co.uk/news/uk-world-news/vladimir-putin-body-language-angry-26993786

Allt går som planerat.... Jag tror att vi kommer att få se en snabb reträtt av rySSland. putler har svårt att få fram material och motiverade soldater. Fler och fler vägrar kriga i Ukraina. Han kommer att överge östra Ukraina och försöka bita sig fast på Krim. Sabotagegrupper härjar lite var stans i östra Ukraina och stör transportvägar för förnödenheter. rySSarna bör fråga sig hur många vill dom att det ska dö i kampen för ett förlorat krig. rySSar i östra Ukraina och på Krim bör snarast flytta till sitt förlovade rySSland som dom värderar så högt. Att vara rySS i Donbass och Luhansk kan inte vara något man ska se fram emot. Nu kommer Ukraina att köra över er.. Sen kommer Krim att bli överkörd..
Citera
2022-05-18, 18:58
Medlem
Pojkrumsromantikers avatar
Videoklipp på enskilda taktiska segrar i all ära, vi njuter nog alla lika förträffligt av att se mongolerna brinna levande. Men är det någon som kan länka kartor, analyser, artiklar eller liknande som beskriver hur den episka ukrainska offensiven mot Izium/Kharkiv går? Det var snack om den tidigare i tråden. Hoppas de lyckas tvinga rySSarna att retirera mot Belgorod samt förlora hela försörjningslinjen mot Donbass.

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-18, 19:02
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Navalny, någon?

Du tycker att han ska gripas på Kievs order för det?

Yttrandefriheten.....
Han är redan gripen. På grunder baserade på icke juridiska tillmäten......men han borde ju ha övervägt att han skulle bli gripen även om han inte hade någon juridisk agenda med sitt tyckande.
Citera
2022-05-18, 19:03
Medlem
Citat:
Jag tycker att det finns allt som tyder på det. Det verkar vara denna BBC-journalists uppfattning också:

Leonid Ragozin
@leonidragozin
After Azovstal surrender, the focus is on Severodonetsk agglomeration where between 12 and 15K Ukrainian troops and some 50K civilians may find themselves encircled. Luhansk Region’s governor Serhiy Haidai says the Russians are now firing at the lifeline road to Soledar/Bakhmut.
https://twitter.com/leonidragozin/status/1526865432128413696?s=20&t=pXMW5q3sPRh8Z5fSLaiWuw

Det är nog färdigkrigat för ukrainska armén i Donbass efter det.

Sen har du militära
experter i Sverige som säger att Ukraina håller på o vinner kriget nu..
Citera
2022-05-18, 19:03
Medlem
StigEngstroms avatar
Herrejävlar jag blev närmast chockad när jag såg vilka enorma landsområden som Ukraina återtagit i nordost dom senaste dagarna.
Retirerar Ryssarna med full kraft eller krossas dom?
Citera
2022-05-18, 19:04
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Navalny, någon?

Du tycker att han ska gripas på Kievs order för det?

Yttrandefriheten.....
yttrandefrihet är underbart....men när det övergår i naseri eller kvacksalveri (tex rysk propaganda) så finns där inte bara massvis med folk som skrattar åt det, utan dessutom regler för hur långt telefonförsäljare får gå
Citera
2022-05-18, 19:06
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Herrejävlar jag blev närmast chockad när jag såg vilka enorma landsområden som Ukraina återtagit i nordost dom senaste dagarna.
Retirerar Ryssarna med full kraft eller krossas dom?
Det där är ju bara falska kartor 'Stig' !!!! De riktiga kartorna kan du hitta på diverse ryska kanaler och statsinformationer
Citera
2022-05-18, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Han är redan gripen. På grunder baserade på icke juridiska tillmäten......men han borde ju ha övervägt att han skulle bli gripen även om han inte hade någon juridisk agenda med sitt tyckande.
Vi pratade faktiskt om pressfrihetsindex här om du noterade detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in