2022-05-18, 18:36
Medlem
Samtidigt som ryssarna har ändrat sig till att dom bara vill ha severedonetsk... så har Ukraina nu meddelat att med start juni-juli skall dom ta tillbaka Donbass och Luhansk oblast.

Sug på den.

Det kommer bli tråkigt att vara ryss i
Citera
2022-05-18, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ryssland plats 155

Ukraina plats 106

https://rsf.org/en/index

Dessutom är Ukraina mer demokratiskt. När det kommer till demokrati eller mänkliga rättigheter så bryr sig Ryssland inget om det.

Jag skiter i din statistik. Jag talar om vad som händer i verkligheten och som Zelensky öppet har deklarerat. Och avrättningen av en av de ukrainska fredsförhandlarna var väl en nyhet även här.

Härom veckan greps en ukrainsk bloggare i Spanien anklagad av Kiev för förräderi och ska utlämnas. Det sorgliga är att han bara var lite antietablissemang inkluderat Kreml med Putin.
Citera
2022-05-18, 18:38
Medlem
ddhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du sitter på din höga häst idiot.

Konsensus i den civiliserade världen, vilken värld är det?

Vi i väst såklart. Vi som betyder något, som har något värde.
Citera
2022-05-18, 18:39
Avslutad
Ser väl ut att ha jämnat ut sig lite de sista dagar?

Jag antar att Ukraina mött lite av den vägg Ryssland gått in i tidigare. Det är svårt att hålla samma kampvilja länge det vet vi
Citera
2022-05-18, 18:39
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tycker Oscar Jonsson formulerar det faktiskt lite bättre:

https://www.svd.se/a/nWew1m/jattekonvoj-fran-mariupol-i-sakerhet

Fullt möjligt, jag har inte läst det. Jag är ju å andra sidan ingen proffstyckare heller, så underligt vore om han inte klarade det.
Citera
2022-05-18, 18:40
Medlem
Termos99s avatar
Inte min musiksmak men ändå.

UAF 93rd Mechanized Brigade destroyed a BMP-2 IFV and captured another during fighting in the East

https://www.youtube.com/shorts/uO3vOPrZZco
Citera
2022-05-18, 18:41
Medlem
Jaja, överraskad av ryssen blir man ständigt numera. Vilket flaggskepp ska de nu sätta eld på?

Dumjäveln verkar dessutom ha missat att husse igår sa att det var ok.

Citat:
Det ryska utrikesministeriets talesperson Maria Zacharova säger på onsdagen att det ryska svaret på Finlands medlemskap kommer bli en överraskning av militär karaktär, rapporterar ryska statliga Ria Novosti.
Citera
2022-05-18, 18:43
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jag skiter i din statistik. Jag talar om vad som händer i verkligheten och som Zelensky öppet har deklarerat. Och avrättningen av en av de ukrainska fredsförhandlarna var väl en nyhet även här.

Härom veckan greps en ukrainsk bloggare i Spanien anklagad av Kiev för förräderi och ska utlämnas. Det sorgliga är att han bara var lite antietablissemang inkluderat Kreml med Putin.

Putinsupporters verkar skita i allt, FN, ICC, Amnesty, krigets regler, internationell rätt, Röda Korset, Läkare utan gränser.. och nu statistik?

Ok.
Citera
2022-05-18, 18:44
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:

Din verklighet existerar inte, så var nu snäll och håll sagostunden i en mer passande tråd. Utan någon som helst tvekan så fick nog den bloggaren lite rubel för sin trogna tjänst för det stolta moderlandet. Tveklöst också en utarbetad plan för att se ut som om att han var lite anti-kremlin också, så att han kanske skulle tas på allvar utav det civiliserade folket i väst. Men som vi vet ja, nyheter är bara riktiga nyheter om de kommer från 'väst', och din nyhet kommer säkert från en plats lite närmre kremlins hjärta.
Citera
2022-05-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Samtidigt som ryssarna har ändrat sig till att dom bara vill ha severedonetsk... så har Ukraina nu meddelat att med start juni-juli skall dom ta tillbaka Donbass och Luhansk oblast.

Sug på den.

Det kommer bli tråkigt att vara ryss i

Tror nog att du har rätt, OK att ryssen har tagit Stålverket, men det är nog klokt av ryssen att verkligen bygga och säkra verket igen, för ukraina kommer att starta ett återtagande krig och det kommer dom att vinna, förresten var har den där omtalade Wagner gruppen tagit vägen??? Igen pratar om dom mera. Sen hoppas jag innerligen att dom invaderar ryskt område och sen ska man förhandla........ nåja av hela mitt hjärta ropar jag heja Ukraina
Citera
2022-05-18, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Egentligen alla de initiala frivilig bataljoner har sin uppkomst i putins invasion 2014. Många av de så kallade (i foliehatts världen) "ledande" nazisterna satt i fängelse för diverse brott, när ryssen invarderade, då som nu.

Det är inte konstigare än den förra invasionen att de som är villiga att slås mot ryssen får en chans att göra det.

Azov regementet är numera en del av den ukrainska försvarsmakten. om det gör alla till nazister så bör du inte behöva whataboutismer för att bevisa det. eller osubstansierade indicer och rysstrolleri.

att det objektivt minst antisemtiska landet i regionen har osympatiska nazister är inte konstigare än att sverige har melaxander mördar nazisterna, klippan mördar nazsiter eller för den delen nazistågen på 30 novmber....

det innebär ju inte att sverige är ett nazstiskt land med en tydlig och nazistisk historia med början av karl XII, judeförföljelse, rasbiologiska instituet, naziståg, nazistmord och en nazistisk riksdag, eller?
Egentligen finns det inga radikala islamister heller. De är alla moderata rebeller.

https://www.vox.com/2015/3/23/8279397/kolomoisky-oligarch-ukraine-militia
Citera
2022-05-18, 18:46
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Wow, konsumerar du inga nyheter alls?

Belägringen av Azovstal är över och är en nyhet över hela världen.

Jodå, från de länder som är mest demokratiska och har mest pressfrihet.

Ja det vet jag ju, intressant avslut, Ryssland fick staden men slog aldrig Ukraina militärt. Så kanske båda är vinnare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in