2022-05-18, 16:42
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Jo förvisso. Men tycker också att om man säger att man erbjuder hjälp så ska det va sant. Då är ju frågan vilken hjälp går att erbjuda. Nu är ju inte psykiatrin den bästa.

Precis. Det ska vara sant och psykvården är inte bra. Han mådde redan dåligt psykiskt och uthängningen och förnedringen var det som fick bägaren att rinna över. Det had räckt om de kontaktat hans fru och polisen. Men samtidigt också bemött honom med respekt och haft psykolog klar han hade fått prata med.

Det finns ett antal i USA som hänger ut pedofiler men jag har aldrig sett någon bete sig som Sara och Patte gör. Kolla på tex Chris Hansen med sitt program to catch a predator hur det ska gå till om man ska visa personen i fråga.

https://m.youtube.com/watch?v=zJIlftta6fk
Senast redigerad av Goodinbed 2022-05-18 kl. 16:54.
Citera
2022-05-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Gillar lite här men psykiatri lär nog behövas för krishantering/akut trauma/suicidprevention. Sedan är nog en ordentlig paykiatrisk utvärdering på sin plats. Även om inte samtliga kan konstateras som sexualmedicinska pedofiler, så finns det ju underliggande orsaker till beteendet. Kan vara missbruksbeteende, neuropsykiatriska besvär osv.
Gissar, inte gillar...
Citera
2022-05-18, 16:46
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Gillar lite här men psykiatri lär nog behövas för krishantering/akut trauma/suicidprevention. Sedan är nog en ordentlig paykiatrisk utvärdering på sin plats. Även om inte samtliga kan konstateras som sexualmedicinska pedofiler, så finns det ju underliggande orsaker till beteendet. Kan vara missbruksbeteende, neuropsykiatriska besvär osv.

Mycket bättre än att nästan skrika "du är så jävla äcklig". Och tex "vad får dig att tro att en 14 åring tjej skulle vilja ha DÄJ ? Eller som till en annan då han sa att han skulle ta livet av dig "gör vad du känner för (Patte då de gick efter konfrontationen). Det är faktiskt konstigt då jag tänker på det att inte fler begått självmord.
Citera
2022-05-18, 16:51
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ja absolut. Det behövs men psyk i Sverige har mkt att önska.
Kan inte göra annat än att hålla med.
Citera
2022-05-18, 16:58
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Precis. Det ska vara sant och psykvården är inte bra. Han mådde redan dåligt psykiskt och uthängningen och förnedringen var det som fick bägaren att rinna över. Det had räckt om de kontaktat hans fru och polisen. Men samtidigt också bemött honom med respekt och haft psykolog klar han hade fått prata med.

Det finns ett antal i USA som hänger ut pedofiler men jag har aldrig sett någon bete sig som Sara och Patte gör. Kolla på tex Chris Hansen med sitt program to catch a predator hur det ska gå till om man ska visa personen i fråga.

https://m.youtube.com/watch?v=zJIlftta6fk

Kika på dads against predators. Deras toppvideos. De skriker högt i köpcentrum osv
Citera
2022-05-18, 17:48
Medlem
Citat:
Mycket bättre än att nästan skrika "du är så jävla äcklig". Och tex "vad får dig att tro att en 14 åring tjej skulle vilja ha DÄJ ? Eller som till en annan då han sa att han skulle ta livet av dig "gör vad du känner för (Patte då de gick efter konfrontationen). Det är faktiskt konstigt då jag tänker på det att inte fler begått självmord.
Den reaktionen på att någon uttrycker ett önskemål om självmord är rent avskyvärd.
Ja, enig i att det är lite besynnerligt. Kanske kommer efter ett tag?
Citera
2022-05-18, 18:08
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Kika på dads against predators. Deras toppvideos. De skriker högt i köpcentrum osv

Ok. Det ska jag titta på.
Citera
2022-05-18, 18:10
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Den reaktionen på att någon uttrycker ett önskemål om självmord är rent avskyvärd.
Ja, enig i att det är lite besynnerligt. Kanske kommer efter ett tag?

Det tror jag tyvärr att det kommer att göra.
Citera
2022-05-18, 18:15
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Vet du vem jag är? Då bör du också veta att jag erbjöds inte stöd flera gånger. Men gäddorna erbjuds ju inget stöd eller vart dom kan finna stöd.vore ju bra om man kunde hjälpa dom så inte gör om skiten. Sen kanske det inte går men då har man iaf gjort allt.

Tycker mig ha hört i många konfrontationer att det upplysts om vart gäddorna kan vända sig för att söka hjälp? Tex. så har ”preventell” nämnts flertalet gånger. Samtidigt så tänker jag att vi inte vet vad som skrivs i konversationer mellan fiskare/gädda i efterförloppet för detta publiceras väl oftast inte? Men jag kan ha fel.
Citera
2022-05-18, 18:16
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ja det är ju absolut inte proffsigt. Skrämmande beteende.
Citera
2022-05-18, 18:21
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Tycker mig ha hört i många konfrontationer att det upplysts om vart gäddorna kan vända sig för att söka hjälp? Tex. så har ”preventell” nämnts flertalet gånger. Samtidigt så tänker jag att vi inte vet vad som skrivs i konversationer mellan fiskare/gädda i efterförloppet för detta publiceras väl oftast inte? Men jag kan ha fel.
Då har dom möjligen börjat med det nu. Har inte kollat på ett tag. Va jag vet så har dom inte tagit kontakt efter men det kan ju absolut hänt i vissa fall. Infolina sa för nån vecka sedan att dom precis varit på ett seminarium för preventell och det kan ju va efter det som det har kommit.
Citera
2022-05-18, 18:30
Medlem
Mr13cs avatar
Är det någon som vet något om husbilsgäddan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in