2022-05-18, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Alla är vi ansvariga för våra gärningar, om vi inte hör röster i huvudet. Men eftersom det inte fungerar i domstol kan vi släppa den saken. Jag har inga. Du har, men lyssnar ändå inte på någon.

Gäddorna är så klart ansvariga för vad de gör. Vad gör de?
-De sexchattar med någon de tror är under 15.
-De åker och ska träffa någon de tror är under 15.

Ni är ansvariga för vad ni gör. Vad gör ni då?
-Ni ringer deras fru.
-Ni ringer deras arbetsgivare. Många blir av med sin inkomst.
-Ni lägger upp förnedrande bilder på dem tillsammans med chatt på nätet.

Här har vi vem som gör vad och vad var och en är ansvarig för.

I ärlighetens namn... Rent objektivt är ert handlande inget vidare om målsättningen är att skada så få människor som möjligt. Ni krossar Gäddan. Absolut. Men ni krossar även hans familj och barn på köpet. De sistnämnda helt oskyldiga. Men ni struntar i den saken.

Om vi antar att ni haft er försörjning ordnad så att ni inte behövde några pengar utifrån. Vilken metod tror du hade varit bäst för att minimera skadorna på Gäddans familj men ändå komma åt Gäddan?
Både gäddor som tror att de ska våldta minderåriga är svin. I vart fall potentiella lagbrytare.
Kanske inte nödvändigt svin eftersom det faktiskt inte är givet att minderåriga inte vill ha sex med vuxna, särskilt när man betänker de sexuella inviterna från "barnen" i chattloggarna.

Däremot är Sara, Patrik medarbetare och sympatisörer uppenbarligen osympatiska svin när det kommer till Dumpen. Om det råder ingen tvekan. I övrigt vet jag inte.
Citera
2022-05-18, 10:58
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Ansvaret och valet kommer alltid att ligga hos förövaren.
Hur du än vrider och vänder på dina tankar och åsikter så blir dom inte rätt.
Apropå ansvar och val ... Har du insikter i fallet med Basker-gäddan? Hur vågade Dumpen ta de risker man förefaller ha tagit där?

(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
Citera
2022-05-18, 11:05
Medlem
Goodinbeds avatar
Den här individen (kan inte kalla honom man) är verkligen sjuk.

Mannen som skrek om att han bajsat i byxan.

När de kommer fram till honom så utbrister Sara högt "FY PÅ DIG. "Och han kvider fram "Hå hå hå... Jag håller på att bajsa på mig" Det ser ut på gångstilen som om han bajsat på sig också. 😂

https://www.youtube.com/watch?v=ymqUHlNnHEY
Senast redigerad av Goodinbed 2022-05-18 kl. 11:23.
Citera
2022-05-18, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Det finns väl på er hemsida? Tror fler vill veta vad ni erbjuder för hjälp och vägledning. Folk verkar vilja veta.
Mina barns pappa fick inget råd/ tips/ vägledning från er. Men det är ju bra om ni ändrat det. Men man blir ju även nyfiken på hur många som faktiskt fått det du påstår.
Jag är klart glad över att fått veta det jag vet idag tack vare er men det måste finnas snyggare sätt att sköta det.

Jag samtalar näst intill dagligen med anhöriga sen många månader tillbaka.
Ibland varje dag.
Om du kontaktar ansvarig så ger hon dig mitt nummer om du så vill.
Citera
2022-05-18, 11:25
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Den här individen (kan inte kalla honom man) är verkligen sjuk.

Mannen som skrek om att han bajsat i byxan.

När de kommer fram till honom så utbrister Sara högt "FY PÅ DIG. "Och han kvider fram "Hå hå hå... Jag håller på att bajsa på mig" Det ser ut på gångstilen som om han bajsat på sig också. 😂
Haha, vilken blådåre!
Sen verkar han allmänt knarkskadad i hela sin uppenbarelse och sätt att prata sedan. Eller så är han bara helt enkelt kockobäng och chockad.
Citera
2022-05-18, 11:27
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Haha, vilken blådåre!
Sen verkar han allmänt knarkskadad i hela sin uppenbarelse och sätt att prata sedan. Eller så är han bara helt enkelt kockobäng och chockad.

Ja nåt stort fel är det på honom. Glömde Youtube länken men nu är den tillagd 😂👍
Citera
2022-05-18, 11:27
Medlem
Såg i fb gruppen att nån Kim är anhållen och misstänkt för flera våldtäkter! Är det kostymgäddan?
Citera
2022-05-18, 11:31
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Jag samtalar näst intill dagligen med anhöriga sen många månader tillbaka.
Ibland varje dag.
Om du kontaktar ansvarig så ger hon dig mitt nummer om du så vill.
Men dom som blir uthängda då? Vad får dom för hjälp?
Citera
2022-05-18, 11:35
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Efter vad jag förstår så uppmanas det på deras hemsida att ta kontakt för hjälp, via deras eget terapeut-team osv. Det kanske är det de menar, men syns inte mycket av det i uthängningarna...
Nä ingenting. Visst nu har dom satt sig själva i skiten och får ta sig ur skiten bäst fan dom vill egentligen, men det vore ju bra att "här kan du söka hjälp". Tipsa anhöriga om vart dom kan vända sig förutom deras terapeut. Det finns ju andra ställen, alla vill ju inte ta hjälpen via dom då måste man ju få tips om andra.
Citera
2022-05-18, 11:58
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Alla anhöriga erbjuds stöd, så även förövaren fast genom vägledning och råd om behandling.
Att personen ifråga är det snuskigaste på listan är ingen hemlighet.
Och att vara snuskig är inget brott.

Däremot så är det förbjudet att dela/inneha BP material och att vilja förgripa sig på barn.
Allt är överlämnat till Polisen.

De har uppenbarligen inte fått stöd i att göra ens basoc damage control. Företräder du dumpen och på vilket sätt? Är du Infolina?
Citera
2022-05-18, 12:03
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatanaYabaiYomi
Såg i fb gruppen att nån Kim är anhållen och misstänkt för flera våldtäkter! Är det kostymgäddan?

Kim ekelund på ekelunds väveri. Har ingen koppling till dumpen.
Citera
2022-05-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Nä ingenting. Visst nu har dom satt sig själva i skiten och får ta sig ur skiten bäst fan dom vill egentligen, men det vore ju bra att "här kan du söka hjälp". Tipsa anhöriga om vart dom kan vända sig förutom deras terapeut. Det finns ju andra ställen, alla vill ju inte ta hjälpen via dom då måste man ju få tips om andra.
Finns uppgifter om vart man kan vända sig , hittar man inte så är 1177 en bra sida att använda eftersom det där finns länkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in