Citat:
Vi har knappast samma historia som Ukraina/Ryssland.
Men jag förstår dig. Det är enkelt att svepas med av känslor, flaggor och massa scriptade tv-tal från en korrupt president. De är dock inget SVERIGE ska utgå ifrån när det handlar om NATO-frågan.
2020 skrev världens största medier om de korrumperade Ukraina, hur de var bortom räddning, hur Zelensky slängde politiska motståndare i fängelse och även media som var kritisk mot honom, idag är den råttan en symbol. Makalöst.
Men hoppet om det svenska folket är förlorat sedan länge. Sällan har världen skådat ett mer lättmanipulerat folk. Naiva, drivna av känslor och självupptagna.
200 års frihet. Nu säljer våra horor till politiker ut landet till USA som nu fått exakt som de ville och here We go.
Men jag förstår dig. Det är enkelt att svepas med av känslor, flaggor och massa scriptade tv-tal från en korrupt president. De är dock inget SVERIGE ska utgå ifrån när det handlar om NATO-frågan.
2020 skrev världens största medier om de korrumperade Ukraina, hur de var bortom räddning, hur Zelensky slängde politiska motståndare i fängelse och även media som var kritisk mot honom, idag är den råttan en symbol. Makalöst.
Men hoppet om det svenska folket är förlorat sedan länge. Sällan har världen skådat ett mer lättmanipulerat folk. Naiva, drivna av känslor och självupptagna.
200 års frihet. Nu säljer våra horor till politiker ut landet till USA som nu fått exakt som de ville och here We go.
Sluta skriva och bete dig som att du vet något som ingen annan gör. samma tugg som i Covidtråden. "lyssna på min sanning era dumma åsnor" har du kört med i varenda tråd.
Jag undrar vem som är lättmanipulerad egentligen....
Vi har sympatiserat och samarbetat med väst och NATO i 70 år och det ända som saknats var ett fullvärdigt medlemskap så varför inte?
Varför inte fullt ut stå för vad vi är och vad vi representerar.
Du kan svamla på bäst du vill men jämförelsevis är västvärlden och Nato rena drömmen mot Ryssar och Kineser. Handen på hjärtat så skulle du antagligen ta livet av dig inom en vecka om du bytte liv med valfri ryss och du njuter i fulla drag av att leva i ett västland.
För övrigt så spelar det ingen roll vad Zelensky gjort eller inte gjort innan. Det rättfärdigar INTE att ryssarna startar ett anfallskrig mot sitt egna broderfolk.