2022-05-18, 07:17
Medlem
AldoRaines avatar
Vill ha s diskret som mjligt. Kommer bygga ett insynsskydd till utedusch, som ett mindre staket i en kvadrat runt duschen.

Ska jag gjuta plintar? Eller rcker det med att trycka ner stolpfundament (spetsiga)/ jordankare ett par dec i packat brlager?

Lnka grna till ngot lmpligt d jag r helt novis
Citera
2022-05-18, 08:08
Medlem
quts avatar
Jag gjuter plintar och d gjuter jag in stolparna i betongen.

Tryckinpregnerade stolpar.
Citera
2022-05-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Vill ha s diskret som mjligt. Kommer bygga ett insynsskydd till utedusch, som ett mindre staket i en kvadrat runt duschen.

Ska jag gjuta plintar? Eller rcker det med att trycka ner stolpfundament (spetsiga)/ jordankare ett par dec i packat brlager?

Lnka grna till ngot lmpligt d jag r helt novis

Stolpspjut rcker gott och vl d du bygger det som en fyrkant. Det kommer att bli tillrckligt stabilt utan betong. Mjligtvis blser det bort i en orkan men det borde du inte behva rkna med att det sker.
Citera
2022-05-18, 15:40
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Stolpspjut rcker gott och vl d du bygger det som en fyrkant. Det kommer att bli tillrckligt stabilt utan betong. Mjligtvis blser det bort i en orkan men det borde du inte behva rkna med att det sker.

Lite s jag resonerar ocks, vilka dimensioner p spjutet r lmpligt? Vill inte ha fr grovt, Biltema har nn som r 51x51
Citera
2022-05-18, 16:01
Medlem
ponykalles avatar
Den hr r ltt att jobba med.https://www.biltema.se/bygg/byggbesl...ruv-2000044683
Citera
2022-05-19, 07:32
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponykalle
Den hr r ltt att jobba med.https://www.biltema.se/bygg/byggbesl...ruv-2000044683

Lngd 80 cm, r det upp till ver eller underkant av fstet dr regeln ska sitta? Tveksamt om jag fr ner den s lngt d jag har mkt stora stenar.

Hur lser man det p bsta stt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in