2022-05-17, 16:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Annars kan du studera den här videon: https://odysee.com/@RT:fd/azovstal-fighters-surrender:7

Ja, men där såg jag ingen ukrainsk soldat som bar sitt vapen.
Citera
2022-05-17, 16:14
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja de hade helt enkelt allt för lite trupper. Även om de satsat mot Odessa istället tror jag inte de hade klarat det. Odessa är större och har MYCKET bättre logistiskt läge.

Helt enig i den bedömningen. Jag skulle tro att de kommande 5-10 dagarna kommer att visa med all önskvärd tydlighet om jag hade rätt eller inte.
Citera
2022-05-17, 16:15
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Sluta tramsa. Det menar jag naturligtis inte. Håller du inte med om att kampen runt stålverket varit en av de historier om kriget som media uppmärksammmat extra mycket? Att det är ett skeende som alla har koll på samtidigt som sker en del utanför strålkastarljuset, som i Butja. Där det inte var uppenbart att satellitbilder skulle avslöja krigsbrotten.

Men om ryssarna hade massavrättat hundratals civila i Butja så anade de nog att de skulle hamna i strålkastarljuset...?

Sen råkade ju Maxars satellitbilder från de fyra långa dagarna mellan att ryssen retirerade från Butja och massakern upptäcktes märkligt (och tursamt) nog "försvinna". Den listige begriper nog varför. Och bevisbilden saknade den annars obligatoriska tidsstämpeln. Solklar manipulation som har en egen tråd (tror jag).
Citera
2022-05-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja, men där såg jag ingen ukrainsk soldat som bar sitt vapen.

Just därför gav dig möjligheten att studera när de ger upp i verkligheten. Om du vill se vapen får du studera andra oseriösa sidor.
Citera
2022-05-17, 16:17
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Som sagt, om USA kunde klanta sig, så kan ryssarna. Kanske de blev lurade. "Azovs ledning har sitt högkvarter i teatern".

Inte omöjligt iofs. Men några bilder på offren har väl inte synts till? Hade såna funnits hade de såklart vevats oupphörligen i media.
Citera
2022-05-17, 16:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
En fråga till er som svalt historierna om de "ryska massakrerna" i Butja och vid teatern i Mariupol: Är ni inte lite förvånade över hur ryssarnas absoluta ärkefiender nu evakueras ur Azovstal och får sjukvård? Borde de inte massakreras på ort och ställe av orcherna?

Lögnen har långa ben. Kanske dags att dra lite slutsatser om hur propaganda fungerar, även i våra förment fria medier?
Om ryssarna slänger ihop lite gulliga videos med hur de stygga azovsoldaterna blir matade med rödbetssoppa av gulliga babuchkas så blir jag nog övertygad om att de ryska soldaterna egentligen är gentlemen och att alla krigsbrott bara är västpropaganda.

Det är som de där fyra svenskarna som reste till Kampuchea på 70-talet och rapporterade om bondeparadiset medan folkmordet pågick eller som att resa till Nordkorea och ledsagas utmed deras potemkinkulisser och förundras av nordkoreanska undret.

Det är sant att lögnen har långa ben och det låter som att du är immun.
Citera
2022-05-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Såg inga nazistmärken på den filmen? Men bilden är gammal, förekom i tråden för flera veckor sedan. Går säkert bildgoogla.

Vem pratar om nazistmärken? Här ser du hur det går till när hjältarna ger upp. Bilden? Det är en video.
Citera
2022-05-17, 16:19
Medlem
Nyss hemkommen från sommarstugan (behöver fixas lite smått och gott inför säsongen) och möts av glädjande nyheter att kloakråttorna vid Mordorstal har gett upp och att runt 16.000 grisar i Ukrainska uniformer är omringade och avskurna vid Severodonetsk.. blir att fira i kvällssolen grabbar!

https://t.me/intelslava/29087

🇷🇺🇺🇦⚡Up to 16,000 Ukrainian militants fell into the “cauldron” near Severodonetsk and Lisichansk, - assistant to the head of the Ministry of Internal Affairs of the LPR

On the air of Channel 1, Kiselev clarified that we are talking about 15-16 thousand enemy military. Today, the main task of the militants in the area is the destruction of infrastructure:

“Take down as much as possible, cause harm and then put all this burden on Russia. To intimidate civilians in such a way that they feel fear for years to come.”
Citera
2022-05-17, 16:23
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Vem pratar om nazistmärken? Här ser du hur det går till när hjältarna ger upp. Bilden? Det är en video.

Bilden ni pratade om först som påstods visa Azov när de gav upp visade soldater med Totenkopf märken och vapen, var gammal, men var ju inte du som som visade den, så blev rörigt. Fast jag delar din uppfattning att de är hjältar.
Citera
2022-05-17, 16:23
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Inte omöjligt iofs. Men några bilder på offren har väl inte synts till? Hade såna funnits hade de såklart vevats oupphörligen i media.

Ett argument var att i alla fall 100 kroppar disintegrerade helt på grund av att de var så nära själva explosionen. Resten begravdes. Jag håller med dig om att det låter skumt, men om AP undersökt detta så kan de väl inte falla för fysikaliska orimligheter? Om ryssarna nu har helt "rent mjöl i påsen" borde de ha 24h videokameror som dokumenterar uppröjningen av teatern.
Citera
2022-05-17, 16:25
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Nyss hemkommen från sommarstugan (behöver fixas lite smått och gott inför säsongen) och möts av glädjande nyheter att kloakråttorna vid Mordorstal har gett upp och att runt 16.000 grisar i Ukrainska uniformer är omringade och avskurna vid Severodonetsk.. blir att fira i kvällssolen grabbar!

https://t.me/intelslava/29087

🇷🇺🇺🇦⚡Up to 16,000 Ukrainian militants fell into the “cauldron” near Severodonetsk and Lisichansk, - assistant to the head of the Ministry of Internal Affairs of the LPR

On the air of Channel 1, Kiselev clarified that we are talking about 15-16 thousand enemy military. Today, the main task of the militants in the area is the destruction of infrastructure:

“Take down as much as possible, cause harm and then put all this burden on Russia. To intimidate civilians in such a way that they feel fear for years to come.”

Du förstår vad "fell into" betyder? Varför är du som ryss så glad över en ukrainsk offensiv?
Citera
2022-05-17, 16:27
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Hur ska Zelensky motivera sitt folk att döda sina egna?

Märklig kommentar när det handlar om att ryssarna har rekryteringsproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in