2022-05-17, 15:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Skulle tro att samtliga som gjort sig skyldiga till krigsförbrytelser ställs inför rätta. D.v.s. samtliga ur Azovbataljonen. Inte ens när de är på väg att bli avväpnade inför kapitulationen döljer de vilka de är:

https://twitter.com/Portugalujo/status/1526535797717057537?s=20&t=oPtGbmvl6BvgawAAIzPu-Q

Kan de bilderna verkligen komma från när de överlämnade sig?

Hur kan soldaten få bära sitt vapen??
Citera
2022-05-17, 15:52
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ryssarna har redan för många år sedan inlett en omfattande förundersökning och bevisinsamling om de olika krigsbrotten i östra Ukraina. Säkert utreder de också teatermassakern i Mariupol. Skulle tro att en del av Azovbefälen ligger rätt pyrt till här, inte minst Denys Prokopenko.

Jag har tagit detta som ett litet "case" i propaganda. Det finns två saker som tyder på att det är västlig propaganda/false flag:
1) Ryssarna vill inte döda civila i Mariupol för sin egen skull.
2) Initial rapport från KiyvIndependent (USA-stöttad propagandasite) rapporterade att "som ett mirakel blev ingen skadad". Denna tycker jag är ett rätt tungt argument.
3) Azov hade motivet - uppbåda tillräcklig sympati för att bli räddade, evt via havet
4) Extremt medie-kåta Ukraina har inte gjort en enda video av räddningsarbetet.

Men mot detta finns ett annat tungt argument. AP press (bland de högst rankade i trovärdighet) gjorde en undersökning och intervjuade 20+ personer. Om man inte tror på dem, så är verkligen västliga medier djupt korrumperade/infiltrerade.

Personligen viktar jag ändå AP press högre än false-flag-sidans argument. Men sanningen är sällan säker i detta krig.
Citera
2022-05-17, 15:55
Medlem
Citat:
En fråga till er som svalt historierna om de "ryska massakrerna" i Butja och vid teatern i Mariupol: Är ni inte lite förvånade över hur ryssarnas absoluta ärkefiender nu evakueras ur Azovstal och får sjukvård? Borde de inte massakreras på ort och ställe av orcherna?

Lögnen har långa ben. Kanske dags att dra lite slutsatser om hur propaganda fungerar, även i våra förment fria medier?
De får väl samma sjukvårdsbehandling som civila fångar dvs ingen eller ringa, läkarna vägrade ge sjukvård åt civila med köldskador så de fick amputera fingrar och tår när de återvände till ukraina.
Citera
2022-05-17, 15:58
Medlem
Citat:
En fråga till er som svalt historierna om de "ryska massakrerna" i Butja och vid teatern i Mariupol: Är ni inte lite förvånade över hur ryssarnas absoluta ärkefiender nu evakueras ur Azovstal och får sjukvård? Borde de inte massakreras på ort och ställe av orcherna?

Lögnen har långa ben. Kanske dags att dra lite slutsatser om hur propaganda fungerar, även i våra förment fria medier?

Så om nazisterna hade släppt lite judar från Belsen och gett de sjukvård så hade förintelsen varit en enda stor lögn?
Citera
2022-05-17, 16:00
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ryssarna har redan för många år sedan inlett en omfattande förundersökning och bevisinsamling om de olika krigsbrotten i östra Ukraina. Säkert utreder de också teatermassakern i Mariupol. Skulle tro att en del av Azovbefälen ligger rätt pyrt till här, inte minst Denys Prokopenko.

Haha hur fan ska man kunna lita på ryssarna när de inte ens gjort upp med sitt förflutna under Stalin. Om Putin bryter sitt löfte igen om att fångarna ska behandlas enligt Genevekonventionen, ja då har ryssarna förbrukat sitt förtroendekapital. De ljög innan invasionen, de ljuger medan den pågår och de ljuger nu.

Så jävla lögnaktiga.
Citera
2022-05-17, 16:02
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Så du menar att världsmedia inte intresserat sig för ryssarnas förehavanden i Ukraina tidigare? Ok, intressant teori...

Sluta tramsa. Det menar jag naturligtis inte. Håller du inte med om att kampen runt stålverket varit en av de historier om kriget som media uppmärksammmat extra mycket? Att det är ett skeende som alla har koll på samtidigt som sker en del utanför strålkastarljuset, som i Butja. Där det inte var uppenbart att satellitbilder skulle avslöja krigsbrotten.
Citera
2022-05-17, 16:04
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

5. Sedan kan du sluta svamla om Jagdpanzers m.m. Inget är enklare än att ordna en lyftanordning för ett stridsvagnstorn.

Där är vi överens, Ukrainarna har enkelt fixat massor av lyftanordningar till stridsvagnstorn, kallas visst Javelins, M86 mm ...
Citera
2022-05-17, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kan de bilderna verkligen komma från när de överlämnade sig?

Hur kan soldaten få bära sitt vapen??

Annars kan du studera den här videon: https://odysee.com/@RT:fd/azovstal-fighters-surrender:7
Citera
2022-05-17, 16:05
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag har tagit detta som ett litet "case" i propaganda. Det finns två saker som tyder på att det är västlig propaganda/false flag:
1) Ryssarna vill inte döda civila i Mariupol för sin egen skull.
2) Initial rapport från KiyvIndependent (USA-stöttad propagandasite) rapporterade att "som ett mirakel blev ingen skadad". Denna tycker jag är ett rätt tungt argument.
3) Azov hade motivet - uppbåda tillräcklig sympati för att bli räddade, evt via havet
4) Extremt medie-kåta Ukraina har inte gjort en enda video av räddningsarbetet.

Men mot detta finns ett annat tungt argument. AP press (bland de högst rankade i trovärdighet) gjorde en undersökning och intervjuade 20+ personer. Om man inte tror på dem, så är verkligen västliga medier djupt korrumperade/infiltrerade.

Personligen viktar jag ändå AP press högre än false-flag-sidans argument. Men sanningen är sällan säker i detta krig.

Punkt 1 i din lista tycker jag väger enormt tungt. Som analogi - hur troligt skulle det vara att britterna började med sinnessjuka massakrer på invånarna på de återerövrade Falklandsöarna?
Citera
2022-05-17, 16:07
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Annars kan du studera den här videon: https://odysee.com/@RT:fd/azovstal-fighters-surrender:7

Såg inga nazistmärken på den filmen? Men bilden är gammal, förekom i tråden för flera veckor sedan. Går säkert bildgoogla.
Citera
2022-05-17, 16:09
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Punkt 1 i din lista tycker jag väger enormt tungt. Som analogi - hur troligt skulle det vara att britterna började med sinnessjuka massakrer på invånarna på de återerövrade Falklandsöarna?

Som sagt, om USA kunde klanta sig, så kan ryssarna. Kanske de blev lurade. "Azovs ledning har sitt högkvarter i teatern".
Citera
2022-05-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Sluta missbruka en massa copium.

Idag har Azovbataljonen kapitulerat villkorslöst. Ryssland går mot en avgörande militär seger i Ukraina.

Jag har dock svårt att se några direkta vinnare i detta i synnerhet inte vi själva och resten av Europa. Möjligtvis Kina då.
Inte många rätt i den analysen. Frågan kvarstår dock, varför skulle det ligga i Kinas intresse att stödja naziryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in