2022-05-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chasingthedawn
Jag överdriver inte. Om jag hade barn skulle jag aldrig riktat en kniv mot barnet. Det finns en kort video kvar, där Ellen är i samma höjd som ballongen. Liv står riktad med kniven mot Ellen och ballongen. Ett felsteg och den hade hamnat i ansiktet på Ellen.

Jag är iaf vettig nog att förstå att man aldrig riktar egget mot någon. Inte fasiken skalar du saker mot dig utan ifrån dig?

10 meter är fortfarande 10meter. Speciellt med ett barn med funktionsnedsättning, de kanske är 10 meter för dig men för honom en hel evighet. Sen kan fortfarande saker ske på en sek. Oavsett hur många meter du finner dig bort från barnet.

De var ingen vattenpistol. Hon sprutade vatten och fortsatte även fast han reagerade negativt och tyckte hans utbrott var kul och frågade om han var en psykopat för att han blev arg över det. Helt öppet på hennes snap.

Så nej jag överdriver inte, jag lägger bara fakta utefter vad hon själv postat.

Okej, den enda jag reagerar på att hon kallade honom för psykopat? Har du bevis eller så? Har följt henne länge, och kan inte minnas detta. Minns ballongen, tänkte inte på kniven. Minns inte heller att hon glömde pojken, men jag tror jag vet vad du menar. På hennes instastory väl? Det var inte glömma, hon försökte få tag på hunden. Hade det varit bättre om hon tog pojken i barnvagnen och börja springa efter en livlig Husky? Eller skulle hon skita i hunden?
Citera
2022-05-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totoroishere
Ja det är sant, det stämmer. Men när hon fick barn så var väl det hennes vändpunkt? Hennes bio pappa var ju sjuk i huvudet, och tror hon märkte i sitt beteende att det liknades hennes pappa. Hennes psykiska mående kommer hon nog aldrig att bli frisk ifrån, men det är många människor som har långtidsdeppresion. Jag tror att all psykisk ohälsa påverkar barnen, men i olika grader. Tror inte att Liv är den som kanske exploderar och skriker på barnen, eller kommer vara föräldern som hotar att ta livet av sig när barnen tabbar sig. Utan mer den typen att barnen kommer vara oroliga när man ser att hon nyss självskadade. Vilket inte är ju bra, men har en vän med en sådan mamma, och idag är det närmare än någonsin. Också att när min vän blev djupt deprimerad, så hade hon sin mamma som kunde förstå henne, och vara en genuin hjälp, jämfört med vad många kan vara. Så det är definitivt inte idylliskt, men barnen ser fina och friska ut. Hennes psykiska drar inte ner hennes barn till den nivå att hon inte kan ta hand om dom, det kan hon.

Sen dedär med Joel. Hoppas verkligen att hon inser att hon kommer inte bara ha sin äldsta flicka runt han, utan även att bebisen är ju en flicka.

Ja, man får hoppas att hon lugnat ner sig. Dock misstänker jag att hon inte skulle visa på sociala medier om det går mindre bra. Hon verkar generellt ha dåligt omdöme och hänger ut sina barn extremt mycket samt att hon berättade i en podcast att hon drog hem okända killar från Tinder när barnen var hemma. Och nu har hon ju som sagt valt någon som sitter inne som bonuspappa. I den där podcasten avslöjade även hennes kompisar att barnen har extremt mycket skärmtid och de funderade på om det var därför hennes barn var sena i utveckligen.
Citera
2022-05-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limedricka
Ja, man får hoppas att hon lugnat ner sig. Dock misstänker jag att hon inte skulle visa på sociala medier om det går mindre bra. Hon verkar generellt ha dåligt omdöme och hänger ut sina barn extremt mycket samt att hon berättade i en podcast att hon drog hem okända killar från Tinder när barnen var hemma. Och nu har hon ju som sagt valt någon som sitter inne som bonuspappa. I den där podcasten avslöjade även hennes kompisar att barnen har extremt mycket skärmtid och de funderade på om det var därför hennes barn var sena i utveckligen.

Ja pojken är, men inte flickan väl?
Citera
2022-05-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chasingthedawn
Läste ni inte om senaste influenser? Allt hon posta om var även hennes graviditet, hennes barn, allt som syntes var hennes barn på hennes kanaler. Hade ju aldrig tänkt något om henne med tanke på hur rent och fint hennes konto var, mycket följare och mycket support.

Men nu åkte hon ju fast för mordförsök och med 6 olika substanser i kroppen etc.

Ens sociala medier speglar inte alltid verkligheten bakom.

Vem då?
Citera
2022-05-17, 14:17
Medlem
Citat:

Sen är ju detaljen att ta hem okända killar lite väl jävla sjuk. Samtidigt är hon ju singel, och även mammor får väl ligga ibland:/
Undra hur okänd denna killen var? Kanske de har träffats hos honom innan?
Citera
2022-05-17, 14:19
Medlem
Citat:
Okej, den enda jag reagerar på att hon kallade honom för psykopat? Har du bevis eller så? Har följt henne länge, och kan inte minnas detta. Minns ballongen, tänkte inte på kniven. Minns inte heller att hon glömde pojken, men jag tror jag vet vad du menar. På hennes instastory väl? Det var inte glömma, hon försökte få tag på hunden. Hade det varit bättre om hon tog pojken i barnvagnen och börja springa efter en livlig Husky? Eller skulle hon skita i hunden?

Det var på snap, har ingen aning om det finns att få tag på igen, får väl se om det dyker upp.

Nu var det också en story, dvs dem försvinner. Men oavsett vad har barnet fortfarande funktionsnedsättningsr och 10 meter är mer i hans verklighet. Samt att hon skrek i storyn själv "ojdå vi glömde kian därborta". Detta var även på andra sidan vägen av vad hon var.
Citera
2022-05-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ja pojken är, men inte flickan väl?

Flickan var också det. Det var därför det blev autismutredning. Man får väl hoppas för barnens skull att det är en korrekt diagnos och inte handlar om att de har en oengagerad mamma med anknytningsproblem och har växt upp framför en skärm.
Citera
2022-05-17, 14:20
Medlem
Citat:
Vem då?

Minns inte namnet, domen föll för några veckor/månad sedan mot henne. Tråden finns här på flashback, tror det var ex on the beach.
Citera
2022-05-17, 14:23
Medlem
Citat:
Sen är ju detaljen att ta hem okända killar lite väl jävla sjuk. Samtidigt är hon ju singel, och även mammor får väl ligga ibland:/
Undra hur okänd denna killen var? Kanske de har träffats hos honom innan?

Klart mammor får ligga. Men att dra hem helt okända män, när barnen är hemma, är bristande omdöme och dåligt säkerhetstänk.

Det var många olika killar under en kortare period när hon var singel. Hon skrev till dem på Tinder och bjöd hem direkt. Det berättades om detta i podcasten. Hennes kompisar frågade om hon ville bli mördad, som gjorde så. Hon skrattade och sa att hon har överfallslarm, vad nu det skulle hjälpa hemma i hennes lägenhet...
Citera
2022-05-17, 16:43
Medlem
Citat:
Klart mammor får ligga. Men att dra hem helt okända män, när barnen är hemma, är bristande omdöme och dåligt säkerhetstänk.

Det var många olika killar under en kortare period när hon var singel. Hon skrev till dem på Tinder och bjöd hem direkt. Det berättades om detta i podcasten. Hennes kompisar frågade om hon ville bli mördad, som gjorde så. Hon skrattade och sa att hon har överfallslarm, vad nu det skulle hjälpa hemma i hennes lägenhet...

Kan det varit för att överdriva det för att få det låta lättsamt och som en rolig grej?
Citera
2022-05-17, 17:30
Medlem
Citat:
Och pappans vänner och familj verkar ju ha tagit kontakt med följare, så jävla barnsligt. Inget tas moget i det här.

Enligt det dm jag fick på Instagram (som gjorde att jag sökte upp tråden och Joel på Lexbase från första början) så kommer infon om Isak från Livs egna vänner.

Jag fick till och med användarnamnet till ett konto, som enligt dm ska vara Livs vän, när jag frågade hur personen visste allt den skrev till mig. Sedan har jag ingen aning om detta stämmer (verkade vara ett konto för någon prostituerad, så kan ha varit bot eller fejk) men Liv följde i alla fall personen och hade gillat flera av bilderna. Så I don't know, men det är inte nödvändigtvis pappan.
Senast redigerad av Limedricka 2022-05-17 kl. 17:33.
Citera
2022-05-17, 17:31
Medlem
Citat:
Kan det varit för att överdriva det för att få det låta lättsamt och som en rolig grej?

Antagligen inte, eftersom det kom upp i samband med antal sexpartners den senaste tiden. De ville vara öppna med tjejers sexliv, som alla andra feminister, så vet inte varför hon skulle hitta på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in