Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
På Ebbas Instagram. Hon skickar en grattis önskning till kungen och önska glad valborg. 30/4-22.
Hon väljer att lägga upp en bild. Där hon står på Esbjörns tomt, och enligt insatta ebborar i tråden det man tydligt att det är ordentligt röjt på den skogsfastighets tomten som Esbjörn ämnade hyra ut till Ebba.
På bilden ser man en eld i bakgrunden, och hon håller en framskärm* med backspegel på, i ena handen. Då det talats om bilar på tomten, är det en klar anspelning på att det är Esbjörns. I andra handen håller hon en tavla. (Eller iallafall i ett väldigt tavellikt föremål).
Tavlan visar sig vara av stort intresse. Först dök den, som sagt, upp på Ebbas Instagram. Sedan dök den upp i en polis anmälan daterad 7/5-22, som ett fåtal i tråden haft förmånen att läsa. För ordningens skull ska säga att andra i tråden påstår sig ha bevis på att en sådan inte finns inlämnad.
Där står det (fritt ut minnet)
Efter det har tavlan stötts och blötts i tråden. Och från att förneka kännedom om The tavel gate, kröp det fram mer och mer kännedom om tavlan.
*= Nej jag ljög inte när jag skrev fallskärm. Jag hade tittat flyktigt på bilden och läste fel i kommentarerna.
Jag rekommenderar att använda en stor bildskärm när du tittar på hennes bild, eller zooma in ordentligt. Om det där är en tavelbaksida man ser, är den unik. Det är en ruskigt ful ram i rostfri metall, gjord av L-järn, helt utan finess i skarvarna och har några punktsvetsningar som gör att L-järnet sitter ihop med den fyrkantiga plattan.
Om man tar det ett steg längre i tankearbetet, om det är en tavla, varför skulle Ebba ta med den utomhus som exempelskräp och hålla upp den tillsammans med något hon mer troligt hade hittat utomhus? Varför visar hon bara baksidan av tavlan när hon ändå håller på? Är det då inte troligare att hon hittat de två bitarna på samma ställe? Som en lucka och en del av en framskärm från samma bil?
Tittar mat på elden, så är det bara ved och inget skräp som eldats hittills. Varför skulle Ebba slänga på två metallbitar på elden? Det är inte logiskt alls. Jag vet att du vill att det ska vara en tavla, men det är extremt tydligt att det inte är det.
Det är en utomhusrensning som pågår på bilden. Typisk våraktivitet, elda lite ris, grilla korv med ungarna och njuta av solen. Skräpet som fanns/finns inomhus, kommer mer troligt passera en container, för att det är mycket enklare än att elda upp det.
Någon tavel-gate är det inte fråga om. Tror du drar lite för stora växlar på obekräftade detaljer.
Vad gäller polisanmälan, varför visar ni inte upp den, ni som har den? För att hänvisa till ditt eget resonemang om Ebbas värderingar, så lever du inte som du lär. Jag tror inte att det finns en polisanmälan, just för att ni inte visar upp den. Alternativt visar polisanmälan någonting mer ni inte vill att vi ska se, något som talar emot saker och ting och därav att ni varit väldigt sparsmakade med detaljerna.