2022-05-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Herrgud hur dum får man bli, tror du en dement person berättar om den haft problem tas sej dit, dementa personer mörkar sina problem in i det sista, först när demensen tagit över fullständigt så ser alla dess problem.

Som sagts tidigare, Ebba Busch är en falsk orm, helt utan moral, men att hon är så här in i hvete iskall att hon utnyttjar Esbjörns tillkortakommanden för att tvångsköpa hans familjegård är fruktansvärt, ord saknas för hennes agerande!
Du vet inte mycket om dementa märker jag. Jag har, tyvärr, haft dementa i min omedelbara närhet och ser inte att han visar tecken på det, så inte undersökningarna heller.

Varför diskuterar jag med dig överhuvudtaget? Du understödjer aldrig dina påståenden och fyller bara ut med ovederhäftiga spyor.

Men visa nu för en gångs skull att du kan visa på nåt som stödjer dina påståenden. Var är diagnosen som fastställer att han inte är rättsförmögen och att så var fallet vid köpet eller förlikningen? Utan en sådan är det bara skitsnack och förtal du sysslar med. Av både Ebba och Esbjörn.
2022-05-17, 09:21
Medlem
Tillägg för MisterSeven la till saker i sitt inlägg

Citat:
Vem är du att bestämma vart Esbjörn ska bo.
Du är patetisk.

Märker att du inte läste inlägget.

Om nu Esbjörn är så dement, som du hävdar, så bör han vara på ett hem för dementa som kan ta hand om honom, istället för bo hos en kvinna på en gård eller i ett hus som inte har rinnande vatten och behöver fixas upp. Alltså det är inte bra för en dement att bo i ett hus som inte har rinnande vatten.

Om Esbjörn är dement så får man hoppas man kontakta kommunen han bor i för så stöd.
I många kommuner och stadsdelar finns särskilda demenssjuksköterskor, demenssamordnare eller demensteam som både Esbjörn och hans närstående kan få råd och stöd av. De brukar också ha ett samordnande ansvar.

Du är den som hävdar Esbjörn är dement. Dement är en allvarlig sjukdom. En hemskt sjukdom. Med tanke på Esbjörn ålder så bör han bo så han kan få stöd han behöver.
Att du inte tycker det är tragiskt.

Aldrig bestämt vart han ska bo. Det hade du märkt om du läste inlägget. Skrev bör för det är hemskt med den sjukdomen.

Att ens hoppas att Esbjörn ska vara dement är sorgset. Det skulle vara hemskt för han, hans familj och vänner.

Gällande det du la till efter.

Brorsonen hade pratat med Busch innan. Enligt han själv.
Senast redigerad av nighter825 2022-05-17 kl. 09:26. Anledning: Tillägg
2022-05-17, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Du vet inte mycket om dementa märker jag. Jag har, tyvärr, haft dementa i min omedelbara närhet och ser inte att han visar tecken på det, så inte undersökningarna heller.

Varför diskuterar jag med dig överhuvudtaget? Du understödjer aldrig dina påståenden och fyller bara ut med ovederhäftiga spyor.

Men visa nu för en gångs skull att du kan visa på nåt som stödjer dina påståenden. Var är diagnosen som fastställer att han inte är rättsförmögen och att så var fallet vid köpet eller förlikningen? Utan en sådan är det bara skitsnack och förtal du sysslar med. Av både Ebba och Esbjörn.

Då är vi två som haft det i vår närhet, jag har sett det nära på två människor (båda tyvärr döda) och Esbjörn visar upp och har visat upp tecken på detta så länge han varit "offentlig" genom denna sunkiga affär. En fastighetsaffär där en folkvald politiker tillika partiledare tvångsövertar en äldre mans familjegård trots kännedom om hans kognitiva störningar!
2022-05-17, 09:28
Medlem
Citat:
Då är vi två som haft det i vår närhet, jag har sett det nära på två människor (båda tyvärr döda) och Esbjörn visar upp och har visat upp tecken på detta så länge han varit "offentlig" genom denna sunkiga affär. En fastighetsaffär där en folkvald politiker tillika partiledare tvångsövertar en äldre mans familjegård trots kännedom om hans kognitiva störningar!
Sluta med dina spyor, det går inte att ta dig på allvar.
Om du nu sett nära haft demens så hade du märkt att han inte visat tecken på det.

Men frågan saknar svar, var är diagnosen som stödjer hans brist på rättsförmåga vid köpekontraktet och eller förlikningen/stadfästelsen?
2022-05-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vad är det för tavla det pratas om? På valborg...?
Glada röven försöker sprida en lögn om att Ebba i en instagrampost poserar med en tavla hon ämnar elda upp. I själva verket är det uppenbart för alla att det är en lucka i plåt.
2022-05-17, 09:47
Medlem
Citat:
Du är inte gammal nog att känna någon med demens - brukar nämligen inte uppträda i mellanstadieåldern.

Kan du inte presentera lite bevis för det där ”tvångsövertagandet”?
2022-05-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ånej den gubben går inte. Familjen Bolin är gamla i Marielund. Esbjörn och hans sambo bodde i stugan ca 3 månader om året står det i Esbjörns journaler. Esbjörn har oxå bott flera år på Odalgården, som tillhör området. Att framställa Esbjörn som en främling i området är inte korrekt.
Nu har jag inte läst om journalerna, så rätta mig om jag har fel, men det stod väl att de "vistades" i stugan på sommaren, inte att de bodde där. Att vistas, dvs uppehålla sig, är ett rätt så vitt begrepp, och kan lika gärna betyda att man åker dit lite då och då under perioden, kanske inte ens övernattar där. Med tanke på att stugans skick idag pekar på att den redan då var förfallen är det det mest troliga, när Esbjörn nu inte ens sa att de bodde där.
2022-05-17, 10:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vad är det för tavla det pratas om? På valborg...?
På Ebbas Instagram. Hon skickar en grattis önskning till kungen och önska glad valborg. 30/4-22.

Hon väljer att lägga upp en bild. Där hon står på Esbjörns tomt, och enligt insatta ebborar i tråden det man tydligt att det är ordentligt röjt på den skogsfastighets tomten som Esbjörn ämnade hyra ut till Ebba.

På bilden ser man en eld i bakgrunden, och hon håller en framskärm* med backspegel på, i ena handen. Då det talats om bilar på tomten, är det en klar anspelning på att det är Esbjörns. I andra handen håller hon en tavla. (Eller iallafall i ett väldigt tavellikt föremål).

Tavlan visar sig vara av stort intresse. Först dök den, som sagt, upp på Ebbas Instagram. Sedan dök den upp i en polis anmälan daterad 7/5-22, som ett fåtal i tråden haft förmånen att läsa. För ordningens skull ska säga att andra i tråden påstår sig ha bevis på att en sådan inte finns inlämnad.

Där står det (fritt ut minnet)
Citat:
-En för mig värdefull tavla har försvunnit och jag har inte fått tillfälle att se om något mer är försvunnit. Avtalet är brutit. Jag har lurats.

Efter det har tavlan stötts och blötts i tråden. Och från att förneka kännedom om The tavel gate, kröp det fram mer och mer kännedom om tavlan.

*= Nej jag ljög inte när jag skrev fallskärm. Jag hade tittat flyktigt på bilden och läste fel i kommentarerna.
Senast redigerad av Merrybum 2022-05-17 kl. 10:58.
2022-05-17, 11:03
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Hur kan du dra den slutsatsen utifrån det dokumentet? Om vi nu menar samma.

Hur kan du dra slutsatsen att han är det? Sedan, vad spelar det för roll. Rent juridiskt är det inget argument som håller för en hävning, att han är dement nu.

Mer intressant är hur du bortser från alla människor som träffat Esbjörn, fått honom att skriva på en massa dokument och avtal, fått honom att hänga ut sig själv i media. Alla dessa människor har antingen märkt att Esbjörn är dement och borde därmed ha vidtagit åtgärder för skydda honom, eller så har de inte märkt det och de är därmed inte lika klandervärda.
2022-05-17, 11:12
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
På Ebbas Instagram. Hon skickar en grattis önskning till kungen och önska glad valborg. 30/4-22.

Hon väljer att lägga upp en bild. Där hon står på Esbjörns tomt, och enligt insatta ebborar i tråden det man tydligt att det är ordentligt röjt på den skogsfastighets tomten som Esbjörn ämnade hyra ut till Ebba.

På bilden ser man en eld i bakgrunden, och hon håller en framskärm* med backspegel på, i ena handen. Då det talats om bilar på tomten, är det en klar anspelning på att det är Esbjörns. I andra handen håller hon en tavla. (Eller iallafall i ett väldigt tavellikt föremål).

Tavlan visar sig vara av stort intresse. Först dök den, som sagt, upp på Ebbas Instagram. Sedan dök den upp i en polis anmälan daterad 7/5-22, som ett fåtal i tråden haft förmånen att läsa. För ordningens skull ska säga att andra i tråden påstår sig ha bevis på att en sådan inte finns inlämnad.

Efter det har tavlan stötts och blötts i tråden. Och från att förneka kännedom om The tavel gate, kröp det fram mer och mer kännedom om tavlan.

*= Nej jag ljög inte när jag skrev fallskärm. Jag hade tittat flyktigt på bilden och läste fel i kommentarerna.

Anmälan skulle varit daterad 2/5-22 är det nu annat datum på den kompletta anmälan?
Det hon håller i är en rektangulär plåtbit/del av något skrot, det syns tydligt på bilden.
Tavla ja, tavlan hänger sedan hösten 2020 hos något syskonbarn då den försvann redan då.
Men den finns kvar på bild och frågar Esbjörn snällt, går det att få gjort en canvastavla av fotot.

Sååå ett fåtal i tråden har då fått läsa det sekretessbelagda avtalet som fanns i anmälan.
Nååå, vad stod det då om den ”vissa tidsbegränsade dispositionsrätten” egentligen?
Var det på flera år som Brännström påstod eller har den redan varit och farit?
2022-05-17, 11:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Jag rekommenderar att använda en stor bildskärm när du tittar på hennes bild, eller zooma in ordentligt. Om det där är en tavelbaksida man ser, är den unik. Det är en ruskigt ful ram i rostfri metall, gjord av L-järn, helt utan finess i skarvarna och har några punktsvetsningar som gör att L-järnet sitter ihop med den fyrkantiga plattan.

Om man tar det ett steg längre i tankearbetet, om det är en tavla, varför skulle Ebba ta med den utomhus som exempelskräp och hålla upp den tillsammans med något hon mer troligt hade hittat utomhus? Varför visar hon bara baksidan av tavlan när hon ändå håller på? Är det då inte troligare att hon hittat de två bitarna på samma ställe? Som en lucka och en del av en framskärm från samma bil?

Tittar mat på elden, så är det bara ved och inget skräp som eldats hittills. Varför skulle Ebba slänga på två metallbitar på elden? Det är inte logiskt alls. Jag vet att du vill att det ska vara en tavla, men det är extremt tydligt att det inte är det.

Det är en utomhusrensning som pågår på bilden. Typisk våraktivitet, elda lite ris, grilla korv med ungarna och njuta av solen. Skräpet som fanns/finns inomhus, kommer mer troligt passera en container, för att det är mycket enklare än att elda upp det.

Någon tavel-gate är det inte fråga om. Tror du drar lite för stora växlar på obekräftade detaljer.

Vad gäller polisanmälan, varför visar ni inte upp den, ni som har den? För att hänvisa till ditt eget resonemang om Ebbas värderingar, så lever du inte som du lär. Jag tror inte att det finns en polisanmälan, just för att ni inte visar upp den. Alternativt visar polisanmälan någonting mer ni inte vill att vi ska se, något som talar emot saker och ting och därav att ni varit väldigt sparsmakade med detaljerna.
2022-05-17, 11:18
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hur kan du dra slutsatsen att han är det? Sedan, vad spelar det för roll. Rent juridiskt är det inget argument som håller för en hävning, att han är dement nu.

Mer intressant är hur du bortser från alla människor som träffat Esbjörn, fått honom att skriva på en massa dokument och avtal, fått honom att hänga ut sig själv i media. Alla dessa människor har antingen märkt att Esbjörn är dement och borde därmed ha vidtagit åtgärder för skydda honom, eller så har de inte märkt det och de är därmed inte lika klandervärda.

En mycket intressant aspekt detta med ansökan om att det utses förvaltare för Esbjörn.
Har inte ens den som ansökt förstått att då faller alla fullmakter, även hans egen fullmakt.
Får Esbjörn förvaltare är alla fullmakter för generaler och ”ombud” som fisar i rymden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in