2022-05-16, 23:21
Medlem
nivea2022s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
På den som är rätt så är gäddan själv med på massor av bilder, omisskännligt flinandes.
Precis.

Gäddan själv verkar dock inte ha en FB vad jag kan se iaf.
Citera
2022-05-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Jag är tydligen en av pedofilerna som är kritisk till dumpen (obs inte pedofil men tydligen enligt viss logik här inne så är kritisk=pedofil vilket är ungefär lika mycket som den bevisning som behövs för att hänga ut någon på dumpen).
Men jag är inte helt av kritisk. Människor som förgriper sig på barn är väl den värsta sorten som går på vår jord och jag har noll sympatier för om det går dåligt för dem i livet. Men jag är väl en av de som tycker det behövs lite mer bevis (eller att någon faktiskt gjort brottet de blir straffade för).
Och så tycker jag det rätt osmakligt att tjäna pengar på både ämnet i sig och att dra in kosing på att förstöra människors liv - oavsett om de förtjänar det eller inte.
Att göra det med vinst som syfte är alltid lite äckligt.
Så jag undrar om Sara och Patrik jobbar med nåt annat förutom att driva runt i landet och filma gubbar som hoppas att få ligga? Ok Patrik har väl lite annat men Sara? De säger att de behöver swishen till bensin och typ burgare på vägen men ska swishen stå för mer så blir det ju en partisk fråga. Då finns det ju ett ekonomiskt intresse i att publicera mer och mer chockerande gäddor. Och vad stoppar dem från att vinkla sanningen då? Finns det något oklart fall men som är för smaskigt för att inte pubcliera det så lär de ju göra det. Är det ingen som ifrågasätter det?

Håller helt med. Det blir som häxbränningarna, allt som krävs är en anklagelse. Om vi tar MR #99 som dumpen menar har spridit övergreppsmaterial. Det finns mig veterligen noll bevisning på att han faktiskt gjort det, förutom att dumpen säger det. Deras konfrontation har dem för att visa att rätt person dyker upp på mötesplatsen, men man ser inte skymten av hans ansikte i videon. Steg för steg ser vi hur deras "bevisföring" urholkas vilket är en direkt farlig väg att gå i ett samhälle som bygger på att alla människor har rätt till ett försvar.
Citera
2022-05-16, 23:35
Avslutad
Om inte tråden mest bestod av låtsaskritiker hade mods tillåtit namn på senaste åkeri i Torslanda. Dumpen publicerade ju i praktiken fullständigt namn.
I samma bransch sitter ex. fulltlass och sponsrar dumpen med budskapet: Ring & anlita oss istället. Vi är inte pedofiler ...
Trots geografiskt avstånd så smutskastas konkurrenter för egen vinnings skull. Digitalt sitter man vägg i vägg och vänder sig till samma marknad.

Även om Dumpen skildrar bitar av en verklighet så sträcker sig förtalet av t.ex. gädda #99 över på Peak Performance. Sjöberg säljer egna kläder med loggor på konkurrenters bekostnad.

Genom att inte vara objektiv på sakliga och legitima grunder så förtalar man andras åkerier, klädmärken, loggor m.m.. Utgivningsbevis förutsätter att man inser att fallet blir, kan bli eller skulle kunna bli så. Vilket som ...
Citera
2022-05-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OodeeJacob
Om inte tråden mest bestod av låtsaskritiker... .

Vad är en låtsaskritiker?
Citera
2022-05-17, 00:14
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Detta var verkligen en klassisk pedofil. Ett riktigt skolboksexempel. Han har varenda egenskap. En hårlinje som letat sig upp på hjässan. En husbil redo att våldta barn i. En importerad fru som redan gett honom sneda blickar.

Tänk att han kunde inte hålla sig borta. Han kunde inte nöja sig med sin familj och glädjas med sina barn. Han skulle bara pröva lyckan i kakburken. Kan jag få lammkött en sista gång innan prostatacancern slår till? Precis allt var han beredd att offra för att få tränga in en sista gång. Och nu lär han aldrig mer få se sina barn igen.

Är du riktigt säker på att ett fd barluder som hon säkert är lämnar honom för det där ?
Citera
2022-05-17, 00:23
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Husbilens ägare är nu identifierad.

En inavlade jävla bonne.
Citera
2022-05-17, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Vad är en låtsaskritiker?
Jag kan varken praktiskt eller av principskäl veta men tippar på dumpens medarbetare, vissa journalister, någon moderator, flashback medias intresse osv som skriver för att hålla igång tråden. Främst för debattens skull.
Man märker att en del användare inte har genuina åsikter. Hur mycket en del av dessa får betalt för varje inlägg är kanske en krona eller två och det är längre och bra skrivit.

Du ska inte tro att det är privatpersoner som skriver hundratals kommentarer i samma tråd. Vissa kan förvisso ha politiska och/eller juridiska motiv. Men att vanlig slumpsnubbe skulle lägga mer än kanske maximalt tiotal kommentarer låter osannolikt.

Vad säger det dig när de som till synes har starka antidumpen eller generellt antiouting uppfattningar skriver i tråden men inte gör något något praktiskt ... ?? Ett samtal hade räckt för att dumpen ögonblickligen skulle läggas ner men något sådant har uppenbarligen inte kommit ...
Citera
2022-05-17, 01:09
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OodeeJacob
Jag kan varken praktiskt eller av principskäl veta men tippar på dumpens medarbetare, vissa journalister, någon moderator, flashback medias intresse osv som skriver för att hålla igång tråden. Främst för debattens skull.
Man märker att en del användare inte har genuina åsikter. Hur mycket en del av dessa får betalt för varje inlägg är kanske en krona eller två och det är längre och bra skrivit.

Du ska inte tro att det är privatpersoner som skriver hundratals kommentarer i samma tråd. Vissa kan förvisso ha politiska och/eller juridiska motiv. Men att vanlig slumpsnubbe skulle lägga mer än kanske maximalt tiotal kommentarer låter osannolikt.

Vad säger det dig när de som till synes har starka antidumpen eller generellt antiouting uppfattningar skriver i tråden men inte gör något något praktiskt ... ?? Ett samtal hade räckt för att dumpen ögonblickligen skulle läggas ner men något sådant har uppenbarligen inte kommit ...

Hitintills har jag skrivit 187 inlägg i denna tråd av den enkla anledningen att jag tycker genuint illa om människor som skor sig på andras olycka, mobbar, leker polis och domare och dessutom utnyttjar barn på ett oetiskt sätt. Detta är Dumpen i sin prydno.

Inte ett öre har jag fått för det heller. Vad är det för samtal du dillar om?

E. Såg nu att du inte kan beskyllas för att sakna genuina åsikter, men vilka åsikter, jag förstår att du stöttar Dumpen.
(FB) Var hittar man nedgångna, desperata, arbetslösa och lättknullade singelkvinnor?
Senast redigerad av skoputs 2022-05-17 kl. 01:21.
Citera
2022-05-17, 01:12
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivea2022
Kanske borde påpekas att det finns en till med exakt samma namn på Facebook, med svart profilbild, som också har nån asiatbrud som inte ser ett dugg ut som snubben på dumpen och som bor på fel plats.

Tänker så man kan sprida det före någon börjar trakassera och mordhota fel familj..

Så du tycker det är ok att trakassera och mordhota rätt familj?
J-a galning!
Citera
2022-05-17, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hitintills har jag skrivit 187 inlägg i denna tråd av den enkla anledningen att jag tycker genuint illa om människor som skor sig på andras olycka, mobbar, leker polis och domare och dessutom utnyttjar barn på ett oetiskt sätt. Detta är Dumpen i sin prydno.

Inte ett öre har jag fått för det heller. Vad är det för samtal du dillar om?
Jag pratar generellt. Undantag finns.
Förutom ovan nämnda grupper finns säkert t.ex. vissa poliser som skriver på fritiden eller som pensionärer
och andra tjänstemän som av uppdragsmässiga skäl ser det som en uppgift att vara både vara för och emot Dumpen.

Skor sig gör nog inte Dumpen då de sannolikt hade haft större inkomster med vanliga hederliga arbeten.

"på andras olycka, mobbar, leker polis och domare". Så tycker jag också. Jag vänder mig mot ondskan i det Dumpen gör oavsett om det så vore juridiskt dömda pedofiler eller bara s.k. gäddor.
Citera
2022-05-17, 01:19
Medlem
nivea2022s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Så du tycker det är ok att trakassera och mordhota rätt familj?
J-a galning!
Nej.

Men iom att det verkar omöjligt för dumplings att inte trakassera/mordhota folk kan man åtminstone försöka rikta dem åt rätt håll så folk som inte ens vet vad dumpen är för något inte kommer i kläm då informationen i tråden lätt hade lett till denna stackars familj.
Citera
2022-05-17, 01:22
Medlem
Sluta fråga om vulkanen... hen läser ju här och är osäker.... låt hen vara ifred så kommer han ta kroken förr eller senare....hen klarar inte att motstå frestelsen tillslut....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in