2022-05-16, 14:19
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
To be fair så försatte pedofiljävlen sig själv i den positionen. Så han är orsaken till att han tog livet av sig.

Då blir jag ändå nyfiken på varför Dumpen avpublicerade honom efter självmordet. Vad tror du motiveringen till att visa honom den respekten är, om nu Dumpen inte har någon del i att han tog livet av sig? Jag skiter egentligen i vilket, men ändå intressant att förstå hur Dumpen tänker.
Citera
2022-05-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Då blir jag ändå nyfiken på varför Dumpen avpublicerade honom efter självmordet. Vad tror du motiveringen till att visa honom den respekten är, om nu Dumpen inte har någon del i att han tog livet av sig? Jag skiter egentligen i vilket, men ändå intressant att förstå hur Dumpen tänker.
Det er nok de pårørende som har fått den respekten.
Citera
2022-05-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Det ser inte bra ut och familjen lär ju sörja rätt hårt. Fint att bara ta ner det då.
Personen är ej längre ett hot också.

Kill-Gissning.
Citera
2022-05-16, 14:47
Medlem
Jag är tydligen en av pedofilerna som är kritisk till dumpen (obs inte pedofil men tydligen enligt viss logik här inne så är kritisk=pedofil vilket är ungefär lika mycket som den bevisning som behövs för att hänga ut någon på dumpen).
Men jag är inte helt av kritisk. Människor som förgriper sig på barn är väl den värsta sorten som går på vår jord och jag har noll sympatier för om det går dåligt för dem i livet. Men jag är väl en av de som tycker det behövs lite mer bevis (eller att någon faktiskt gjort brottet de blir straffade för).
Och så tycker jag det rätt osmakligt att tjäna pengar på både ämnet i sig och att dra in kosing på att förstöra människors liv - oavsett om de förtjänar det eller inte.
Att göra det med vinst som syfte är alltid lite äckligt.
Så jag undrar om Sara och Patrik jobbar med nåt annat förutom att driva runt i landet och filma gubbar som hoppas att få ligga? Ok Patrik har väl lite annat men Sara? De säger att de behöver swishen till bensin och typ burgare på vägen men ska swishen stå för mer så blir det ju en partisk fråga. Då finns det ju ett ekonomiskt intresse i att publicera mer och mer chockerande gäddor. Och vad stoppar dem från att vinkla sanningen då? Finns det något oklart fall men som är för smaskigt för att inte pubcliera det så lär de ju göra det. Är det ingen som ifrågasätter det?
Citera
2022-05-16, 14:53
Medlem
En annan grej jag funderat på, vad händer om dumpen får konkurrens? Vad händer om kidsen de pratar med på tiktok får för sig att sätta dit äckelgubbar själva? Kan inte det innebära en fara om de får för sig att möta upp dem, inspirerade av dumpen. Vad skulle ni säga att de har för ansvar där? Eller om kidsen själva börjar snacka med peddomormorn tex. Vad har den vuxna fiskaren för ansvar när den spelar peddo? Känns obehagligt det de skriver. Hur mycket för man låtsas?
Citera
2022-05-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
En annan grej jag funderat på, vad händer om dumpen får konkurrens? Vad händer om kidsen de pratar med på tiktok får för sig att sätta dit äckelgubbar själva? Kan inte det innebära en fara om de får för sig att möta upp dem, inspirerade av dumpen. Vad skulle ni säga att de har för ansvar där? Eller om kidsen själva börjar snacka med peddomormorn tex. Vad har den vuxna fiskaren för ansvar när den spelar peddo? Känns obehagligt det de skriver. Hur mycket för man låtsas?
Varför skulle Dumpen ha något ansvar om någon annan kopierar dem och råkar illa ut?
Eller tror du Stig Blomkvist åker dit om jag kör av vägen med bilen 🤣
Citera
2022-05-16, 15:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Exakt. Dom är hjärndöda får som inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt och inte tänka själva framför allt.

Ett annat exempel är han som trodde han skulle få träffa en trettonårig flicka då pundarna dök upp. Han tog livet av sig. Pundarna tog bara bort filmen från Dumpen som om ingenting hade hänt.

Det är enbart pedofilerns eget fel att han tog sitt eget liv. Det är dessutom enbart positivt.
Citera
2022-05-16, 15:15
Medlem
Angående "nu går det åt helvete" gäddan Per (Pekka): Varför lades videon upp 15:e mars när det på videon är en massa snö, vilket innebär att den spelades in i mitten av februari?

När det var 15:e mars så var den senaste gången de hade så mycket snö i Södertälje i mitten av februari efter snökaoset.
Senast redigerad av Allexx2 2022-05-16 kl. 15:18.
Citera
2022-05-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ
Varför skulle Dumpen ha något ansvar om någon annan kopierar dem och råkar illa ut?
Eller tror du Stig Blomkvist åker dit om jag kör av vägen med bilen 🤣

Okej så inget ansvar enligt dig. Jag ville mest lyfta frågan och se vad folk tänkte. Eller är det fel forum att diskutera dumpen?
Citera
2022-05-16, 15:19
Medlem
Citat:
Okej så inget ansvar enligt dig. Jag ville mest lyfta frågan och se vad folk tänkte. Eller är det fel forum att diskutera dumpen?

Tror nog snarare att det vore vuxna isåfall som skulle göra det Sara och Patrik håller på med. Tror inte barn skulle göra så om de inte gör det väldigt sällan
Citera
2022-05-16, 15:23
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er nok de pårørende som har fått den respekten.
Finns det någon norsk motsvarighet till Dumpen? Arbetar de i så fall på samma vis som Patrik och Sara?

Ett tag hörde man i svensk media om ”Lommemannen” lika mycket som Drillo eller Prins Haakon, så det har ju funnits namnkunniga pedofiler i Norge också. Berätta gärna mera om du kan och har lust.
Citera
2022-05-16, 15:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Dumpen är redan ett plagiart. Hero-gladiatorn bla har kört på konceptet i åral. Orginalet är Catch a predator i USA.

Ofta märks det ju att gäddorna redan är vana med att det låtsas. Det mer vanliga verkar vara att det låtsas för att sedan utpressa männen. Om du inte betalar x kronor så skickar vi chatten till dina barn.

Att det finns en fara är väl precis som Dumpen kan göra. Konfronterar, försöker utpressa fel person. Säg en person som tex en Anders Eklund karaktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in