2022-05-16, 22:15
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Årets mest puckade inlägg i fotbollsforumet. Varför hade Peter Chech en hjälp? Varför är det en ribba när Höjdhoppare hoppar höjdhopp, varför har hockeyspelare hjälm? Varför har domaren en pipa som han blåser i?
Menar ditt eget inlägg då eller? Jag ställde en fråga bara. Att du sen lägger till massa korkade frågor gör inte min fråga korkad. Gör om gör rätt
Citera
2022-05-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Ska det alltså gnällas på underlag och skador hela säsongen?

Då checkar jag ut.

Gör det gärna, jag tror ingen uppskattar dig.
Citera
2022-05-16, 23:46
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Menar ditt eget inlägg då eller? Jag ställde en fråga bara. Att du sen lägger till massa korkade frågor gör inte min fråga korkad. Gör om gör rätt
Han har ju hjälm för att skydda sitt huvud såklart. En föregångsmålvakt _ det kommer att bli standard vad det lider och är något som även utespelare bör ha. I var och varannan match är det ju huvudskador pga att spelare nickar ihop. Hjärnskakningar är allvarliga skador och DIF:s målvakt har uppnått sin kvot därvidlag.
Citera
2022-05-17, 00:01
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Han har ju hjälm för att skydda sitt huvud såklart. En föregångsmålvakt _ det kommer att bli standard vad det lider och är något som även utespelare bör ha. I var och varannan match är det ju huvudskador pga att spelare nickar ihop. Hjärnskakningar är allvarliga skador och DIF:s målvakt har uppnått sin kvot därvidlag.

Han fick två hjärnskakningar på kort tid. Kunde inte spela under 2019 pga detta och slutade med fotboll hela 2020. Det var väldigt tragiskt då han sågs som Isakssons arvtagare. Det är så kul för honom att han nådde den här nivån trots allt. Jag tror det är lite därför JWZ inte omges av flyttrykten. Utländska klubbar vågar inte lägga miljoner på en spelare som kanske bara är en huvudskada ifrån att behöva lägga ner karriären.

Men det är därför har han har hjälm.
Senast redigerad av DannyButterman 2022-05-17 kl. 00:06.
Citera
2022-05-17, 00:02
Medlem
Glorkass avatar
Äntligen nåt som gick vägen för oss den här dödsdömda jävla säsongen.

Äntligen fick vi jubla över nåt, nu är vi med i racet.

DIF!
Citera
2022-05-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Är du inte läskunnig eller? Jag skrev ju redan i första stycket att det givetvis påverkar resultatet. Däremot tycker jag inte att elvan MFF ställer på banan på pappret är sämre än exempelvis Mjällbys och Helsingborgs, där DIF totalt skrapade ihop en poäng. Nej Malmö har verkligen inte ett något superlag, men en jävla bredd har dom. Och det är väl det som är deras största styrka. Vilket annat allsvenskt lag hade kunnat ha 13 spelare borta och ändå ställa en rätt hyfsad elva på banan?

Och håller i övrigt med om att Erik Larsson inte är något speciellt, men han skulle gå rätt in i elvan i allsvenskans samtliga mitten och bottenlag. Kom igen, Tim Björkström platsar liksom i Sirius och de har ändå ett lag som kan hamna 7-9 någonstans i tabellen om allt klaffar för dem.

Elvan MFF ställde upp med är absolut sämre än Mjällbys eller Helsingborgs av en enkel anledning - de är inte matchtränade tillsammans och spelar inte vecka in och vecka ut. Då blir det som det blev mot DIF.

Individuellt spelare för spelare så må MFFs elva vara bättre/lika bra men inte tillsammans som lag. Att påstå någonting annat är bara löjligt.
Citera
2022-05-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Han fick två hjärnskakningar på kort tid. Kunde inte spela under 2019 pga detta och slutade med fotboll hela 2020. Det var väldigt tragiskt då han sågs som Isakssons arvtagare. Det är så kul för honom att han nådde den här nivån trots allt. Jag tror det är lite därför JWZ inte omges av flyttrykten. Utländska klubbar vågar inte lägga miljoner på en spelare som kanske bara är en huvudskada ifrån att behöva lägga ner karriären.

Men det är därför har han har hjälm.

Isakssons arvtagare i DIF menar du? För du kan ju inte mena i landslaget.
Citera
2022-05-17, 00:13
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Isakssons arvtagare i DIF menar du? För du kan ju inte mena i landslaget.

Varför kan jag inte menat det? Som sagt, innan var borta två år från fotbollen.
Citera
2022-05-17, 00:18
Medlem
Citat:

Ingen som inte är drömmande djurgårdare har hävdat att han skulle bli förstis i landslaget.
Citera
2022-05-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Äntligen nåt som gick vägen för oss den här dödsdömda jävla säsongen.

Äntligen fick vi jubla över nåt, nu är vi med i racet.

DIF!

Ja, det kändes hopplöst inför den här matchen.
Citera
2022-05-17, 00:53
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Du måste skämta? Landslaget? Finns ingen utom förvirrade Djurgårdare som vill se honom i landslaget.
Citera
2022-05-17, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du måste skämta? Landslaget? Finns ingen utom förvirrade Djurgårdare som vill se honom i landslaget.

Har du delirium tremens? Vilken svensk målvakt vid 23 års ålder har ens i närheten vart nära att vara i toppsiktet av AS's bästa målvakt vid den åldern?

Nu skrev han dock aldrig ett ord om landslaget. många i denna tråd som verkar behöva lägga ner flaskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in