2022-05-16, 21:38
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kan tänka mig det... och den här matchen lär nog inte glömmas bort heller i första taget.

Sjukt att Malmö har det så otroligt jobbigt på tele2, nu var det förvisso inte bästa laget men ändå. Kommer ihåg förra året då det var svårt för dom att komma in på er planhalva i första halvlek.
Ja vår statistik mot MFF är rätt god, förra årets möte på Tele2 var fanimej det bästa jag sett på väldigt många år.
Citera
2022-05-16, 21:44
Medlem
TilhelmWells avatar
Vilken jävla match! Den berömda ketchupeffekten. Nu ska man ha i åtanke att Malmö är det laget som spelar mest öppet, både hemma och borta oavsett startelva. Hatten av för det. Med den elvan de hade idag hade de kunnat parkera bussen men det gjorde man inte. Då blev det öppet spel åt båda hållen.

Djurgården behövde verkligen den här trean för att haka på toppen.

Eriksson och Schüller är tillbaka i gammal god form. Hien har spelat upp sig sedan starten och det inte för målen utan för försvarsspelet. Asoro är den mest förbättrade spelaren sedan förra säsongen. Vilken kanon han fick på idag!
Citera
2022-05-16, 21:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Ja vår statistik mot MFF är rätt god, förra årets möte på Tele2 var fanimej det bästa jag sett på väldigt många år.
Underbar kväll på Arenan och jo så är det att DIF brukar göra det bra mot MFF så jag tippade faktiskt att pågarna skulle nollas. Så jävla skönt att det lossnade ikväll och vilket bra spel. Klacken sjöng med i passningarna som va måååånga i rad. Vilket spel!!! Edvard grejade iaf en hörna det blev mål på - honom måste man spela när han vill ha djupbollar....
Senast redigerad av kubun 2022-05-16 kl. 21:51.
Citera
2022-05-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det här var fan det sämsta som kunde hända. Nu ska man behöva scrolla sida upp och sida ner i Allsvenskatråden om hur många spelare mff hade borta från startelvan...
Forumet kommer bli oläsligt en vecka framåt.
Tycker ändå att snacket om att MFF har en så svag elva är lite överdrivet. Självklart påverkas resultatet av att de har så många borta, men de har fortfarande flera spelare i elvan som skulle platsa i de flesta allsvenska lag. Båda ytterbackarna, Pena, Rakip och Erik Larsson (som visserligen är rätt överskattat) är spelare som allsvenska mitten- och bottenlag bara skulle kunna drömma om att ha i sin elva.

Diawara var ju förstamålis i ett annat allsvenskt lag i fjol och Gall gjorde det så pass bra i ett annat allsvenskt lag att Malmö värvade honom en gång i tiden (men visst han är rätt sopig numera) dessutom är ju den andra kantspelaren i MFF tillsammans med Pena den enda som faktiskt skapar något offensivt. Den där Nanasi ser jag dock verkligen inte storheten i. Inte heller afrikanen på topp.
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-05-16 kl. 22:05.
Citera
2022-05-16, 21:53
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Underbar kväll på Arenan och jo så är det att DIF brukar göra det bra mot MFF så jag tippade faktiskt att pågarna skulle nollas. Så jävla skönt att det lossnade ikväll och vilket bra spel. Klacken sjöng med i passningarna som va måååånga i rad. Vilket spel!!! Edvard grejade iaf en hörna det blev mål på
Asoro inhopp var oerhört bra, det där avslutet är klass rakt igenom inte mycket för Diawara att göra där. Mange med 3 assist! Hade varit 4 om inte slovaken hängde den i egen.
Citera
2022-05-16, 21:53
Medlem
hyssasess avatar
Skåne till Danmark!!!

Heja Djurgården!!!!
Citera
2022-05-16, 21:55
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
OK! Xg ä känns lite som häxkonst, undrar hur dom räknar. 1.65 känns lågt för denna match trots två målvaktstavlor som ledde till mål och ett självmål. Kanske är det så att dom pausar räkneverket när Edvardsen får bollen?
Xg räknar väl skott i lägen där det statistiskt sett blir mål. Alltså målvaktstabbar, försvarsmissar och självmål höjer inte Xg. Inte heller ovanligt bra distansskott. Däremot dundermissar från nära håll i bra läge höjer Xg.
Senast redigerad av Enterprise 2022-05-16 kl. 21:58.
Citera
2022-05-16, 22:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Asoro inhopp var oerhört bra, det där avslutet är klass rakt igenom inte mycket för Diawara att göra där. Mange med 3 assist! Hade varit 4 om inte slovaken hängde den i egen.
Förstod han skulle sätta en när han kom in och jag sa det också till min kompis - hungrig. Ja det är så jävla roligt att ME kommit sig efter Martins fula påhopp i cupen som fick honom att spela virrigt i ett par matcher när han kom tillbaka. Nu var han tokbra. Sen tycker jag Hien också spelat upp sig. Enda som var lite NEEEJ ikväll var en å annan indianare på mitten. Dom måste bort. Jag är ändå helnöjd

Nu fotbollsstudion
Citera
2022-05-16, 22:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Tycker ändå att snacket om att MFF har en så svag elva är lite överdrivet. Självklart påverkas resultatet av att de har så många borta, men de har fortfarande flera spelare i elvan som skulle platsa i de flesta allsvenska lag. Båda ytterbackarna, Pena, Rakip och Erik Larsson (som visserligen är rätt överskattat) är spelare som allsvenska mitten- och bottenlag bara skulle kunna drömma om att ha i sin elva.

Diawara var ju förstamålis i ett annat allsvenskt lag i fjol och Gall gjorde det så pass bra i ett annat allsvenskt lag att Malmö värvade honom en gång i tiden (men visst han är rätt sopig numera) dessutom är ju den andra kantspelaren i MFF den enda som faktiskt skapar något offensivt. Den där Nanasi ser jag dock verkligen inte storheten i. Inte heller afrikanen på topp.

Du tar hem årets stora pris i att greppa efter halmstrån!

Snacka om att ta saker till sitt absolut yttersta. Allsvenska mittenlag kan bara drömma om Eric Larsson

Vad har du rökt? Det verkar vara jävligt starka grejer. Eric är knappast något speciellt alls. Du lyfter Diawara som förstamålis för ett annat allsvenskt lag men ignorerar det faktumet att han kom från en nykomling. Den enda spelaren av de du nämnde som verkligen håller en annan nivå som är ovanlig i Allsvenskan är Pena. Nej Malmö har inte ett sånt superlag som alla ni försöker få det till.

14 spelare borta men snacket om Malmös manfall är "lite överdrivet" hujeda mig, ett annat allsvenskt lag skulle inte kunna tappa 2-3 nyckelspelare utan att klaga på skadefrånvaron men Malmö har alltså 14 spelare som varit och är borta där mer än hälften av dessa lätt hade kunnat ta en plats i dagens elva...Nej det är såklart bara överdrivet att Malmö har många borta, Malmö är ju Sveriges Real Madrid och har en D-uppställning som skulle kunna matcha ett Allsvenskt topplag och enkelt promenera hem Allsvenskan. Ja vi säger så...
Citera
2022-05-16, 22:07
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det här var fan det sämsta som kunde hända. Nu ska man behöva scrolla sida upp och sida ner i Allsvenskatråden om hur många spelare mff hade borta från startelvan...
Forumet kommer bli oläsligt en vecka framåt.

14 spelare borta för att vara exakt.
Citera
2022-05-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Varför har Djurgårdens valp-målvakt en Peter check hjälm? Har han skadat huvudet eller är det hans mamma som inte låter sin pojke spela utan skydd?
Årets mest puckade inlägg i fotbollsforumet. Varför hade Peter Cech en hjälm? Varför är det en ribba när Höjdhoppare hoppar höjdhopp, varför har hockeyspelare hjälm? Varför har domaren en pipa som han blåser i?
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-05-16 kl. 22:15.
Citera
2022-05-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Du tar hem årets stora pris i att greppa efter halmstrån!

Snacka om att ta saker till sitt absolut yttersta. Allsvenska mittenlag kan bara drömma om Eric Larsson

Vad har du rökt? Det verkar vara jävligt starka grejer. Eric är knappast något speciellt alls. Du lyfter Diawara som förstamålis för ett annat allsvenskt lag men ignorerar det faktumet att han kom från en nykomling. Den enda spelaren av de du nämnde som verkligen håller en annan nivå som är ovanlig i Allsvenskan är Pena. Nej Malmö har inte ett sånt superlag som alla ni försöker få det till.

14 spelare borta men snacket om Malmös manfall är "lite överdrivet" hujeda mig, ett annat allsvenskt lag skulle inte kunna tappa 2-3 nyckelspelare utan att klaga på skadefrånvaron men Malmö har alltså 14 spelare som varit och är borta där mer än hälften av dessa lätt hade kunnat ta en plats i dagens elva...Nej det är såklart bara överdrivet att Malmö har många borta, Malmö är ju Sveriges Real Madrid och har en D-uppställning som skulle kunna matcha ett Allsvenskt topplag och enkelt promenera hem Allsvenskan. Ja vi säger så...
Är du inte läskunnig eller? Jag skrev ju redan i första stycket att det givetvis påverkar resultatet. Däremot tycker jag inte att elvan MFF ställer på banan på pappret är sämre än exempelvis Mjällbys och Helsingborgs, där DIF totalt skrapade ihop en poäng. Nej Malmö har verkligen inte ett något superlag, men en jävla bredd har dom. Och det är väl det som är deras största styrka. Vilket annat allsvenskt lag hade kunnat ha 13 spelare borta och ändå ställa en rätt hyfsad elva på banan?

Och håller i övrigt med om att Erik Larsson inte är något speciellt, men han skulle gå rätt in i elvan i allsvenskans samtliga mitten och bottenlag. Kom igen, Tim Björkström platsar liksom i Sirius och de har ändå ett lag som kan hamna 7-9 någonstans i tabellen om allt klaffar för dem.
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-05-16 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in