Mycket spekulationer här men så här lång ser det okey ut. Blågul seger är möjligt.
Förutsättningen är att lag blågul (M, KD, L och SD) jobbar tätt ihop mot det gemensamma målet (krossandet av marxismen).
Som gammal i gamet och aktiv moderat sedan 1975 kan jag ge ett nyttigt tips. Se till att bli en militant antimarxist till varje pris. En Thatcherist med andra ord. Endast genom att fullständigt montera ner det socialdemokratiska samhället som Margeret Thatcher lovade och genomförde i England på 80-talet kan marxismes dödsgrepp om folket upphöra.
Såssen är fienden. Det räcker inte med att sänka deras röstsiffror. De instutitioner de byggt upp måste nedmonteras och framförallt de som arbetar där måste förlora sina jobb. Men framförallt måste ryggen på facket knäckas, ty det är hydran som föder S. I UK kunde man. Vi kan i Sverige också. Marxismen måste kastreras om folket skall nå frihet.
För att lära sig bli en militant anti-marxist rekommenderar jag filosofen och Oxfordprofoessorn John Grays tankegods. Jag länkar ett smakprov:
https://youtu.be/U6fRypXIKV4