2022-05-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nja, jag undrade mer om just sovrum eftersom jag inte erinrar mig ha läst om det och du pekade på Peeping Tom (vilket är voyeurism).

Vad han gör är väl snarare att leka kvarterspolis vilket rimmar med hans helt skeva hjältedrömmar. Nattens vita riddare.

Han vill bli beundrad och hyllad. Helst som polis eller pilot.

Att han sen är helt gränslös ses via att han skickar sms om att han ser grannarna se på tv, att de inte ska glömma släcka ljuset i fönstret, att han lyser in med blinkande saftblandarljus.

Han har ingen social kompetens, noll koll vart gränsen går.

Den andra delen då han glor är sublimt hot.
FR blev livrädd för honom. Via KJ kan man se att det rörde sig om borttagna cacher på hans och HDs Geotour.

"Långt tillbaka i tid befann sig Stefan utanför Fs bostad runt halv tolv på kvällen utan att de bestämt träff. Stefan fotograferade bostaden och skickade det i ett meddelande till F som för att visa att han varit där. " (FR, Ab 150)

" Då F tog avstånd plockade han bort sina cacher från Geotouren under tiden Stefan och Hanna drev den. Efter det fick han en bild på Stefan ståendes utanför Fs bostad skickad till sig från Stefan samt ett meddelande kopplat till det. F blev jätterädd och har inte vågat sova med öppet fönster sedan dess." (KJ, Ab 150)

Vilket är ett snarlikt beteende som Lena utsätts för men som mer påminner om en stalker med kontrollbehov eftersom det upprepas.

Tack för svaret. Många med ett extremt kontrollbehov, t.ex detta mot grannarna, kan bli farliga om de känner sig stressande alt. osedda och får mothugg. För de själva kan ju aldrig göra fel.

Intressant men även otäckt är att kolla "Snällebengt", mördare som var nattvandrare för att skapa trygghet i området.... Han ansågs stor, stark och snäll men var i sjäva verket Djävulens högra hand.

Att jag jämför Snällebengt med SD är att om SD hade gått loss, friats - då hade vad som helst kunnat hända.

Att SD tog sitt liv blev ett antiklimax. De flesta hade nog hellre sett honom dväljas i fängelse på livstid (precis som Snällebengt).
Citera
2022-05-16, 18:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men LW sket han högaktningsfullt i när han remmade hem… hon som dessutom var justerad i slalombenen…
Vad förväntar du dig?

HD skulle ju inte ens leta efter SD om han försvann strax innan USA.
Hon hade åkt iväg och struntat i honom.

Jag betvivlar inte. Det är snarare i paritet med vad hon skriver till JS efter mordet när hon sitter på planet.
Om SD skulle gripas i tullen tänker hon fortsätta till Giga.

Det är på den vägen JS får veta att hon ska på Geowoodstock 2018.
Citera
2022-05-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jodå, jag har både läst och lyssnat, kollat på bilder från polis och från Ängsö. Läst förhöret från kvinnan som han var på Ängsö med 10 maj osv.

Det finns inget dokumenterat om ytterligare rivsår på armar ch ben, skada på tånagel med blåmärken eller handskada.

Här är bilden på såret som rättsläkaren bedömde tex:

https://www.bildtagg.se/bild/byqllatmg8tu1g5gznkp2cx

Där ser man ju SDs underben. Skulle man ha missat alla andra färska rivsår på benen som mumsbulle nämnde? Eller satt de på låren?

Självklart. Det fanns inga andra sår vid undersökningstillfället. Man kan ju hoppas på att det kontrollerade och tog dna från rispan på benet. Några andra sår har iaf aldrig jag hört talas om.
Citera
2022-05-16, 18:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Vad förväntar du dig?

HD skulle ju inte ens leta efter SD om han försvann strax innan USA.
Hon hade åkt iväg och struntat i honom.

Jag betvivlar inte. Det är snarare i paritet med vad hon skriver till JS efter mordet när hon sitter på planet.
Om SD skulle gripas i tullen tänker hon fortsätta till Giga.

Det är på den vägen JS får veta att hon ska på Geowoodstock 2018.

Det är bara lite magstarkt att han i samma veva pratar om att hjälpa till, vara aktiv i grannsamverkan, göra en insats.
Hua.
Citera
2022-05-16, 18:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack för svaret. Många med ett extremt kontrollbehov, t.ex detta mot grannarna, kan bli farliga om de känner sig stressande alt. osedda och får mothugg. För de själva kan ju aldrig göra fel.

Intressant men även otäckt är att kolla "Snällebengt", mördare som var nattvandrare för att skapa trygghet i området.... Han ansågs stor, stark och snäll men var i sjäva verket Djävulens högra hand.

Att jag jämför Snällebengt med SD är att om SD hade gått loss, friats - då hade vad som helst kunnat hända.

Att SD tog sitt liv blev ett antiklimax. De flesta hade nog hellre sett honom dväljas i fängelse på livstid (precis som Snällebengt).
Jo, jag vet vem Snälle-Bengt är men voyeurism är inte att flasha med ficklampor och ge sig till känna.

Om SD skulle matcha Snälle-Bengt får han allt byta motivbild helt.
SD var pressad i ett infekterat triangeldrama.
Snälle-Bengt var sexualsadist.
Senast redigerad av develi 2022-05-16 kl. 18:44.
Citera
2022-05-16, 18:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är bara lite magstarkt att han i samma veva pratar om att hjälpa till, vara aktiv i grannsamverkan, göra en insats.
Hua.
Klart det är. Det är stick i stäv med hans person. Han hade engagerat sig 24/7 på hjältefronten.
Det är ännu sjukare eftersom det gäller LW.

Det märks även att det istället -och plötsligt - är jätteangeläget att åka på drömresa med drömkvinnan.

Nåt han uppenbart krånglat med ända till 12 maj. Trevlig resa HD, får inget esta.
Citera
2022-05-16, 19:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Lenas och Fredriks (som jag minns bäst) men det fanns även andra som också blev ansatta av SDs snokande. Är det nödvändigt så ska jag se om jag kan hitta detta igen.

Bl.a är JonEhrsons blogg "Tingsrättsbloggen" bra att besöka, eftersom det även finns bilder på de som har förhörts. SD var knappast älskad av de andra i GC-sekten. Tvärtemot vad han tydligen trodde själv. AM och JG var väl de enda som jag vet var goda vänner med SD.

Här en till:

A 151/159

"Kan inte svar på om många har hans nummer och om det är många som kontaktar honom.
Stefan är upp på nätterna. Han kan komma förbi huset ibland och lysa in med en stark
ficklampa. Eller skicka srns om att vi kollar på tv. Är vi bortrest kan han skicka srns om att
huset ser säke1t ut. Srns kan komma när som. Det är till mina föräldrar han skickar.
"

Jag har något diffust minne av någon granne som berättatde att SD kunde skicka mess på natten; typ glöm inte att släcka lampan. Hittar det dock inte nu.
Citera
2022-05-16, 20:10
Medlem
Citat:
Jo, jag vet vem Snälle-Bengt är men voyeurism är inte att flasha med ficklampor och ge sig till känna.

Om SD skulle matcha Snälle-Bengt får han allt byta motivbild helt.
SD var pressad i ett infekterat triangeldrama.
Snälle-Bengt var sexualsadist.

Kontrollbehovet är detsamma.
Citera
2022-05-16, 20:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Kontrollbehovet är detsamma.
Jag undrade hur voyeurism skulle kunna appliceras på SD och jag nämnde att det två vitt skilda motiv/begär/drivkrafter för dessa mördare:

Den ena är serievåldtäktsman och enligt FBIs senaste definition en seriemördare. Han drivs att mörda av sexuell pervers lust.

Den andra stod pressad mellan Lena och sin exfru i ett mångårigt relationsdrama.

Oavsett kontrollbehov.
Citera
2022-05-16, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Här en till:

A 151/159

"Kan inte svar på om många har hans nummer och om det är många som kontaktar honom.
Stefan är upp på nätterna. Han kan komma förbi huset ibland och lysa in med en stark
ficklampa. Eller skicka srns om att vi kollar på tv. Är vi bortrest kan han skicka srns om att
huset ser säke1t ut. Srns kan komma när som. Det är till mina föräldrar han skickar.
"

Jag har något diffust minne av någon granne som berättatde att SD kunde skicka mess på natten; typ glöm inte att släcka lampan. Hittar det dock inte nu.
Sistnämnda, som jag redan nämnt, är från TE.
Citera
2022-05-17, 04:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Vilka personers sovrum lyste han in i?

Citat:
Lenas och Fredriks (som jag minns bäst) men det fanns även andra som också blev ansatta av SDs snokande. Är det nödvändigt så ska jag se om jag kan hitta detta igen.

Vilka sovrum?
Citera
2022-05-17, 04:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skadorna var mer än vad som redovisats. Det var en del rivsår på armarna och benen, en nagel på foten hade blåmärke

Citat:
Ingenstans eller någonsin under alla år har jag hört, läst eller på annat sätt fått veta att SD hade rivsår på armar och ben och skadad tå.

Citat:
Om du lyssnar på rättsläkaren Aleksandra L:s uppgifter i förhören så får du veta det mesta om det rivsår SD hade på underbenet. Polisen fotade det.

Citat:
Självklart. Det fanns inga andra sår vid undersökningstillfället. Man kan ju hoppas på att det kontrollerade och tog dna från rispan på benet. Några andra sår har iaf aldrig jag hört talas om.

Rispan på benet vet vi nog alla om men nu handlade det ju om mumsbulles nya uppgifter.
Senast redigerad av smokeonthewater 2022-05-17 kl. 04:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in