Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Jag har grubblat lite på Mållgan-natten.
SD ska träffa LW, ger sej ut utan mobilen vilket han inte brukar göra. (Det berättar han i förhör när det handlar om ifall LW och han kan låna varandras datorer och om de isåfall fått lösenord. Han fattar inte varför detta skulle vara aktuellt. Jo, ifall man tex glömt sin mobil. SD ”skulle inte tro det”, typ.)
Han stöter på Mållgans och ger sej av hem, utan en tanke på att han isåfall lämnar LW i sticket med skummisarna.
Väl hemma kontaktar han LW som tvingar honom att ringa polisen.
Därefter sticker SD ut för att pja, kolla läget. LW får inte hänga med. Det jag undrar över är om hon verkligen skulle ha missat en sån grej. Som jag uppfattat henne skulle hon mer än gärna ge sej i kast med ett par styggingar, inte minst om SD var med.
Varför trodde SD att Mållgans skulle ge sej på honom och LW? Om en person blir bakhållad, ok. Men två?
Ev skulle ju dessutom polisen infinna sej, även om SD inte riktigt trodde att så skulle ske, men ändå.
SD sa till LW att hon inte fick gå med när han var med, och kanske polisen, men han hade inga problem med att kuta ifrån henne i det första skedet.
Nä, det stämmer inte nånstans!
Tror inte det är ett dugg annat än ett långsökt försök att själv se ut som en hjälte och samtidigt peka på att det minsann fanns brutala våldsmän i trakten (plantering, missleda polis).
Men han avbryter av nån anledning, träffar aldrig LW i skogen.
Direkt efter skickar han trevlig resa till HD.
En riktigt långsökt manöver ang tidpunkt eftersom hon dels är bortrest med JS och dels brukar sova vid den tidpunkten.
Han avbryter att träffa LW.
Han avbryter resan.
Han ignorerar även i ett utlovat jobb.
Vilket jag funderat på om det var tänkt som albi, ånyo att visa hur upptagen han var.
Inget mord, ingen resa - inget behov av alibi?
Fredag 11 maj kl 23 skulle SD utföra en kontroll av ett bygge (poolhus) när familjen var bortrest. Det skedde inte, SD skickar aldrig nån kontrollrapport. Det stack ut eftersom han annars skötte sitt jobb och TJ får kontakta hans chef.