2022-05-16, 20:01
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Tror ni att Sverige kommer sälja ut kurdarna pga det här? Finns det några bevis för det verkligen är terrorister

Inte kurderna. Men PKKarna skiter nog i sina brallor just nu...
Citera
Medlem
Turkiet kan bli vår räddning och så slipper vi NATO.
Kan han sen radera PKK så är det dubbelt upp.
Och vi kan hjälpa till.
Citera
Medlem
Antivaxxers avatar
Snälla nån...säg mig att EUs medlemmar har vetorätt mot kandidatländer...må kebabsvarvarna aldrig någonsin få gå med i EU.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lite lustigt alla är så upprörde, vi borde istället återgå till ett eget starkt försvar som på 80 talet o skita i turkarna, nato o ryssarna.
Citera
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Det spelar ingen roll hur efterblivna Ann- Linde är? USA kommer ändå att tvinga turken att acceptera Sveriges medlemskap.

Hur ska det gå väga tänker du?
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det är ju väldigt oproffsigt av Sverige att ansöka om NATO medlemskap innan man vet att alla verkligen är med på det. Nu har vi retat upp Ryssland ordentligt samtidigt som medlemskapet blockeras av Turkiet. Sen körde sossarna över folket eftersom det inte blev någon folkomröstning. Ett fiasko utan dess like.
Jepp. Det som förvånar mig mest är att inget parti förutom V vill ha en folkomröstning. Sverige har alltid haft en folkomröstning vid beslut av liknande art som denna, ex. EU och EMU. Nu väljer man att gå emot folkviljan och dessutom kanske inte ens lyckas med sin ansökan, pinsamt var ordet.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Maggan kanske släpper årets skräll om några dar?
"Eftersom vi inte blev insläppta i NATO har regeringen beslutat att ingå försvarsallians med Ryssland och att starta ett svenskt kärnvapenprogram. Jag och Ann har haft lovande samtal med våra värderade kollegor Prutler och Lavrov."

Erdogan tramsande är förstås bara lite utpressning för att snika åt sig fördelar. Han vill nog inte dra på sig USA:s vrede för denna skitsak.
Citera
2022-05-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Det spelar ingen roll hur efterblivna Ann- Linde är? USA kommer ändå att tvinga turken att acceptera Sveriges medlemskap.

Det tror jag med… Sverige är snart natomedlem👏👏🥳
Citera
2022-05-16, 20:02
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Hur FAN kan folk lita på den där NOLLAN Stoltenberg!

Hur fan kan man vara så jävla pantad!!!

Har ni sett när han talar på engelska och viftar med armarna åt höger och vänster?

Han ger ett otroligt svagt intryck. Hur fan kunde han bli chef över NATO?
Citera
2022-05-16, 20:03
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Turkiet är en väldigt stratigisk plats för länder som USA som vill kontrollera mellanöstern.
Glömt inte heller att de var den kurdiska gruppen som även räddade yeziderna i irak medans turkiet med deras enorma Arme ignorerade det. Nu bombar även turkiet sinjar efter isis är borta där ifrån, visar lite hur erdogan tänker om minoriteter

Jag funderar på om det kan ha något att göra med att det är val i Turkiet nästa år. Nu vet jag inte hur populär Erdogan är i Turkiet f.n. men vet att han varit populär. Nuförtiden går det ju jävligt dåligt för landet med extremt hög inflation, så hans popularitetssiffror borde vara avsevärt lägre kan man tycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det här är ju sant. Erdogan stöttar ISIS så han kan ju hålla käften, han är säkert sur för att spionen Mehmet Kaplan fick gå efter samröre med turkiska säkerhetstjänsten och grå vargarna. Nu vill Erdogan att vi ska sparka två av våra bästa riksdagspolitiker, Amine Kakabave och Noshi Dadgostar.
Hur fan kan man stå på Erdogans och ISIS sida i den här konflikten?!
Erdogan är terroristen, PKK och YPG är våra vänner.

Två kurder som delvis såg till att Sverige står utan ett medlemskap idag.. tror inte många vill att de ska va kvar nu 😂
Citera
Medlem
Quicksandts avatar
Stoltenberg har gjort bort sig när han gått ut med att Turkiet inte skulle vara ett problem.

Har han ens koll på sin allians alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in